Disco vraagprijs (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

JeroenKwekel    posted on 15-12-2011 17:03
Hallo allemaal!

Eergister ben ik opgebeld of ik wou draaien komen draaien bij een afsluitfeest.
Ik weet er nog niet veel van. Alleen dat het 2 uur duurt. en dat het van ongeveer 9 tot 15 jaar is.
En dat ze daar niks hebben. Dat betekent dat ik mijn versterker, speakers en hele booth moet meenemen.
Ik mocht nadenken over wat ik ervoor zou krijgen. Alleen heb ik geen flauw idee wat ik moet vragen.
Ik ben zelf 14 jaar, heb niet echt supergoeie spullen, ook geen licht. ?
Mijn vraag was, wat is een redelijke prijs om te vragen?
Ik hoop op snel antwoord!

Alvast bedankt!

What do you think about Disco vraagprijs ??

Vote :   

jeroenvs    posted on 15-12-2011 17:06
Allereerst veel succes en gefeliciteerd dat je er mag draaien Happy, laughing. toen ik net begon vroeg ik 20-50 euro voor een avond (in het begin was dit zelfs nog gratis :p-). Misschien gewoon het transport even uitrekenen en dan een prijs opstellen aan de hand van de transport? 10 euro benzine bvb en dan 25-30 euro vragen ofzo? Ik zou zeker al geen reuzenbedragen gaan vragen zoals 100 euro ofzo (wat niet echt reuze is maar voor zoiets tjah dat is mss weer net wat te veel :p)
JeroenKwekel    posted on 15-12-2011 17:08
Jhaa daar zat ik ook al aan te denken.
Maar al die spullen meenemen en zelf aansluiten, daar kan ik toch ook wel wat voor rekenen??
Ze hebben zelfs geen versterkers.
Pur-D    posted on 15-12-2011 17:20
In het begin draai je veel gratis of tegen lage prijzen hoor. Ben ook ooit begonnen met 5 uur draaien inclusief opbouwen en afbreken, voor 30 a 40 euro...
Dn-s3500 - Dn-x1500s - Dn-s3500 - Traktor Scratch Pro
JeroenKwekel    posted on 15-12-2011 17:27
Aha okee. Dan vraag ik rond de 40-50. ik denk dat dat wel een goede prijs is.
Weet iemand wat je moet draaien voor 10 jarige? Gewoon top40? Of kan house ook?
jeroenvs    posted on 15-12-2011 17:34
Voor zo'n jong publiek zou ik niet te specifiek gaan draaien. Dus niet echt 1 genre aanhouden. Vooral bekendere liedjes en liedjes waar ze de tekst van kennen(of denken te kennen :p) en zo een beetje kunnen meezingen zal het volgens mij nog wel goed doen.
JeroenKwekel    posted on 15-12-2011 17:40
Daarom dus top40 haha. Maar bekende liedjes van bijvoorbeeld Avicii of afrojack lijkt me ook wel te kunnen.?
Of is dat echt totaal niet bekend in de basisscholen?
timjesse123    posted on 15-12-2011 17:44
Zelf vraag ik altijd 50 euro voor een feest (met spullen meenemen of niet).?
Dan heb ik er ook lichten bij voor de show.
Op school doe ik het zelfs gratis (maar anders hebben ze geen dj's, daar is trouwens ook geen budget voor haha)
Als ik jou was zou ik denken aan de 30 tot 40 euro. Ik weet natuurlijk niet of je ?veel ervaringen hebt en of je meer draait.

Tip voor 9 tot 15 jarigen: Top 40.?
Ze lopen weg als je house gaat draaien. Download wat van die top 40 met lange intro's en outro's dat je ze alsnog kan mixen. Tegenwoordig zit die muziek toch tegen het house tempo aan!

Heel veel succes!

Gr,
Tim
JeroenKwekel    posted on 15-12-2011 17:47
Bedankt!
Ik denk omdat het een voetbalclub is (sparta Rotterdam) ook van die?
buitenlandse regeaton freaks tussen lopen.
Maarja, omdat die waarschijnlijk toch niet zullen dansen met kinderen van 10 lijkt me dat geen probleem om daar niks mee te doen. ?
Gewoon top40. 2 uurtjes moet ik daarmee makkelijk kunnen vullen :P

Bedankt allemaal!
timjesse123    posted on 15-12-2011 17:55
Haha lukt wel man! Haal wat trackies van deze tijd binnen of van een tijdje terug die erg populair zijn geweest. Denk bv aan I Gotta Feeling of Danca Kuduro. Zelf had ik zaterdag een feestje waar ze het nummertje Ik Neem Je Mee helemaal te gek vonden, hij werd 3x opnieuw gevraagt. Als het publiek het maar leuk vind!

Gr,
Tim
dj-zero    posted on 15-12-2011 18:19
kan hier weinig aan toevoegen:P
met je prijs zit je prima, ook top 40 slaat goed aan ja...
Vooral de wat hiphop achtige plaatjes slaan goed aanWinking my eye
Wat vaak ook wel leuk is voor die groep is liedjes waarvoor ze net eigenlijk te oud zijn:P plopdans ofzo.. gaan ze soms helemaal op los... ligt ook aan de groep dat wel, maar als t echt een gezellige groep is lukt t prima... probeer zelf nog maar wat van die liedjes te vindenWinking my eye
Verder proberen vooral lekker gevarieerd te draaien... dan maar eens een overgang die wat minder subtiel is, maar wel echt hitjes gaan knallen!

Vergeet overigens ook niet de groep 14+15:P niet dat je alleen voor de 9+10 jarigen staat de draaien,,, dus nogmaals wissel afWinking my eye

Verder zal het wel goed komen!

Wat voor setje neem je eigenlijk mee?
Pur-D    posted on 15-12-2011 18:53
Poster: dj-zero

Wat voor setje neem je eigenlijk mee?

Ja daar ben ik ook wel benieuwd naar! Post anders eens een foto van je booth Happy, laughing
Dn-s3500 - Dn-x1500s - Dn-s3500 - Traktor Scratch Pro
jeroenvs    posted on 15-12-2011 19:46
Haha ben ook benieuwd wat je meeneemt Happy, laughing. Mijn allereerste set was 2 jb systems mcd 200 met bijbehorend beat 4 usb mengpaneel. (mooie herinnering worden hier opgehaald :d)
JeroenKwekel    posted on 15-12-2011 19:52
Ik heb geen bijzondere booth hoor, 2 jaar geleden gekocht van mn verjaardagsgeld, paar keer gedraaid op mn basisschool. Nu onderhand in de 3de klas word ik welis gebeld door ouders van de basisschool die mij nog herrineren of ik ergens kan komen draaien, net zoals nu. Tis welis leuk om te doen, en ik denk als je het doet dat andere mensen je ook weer horen en je misschien dan ook weer voor een feestje vragen.
Ik heb een american audio Q6 mixer en 2 american audio cdj-100.?Niks bijzonders.
Met de versterker(basversterker) hoop ik trouwens net de zaal te vullen, want ik gebruik ze alleen voor mn slaapkamer haha. Ik weet dus niet of ze zo'n zaal kunnen vullen. Ik heb te horen gekregen dat het vooral kinderen op de basisschool zijn. Dus top40 moet hem worden. Inderdaad die liedjes waar ze net iets te oud voor zijn werkt ook denkik.?

-Jeroen
Effix    posted on 15-12-2011 21:21
Je moet zeker niet gratis gaan ! ook al ben je pas bezig !
Ik zelf draai nu een 2.5 jaar op een feestjes en fuiven af en toe, en mijn prijs licht bij 15 euro per uur, met een basis bedrag van 25 voor 1 uur, maar dat komt niet voor..
dus 40-50 euro mag je toch vragen hoor !
Djm-350 commin' !!
MrQreeny    posted on 15-12-2011 22:20
@effix.... Want? Waarom niet?
Ik draai zovaak gratis?Cool
Gewoon omdat het mn hobby is?Cool

Nu begint de mond op mond reclame wel te lopen, maar dat is gekomen door die gratis shit, je moet jezelf in het begin overal stallen waar het kan! Ik draai standaard gratis voor vrienden/familie (1e kring) en sommige dingen die ik gewoon leuk vind: sportevenementen voor de jeugd.
Ik draai daar inderdaad alles door elkaar. En dan heel veel top 40 bootlegs en heel veel apres ski!

Kijk, wat ik je als tip wil geven is dit: Schat het budget een in van je 'klant' en speel daar op in. Ze gunnen je heus wel wat namelijk, maar meestal is er gewoon geen geld bij sportverenigingen/scholen om een dj in te huren voor een paar honderd euri. Dus blijf gepast bescheiden, zelf vraag ik ook rond de 50e euro als ik alleen mn cdspelers en mixer mee hoeft te nemen. Met licht, boxen en cdspelers+mixer vraag ik 175e, deze huur ik dan namelijk gewoon in bij een feestverhuur-bedrijf (bestaat dat woord ? lol). Dat kan je natuurlijk ook doen als mensen je vragen voor een groter feest! Dat scheelt jou zelf een hoop rompslomp.

'Music is the universal language of mankind...'
User edit by MrQreeny on 15-12-2011 @ 22:20:48 (3%)
dj-zero    posted on 15-12-2011 22:22
Poster: Effix
Je moet zeker niet gratis gaan ! ook al ben je pas bezig !
Ik zelf draai nu een 2.5 jaar op een feestjes en fuiven af en toe, en mijn prijs licht bij 15 euro per uur, met een basis bedrag van 25 voor 1 uur, maar dat komt niet voor..
dus 40-50 euro mag je toch vragen hoor !

neem aan dat je dan geen materiaalkosten enzo meer regelt?
ik draai meestal wel gratis, maar zodra ik spullen moet meenemen gaat t wel geld kosten...
M'n uren boeien me eigenlijk vrij weinig, zolang ik maar gratis consumpties krijg:P dan vermaak ik me altijd wel!
(begin nu overigens wel op sommige locaties gages te krijgen, maar die lopen niet heel hoog op omdat ik daar dan ook maar een uur ofzo draai, verder vullen andere dj's het op)
Diion    posted on 15-12-2011 22:52
Ik draai zelf ook inderdaad in mijn 1e kring qua vrienden en familie gratis en zelfs dan krijg ik vaak gewoon wat iets van 25 tot 50 eu meestal gewoon omdat ze je het gunnen (neem dan wel mijn mixer cdj's en audio set mee) bijna altijd.?
Meestal voor feestjes die wat verderaf staan zeg ik vaak van maak er maar wat moois van of wat heb je er voor over, dat verschilt dan meestal tussen 75 euro voor een avondje en soms wel eens bij een strandtent in de buurt 300 euro voor 4 uur draaien, maar ik vraag zelf NOOIT een prijs, gewoon domweg omdat ik niet weet wat ik zelf r?eel vind en toch altijd wel krijg wat ik een mooi bedrag vind, zelf draai ik nu ondertussen met pioneer mk3's (dat mag ook wat kosten natuurlijk) maar ik zou nogsteeds ergens voor 30 euro gaan draaien denk ik incl. set, idd omdat ik het leuk vind. het geld is een leuke bijkomstigheid maar de avond zelf leuker vind ik.
D
jeroenvs    posted on 16-12-2011 11:12
Poster: Diion
Ik draai zelf ook inderdaad in mijn 1e kring qua vrienden en familie gratis en zelfs dan krijg ik vaak gewoon wat iets van 25 tot 50 eu meestal gewoon omdat ze je het gunnen (neem dan wel mijn mixer cdj's en audio set mee) bijna altijd.?
Meestal voor feestjes die wat verderaf staan zeg ik vaak van maak er maar wat moois van of wat heb je er voor over, dat verschilt dan meestal tussen 75 euro voor een avondje en soms wel eens bij een strandtent in de buurt 300 euro voor 4 uur draaien, maar ik vraag zelf NOOIT een prijs, gewoon domweg omdat ik niet weet wat ik zelf r?eel vind en toch altijd wel krijg wat ik een mooi bedrag vind, zelf draai ik nu ondertussen met pioneer mk3's (dat mag ook wat kosten natuurlijk) maar ik zou nogsteeds ergens voor 30 euro gaan draaien denk ik incl. set, idd omdat ik het leuk vind. het geld is een leuke bijkomstigheid maar de avond zelf leuker vind ik.

Sluit ik me volledig mee aan. Ik ben al blij als ik mag draaien Happy, laughing
LouisCasper    posted on 16-12-2011 11:28
Toen ik mijn drive-in nog had rekende ik tussen de 25 en 35 euro voor het meenemen en op- en afbouwen van mijn geluidsset (2 Lem D400's, een Lem T5S, een flightcase met 2x CDJ-800MK2 en een RMX-40 USB en soms nog twee Novanex stage monitoren) en 25 (soms 30) euro per uur. Ik draaide dan weliswaar in het Gooi, dus mensen vonden mijn prijzen eerder goedkoop dan duur. Op het laatst ging het zover dat wanneer ik geen zin had in een feestje, ik gewoon de prijs omhoog gooide aangezien er een hoop geduld nodig is om verwende gooische jongetjes en meisjes van 12 jaar te vermaken. Het was in die tijd mooi geld verdienen maar ik ben na twee jaar gestopt omdat ik als 20-jarige geen zin meer had in groep 8 feestjes en dergelijke.. Ik denk dat je met 40/50 euro een prima prijs hebt voor zo'n eerste gig als drive-in. Later kan je vanzelf meer gaan vragen.
http://www.louiscasper.com
JeroenKwekel    posted on 16-12-2011 16:51
@MrQreeny
Dit is inderdaad ook op een sportvereniging voor de jeugdgroepen. Alleen sparta heeft volgensmij een paar seizoenen terug nog in de eredivisie gespeeld, dus die zullen wel aardig wat geld hebben.

Bedankt allemaal voor de reacties! 50 euro is het uiteindelijk geworden.
Ook omdat het zon 40 minuten rijden is.
Diion    posted on 16-12-2011 19:42
Poster: JeroenKwekel
@MrQreeny
Dit is inderdaad ook op een sportvereniging voor de jeugdgroepen. Alleen sparta heeft volgensmij een paar seizoenen terug nog in de eredivisie gespeeld, dus die zullen wel aardig wat geld hebben.

Bedankt allemaal voor de reacties! 50 euro is het uiteindelijk geworden.
Ook omdat het zon 40 minuten rijden is.

Mooie prijs, zeker ook omdat je 40 minuten heen en terug moet rijden
D
JeroenKwekel    posted on 17-12-2011 14:10
Ik had nog een vraagje omdat ik bezig ben met branden enzo:

Zijn er programmas die automatisch een compacte playlist maakt die je
dan uit kan printen en in je map kan stoppen? Of zal het echt met word moeten?

Gerdo    posted on 17-12-2011 15:20
Poster: JeroenKwekel
Ik had nog een vraagje omdat ik bezig ben met branden enzo:

Zijn er programmas die automatisch een compacte playlist maakt die je
dan uit kan printen en in je map kan stoppen? Of zal het echt met word moeten?

Gebruik gewoon word, dat werkt voor mij prima.
MrQreeny    posted on 17-12-2011 17:21
Ik gebruik altijd MP3tag en Word...
Dan kan je alle IDv3 tags invoeren en aan de hand daarvan een txt bestand maken...
Dat txt bestand gooi ik dan in Word lettertype 10 en klaar. Tenminste dat was vroeger(a) ondertussen USB-compitabel :D!
'Music is the universal language of mankind...'
jeroenvs    posted on 18-12-2011 15:24
Of met Nero cover designer of met een programma dat playlists van ?wmp meteen omzet in een covertje en dat kan je dan afdrukken.?

link naar wmpplaylists : klik op mij!
*dit is een freeware programma

200 Users online: 141 Guests (59 Unknown)
Pages generated today : 41.571
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.935.116