[T] Together (LC Bootleg) Gratis download! (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

LouisCasper    posted on 13-12-2011 14:04
Mijn bootleg van 'Sebastian Ingrosso - Together' is vanaf nu?
gratis
te downloaden!

Genre: House (/Dubstep)
BPM: 128
Lengte: 5:58?

Hidden Message

Reply to view the Secret Message
http://www.louiscasper.com
User edit by LouisCasper on 30-01-2012 @ 20:45:38 (100%)

What do you think about [T] Together (LC Bootleg) Gratis download! ??

Vote :   

MrQreeny    posted on 13-12-2011 14:26
Check
'Music is the universal language of mankind...'
MoXeGy    posted on 13-12-2011 14:27
Het begint heel rustig, mischien hier wat percussie of een fx zacht overheen gooien.
Je synth mag je ook wel iets harder zetten want hij komt er niet echt uit en het luisterd wat moeilijk.
De break is goed gedaan maar ik zou persoonlijk de synth iets rustiger opbouwen of hem in zijn geheel iets minder scherp maken.
Wat ik mis is een 'echte drop' ik zou het vanaf 1:29 heel eventjes stil laten vallen zodat je dat 'drop' gevoel krijgt.
De snare mag een harde snare zijn die echt aankomt, deze mag ook wat harder.
De kick mag eventueel ook iets meer punch hebben, het is namelijk echt een house kickje. Ik zou in het dubstep gedeelte de kick ook iets vaker terug laten komen maar niet 4x4.
Het geheel mag iets minder gecompressed zijn en ik zou vooral in de 'climaxen' het wat voller maken qua sounds/synths (ben creatief)

Geen verkeerde track en zoals je al zei wil je nog veel veranderen.
ik denk dat je er wel een leuk nummer van kunt maken en ben benieuwd naar je volgende versie.
User edit by MoXeGy on 13-12-2011 @ 14:35:26 (100%)
LouisCasper    posted on 13-12-2011 14:42
@?MoXeGy
Thanks! Dit is de eerste keer dat ik iets in de richting van dubstep maak dus je tips komen zeker van pas! De clap/snare vond ik zelf ook al storend, dus dat wordt een nieuwe. Op wat moet ik precies letten bij dubstep kicks?
MrQreeny    posted on 13-12-2011 14:45
Ik vind die intro echt super vet! Heeeele lekkere synth?Opbouw vind ik ook goed...
Wat moxegy ook zegt zou ik bij de breakdown nog wel het een het ander doen. En ben het ook eens met de snare, check deze shit:?http://www.youtube.com/watch?v=hpiyWm-i9Ek
Ik ben niet helemaal into dubstep, maar volgens mij kun je die snare ook alleen laten klinken (nu zit er nog een kick onder waardoor de snare ook minder uitkomt).?

Vanaf 2.14:
Percussieshit is misschien wel leuk ? Snare/clap? Hihat?
Die mid/high synth mag misschien iets zachter en die wobble synth harder (omdat die zo lekker klinkt haha)!!

Dit zou ik in ieder geval doen, kijk maar wat je er mee doet.

Poster:?Look
@?MoXeGy
Thanks! Dit is de eerste keer dat ik iets in de richting van dubstep maak dus je tips komen zeker van pas! De clap/snare vond ik zelf ook al storend, dus dat wordt een nieuwe. Op wat moet ik precies letten bij dubstep kicks?

Aangezien het wat langzamer gaat kun je misschien de tail wat langer maken? Volgens mij is de snare bijna nog belangrijker dan de kick bij dubstep?Cool

'Music is the universal language of mankind...'
User edit by MrQreeny on 13-12-2011 @ 14:51:43 (64%)
MoXeGy    posted on 13-12-2011 14:57
De snare is inderdaad erg belangrijk in dubstep en een potje reverb op de snare kan zeker geen kwaad(maar pas op met de hoeveelheid) Winking my eye
Zorg wel dat hij past bij de snare,haal eventueel wat hoog/laag uit de reverb en speel met de reverb lengte.
Doe dit niet alleen maar solo maar tijdens het afspelen van het nummer zodat je hoort wet bepaalde snares doen met de rest van de track.

Mischien is het wel leuk om een soort van 'oldskool' kick te pakken. hier de tok/punch uit halen en deze op je bestaande kick 'plakken'. ik gok dat je hier vooral de midden frequenties nodig hebt.

Ps: check pm Winking my eye
User edit by MoXeGy on 13-12-2011 @ 15:07:34 (12%)
BCDR    posted on 13-12-2011 16:32
checkk

edit: Klinkt lekker hoor!
User edit by BCDR on 13-12-2011 @ 16:34:39 (100%)
youngbeatsz    posted on 13-12-2011 18:53
check

edit:

ik ken niet veel van producen enzo, maar als ik zeg wat ik hoor vind ik dat de kicks vanaf 1:29 en vanaf 2:14 wat harder mogen zijn, ik weet niet of het effectief zo is, ik heb bewust de bovenstaande reacties niet gelezen, om ook m'n eigen gehoor het werk te laten doen, de synths vind ik daar iets te overheersend tegenover de kicks.

ik zeg je, mn comment kan geheel verkeerd zijn, ik probeer me beetje voor beetje wat te integreren in de wereld van producen. dus vergeef mij indien dit fout is, maar verbeter me wel, zo leer ik ineens wat bij
User edit by youngbeatsz on 13-12-2011 @ 19:00:35 (100%)
LouisCasper    posted on 14-12-2011 10:49
Erg bedankt voor alle tips en feedback tot nu toe! Ik heb zojuist versie 0.2 online gegooid en de nieuwe link is te vinden in de HM. In deze verzie heb ik een nieuwe snare gemaakt in het dubstep-gedeelte. Ook heb ik de break wat verlengd en heb ik voor wat betere crashes en cymbals gezorgd. Als laatste heb ik in het house-gedeelte wat simpele percussie gegooid. Ben benieuwd wat jullie er tot nu toe van vinden!?
Roov    posted on 14-12-2011 11:42
check
Jayro    posted on 14-12-2011 16:10
check
Ik weet niet veel van dubstep maar wat ik wel weet is dat je kick ontzettend zwak is. Ook je snare is erg slecht. De kick en de snare zijn ontzettend belangrijk bij dubstep (hij is nu ook 4step?). Verder vind ik hem na een tijdje saai worden, probeer meer met de cutoff e.d te spelen. Dat maakt een track veel interessanter.
User edit by Jayro on 14-12-2011 @ 16:13:15 (100%)
LouisCasper    posted on 14-12-2011 16:23
Poster: Jayro
check
Ik weet niet veel van dubstep maar wat ik wel weet is dat je kick ontzettend zwak is. Ook je snare is erg slecht. De kick en de snare zijn ontzettend belangrijk bij dubstep (hij is nu ook 4step?). Verder vind ik hem na een tijdje saai worden, probeer meer met de cutoff e.d te spelen. Dat maakt een track veel interessanter.

Wat bedoel je precies met 4step? Want het zijn stukken house en stukken 'dubstep' door elkaar, dus ik denk dat je dan gewoon het house stuk bedoelt? En wat verwacht je precies van een dubstep snare? Want ik heb opzich best wat werk gehad aan de snare (3 snares gelayered, distortion erover, ge-EQ'd en gecompressed) en jij noemt hem 'erg slecht'. Ik was al op de hoogte van het feit dat de kick geen dubstep kick is, en dit ga ik nog aanpassen.
User edit by LouisCasper on 14-12-2011 @ 16:24:37 (2%)
youngbeatsz    posted on 14-12-2011 16:35
ik ga me nog eens wagen aan een uitspraak: ik vind dat hij qua opbouw ed. goed zit
en vanaf het dubstepgedeelte, vind ik persoonlijk dat het vrij snel stilvalt precies, ik weet niet goed hoe ik het anders kan uitleggen, misschien inderdaad iets voller maken de sound daar, dubstep ken ik helemaal niets van, maar heb het gevoel dat het tussen de kicks nogal 'leeg' is, ik kan mis zijn. maar dat is zo wat mijn gevoel
Jayro    posted on 14-12-2011 18:48
@look
Ik bedoelde inderdaad het house stukje, maar de snare is veel doper in dubstep. Luister maar naar dingen van bv flux pavilion; http://www.youtube.com/watch?v=h3cE9iXIx9c . De snare is erg dominant. Alles wordt op de kick en snare afgesteld in dubstep. Dus daarom moeten die ook echt ziek zijn. Ik vind je snare niet zo dominant, maar dat is mijn mening.
Lucalicious    posted on 14-12-2011 19:18
ben benieuwd

heeft idd potentie. mijn belangrijkste verbeterpuntje is je kick, die maar veel meer volume en power hebben naar mijn mening.
User edit by Lucalicious on 14-12-2011 @ 19:20:41 (100%)
Vivado    posted on 15-12-2011 08:41
check
Vivado    posted on 15-12-2011 08:43
Mooie track man =]!
LouisCasper    posted on 15-12-2011 12:00
@?Vivado
Thanks! Happy, laughing

@ Jayro en Lucalicious
Ik ga zeker nog even naar de snare en de kick kijken.
Ik heb al een beetje vergeleken met een aantal dubstep tracks die ik ken en goed vind (dit zijn er om precies te zijn 5, ik ben totaal nieuw in dit genre dus meer tracks ken ik simpelweg niet). Wat mij opvalt is dat de snare best veel varieert tussen verschillende nummers, dus dat er niet echt een 'basic' snaregeluid is wat een dubstepsnare te noemen is. Ik zal nogmaals kijken wat ik er nog aan kan verbeteren.?

@?youngbeatsz
Ik ga nog kijken naar wat meer sounds in het dubstep gedeelte om de boel wat op te vullen. Ook komt er dus sowieso nog een nieuwe kick, waarmee ik wat meer tussen het standaard ritme in ga spelen.
Blackaround    posted on 15-12-2011 17:28
.
Diion    posted on 15-12-2011 22:57
Check!
D
Diion    posted on 15-12-2011 23:10
Zeker goed bezig naar mijn mening!! , klinkt lekker en vind de track in combi met dubstep ook goed, enige wat indd ook mijn mening is, je kick mag iets meer actie in, en dan vooral inderdaad wat harder.?

Ga zo door.

D
LouisCasper    posted on 09-01-2012 19:08
Versie 0.3 online!

Veranderingen:
De track heeft een begin en een eind.
Het dubstepgedeelte heeft een nieuwe kick en een nieuwe snare.
Voor de rest heb ik hier en daar nog het een en ander verbeterd.
De track is nog steeds niet gemastered, dus luisteren op een wat hoger volume is aangeraden.

Feedback en tips zijn van harte welkom!
MichaelMiller    posted on 09-01-2012 20:20
Benieuwd!
www.facebook.com/michaelmillerofficial
DjVictorF    posted on 09-01-2012 21:09
ook horen!
Weet waar ik vandaan kom, weet niet waar ik heen ga.
LouisCasper    posted on 10-01-2012 16:21
MichaelMiller & DjVictorF :
Zouden jullie ook een reactie willen plaatsen? Smile
Flux    posted on 10-01-2012 16:25
Check!

119 Users online: 20 Guests (99 Unknown)
Pages generated today : 65.982
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.802.497