Vraagje
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Meiwand    posted on 12-12-2011 18:21
Ik heb een vraagje hoe gaat dat precies in ze werk als je bijvoorbeeld een track af heb maar je heb nog geen songteksten.
Moet je dan naar een songwriter gaan ? En moet je iemand zoeken die goed kan zingen ?
Denken jullie bijvoorbeeld dat afrojack de songtekst van ''take over control'' zelf heeft bedacht ?
User edit by Meiwand on 12-12-2011 @ 18:57:00 (4%)

What do you think about Vraagje ??

Vote :   

Blackaround    posted on 12-12-2011 18:33
Als je zelf kan zingen .. moet je niet opzoek! :p
De grote dj's gaan meestal op zoek naar mensen die goed kunnen zingen..
Ik denk aan, David Guetta met without you.. usher zingt daar.
David Guetta met love is gone, Chriss Willis.
Meiwand    posted on 12-12-2011 18:40
Nee maar ik bedoel ook bijv de track van afrojack en Diplo How I like It iemand zingt daar maar gaan hun dan naar iemand opzoek en betalen ze diegene een bepaald bedrag ? En hoe zit het met de songtekst ?
pruneflat    posted on 12-12-2011 18:51
Volgens mij was die track van Afrojack een remix, dan weet je zeker dat hij de tekst niet zelf heeft bedacht...

Veel producers krijgen van labels pakketjes met vocals waar ze vervolgens een nummer om heen bouwen.
Andere regelen zangers/zangeressen voor hun eigen gemaakte track.

Er zijn verschillende mogelijkheden, maar volgens mij schrijven de zangers/zangeressen grotendeels de teksten zelf.

Niks moet...

Jij bent opzoek dus naar vocals voor je eigen tracks?
http://www.chief-recordings.com/
Meiwand    posted on 12-12-2011 18:53
Nee ik vroeg het me gewoon af hoe dat in elkaar zit :p
Luxx    posted on 12-12-2011 19:08
zijn verschillende manieren waar op dat gaat.
ik heb voorheen zo gedaan dat ik zelf teksten schreef en de melodie bedacht en dan een artiest dat ook bij het label hoorde liet inzingen aangezien ik dat zelf niet kan.

nu doe ik dat niet meer. ik produceer gewoon een volledige plaat met zang in mijn achterhoofd. ik hou dus gewoon een logische opbouw van een plaat aan (vers,refrein,vers,refrein,brug,refrein) en stuur het dan door naar onze zangeres. die gaat vervolgens tekst bedenken en een melodie. wij laten haar compleet vrij in de tekst en melodie die zij wilt doen verder.

als je dus niet iemand kent die goed kan zingen of teksten schrijven kan je dat het beste zelf doen en dan via het label waar jij released of bij hoort iemand regelen die het kan inzingen. zorg er wel voor dat als je het gaat opnemen je het ook echt goed doet. het is veel meer werk dan even op record drukken en in zingen. de gemiddelde sessie van ons is per vers ongeveer 5 takes. dan nog een paar takes voor de harmonie en nog een paar takes voor adlips. voor 1 vers zijn we dus dik een uur bezig soms. in een sessie van 1 tot 6 kunnen we dus ook maar 1 plaat opnemen.
www.mothermusic.nl
MoXeGy    posted on 12-12-2011 22:26
Mischien nog tips voor de mensen die geen zanger(es) in zijn omgeving kennen?
Ik kan hiervoor goede apparatuur regelen en ben bekend met het opnameproces, het enige wat ik mis is een zanger/zangeres. Heb natuurlijk al goed rond gezocht maar het blijft lastig waar je moet starten.
User edit by MoXeGy on 12-12-2011 @ 22:27:07 (12%)
bambamstudio    posted on 13-12-2011 01:50
plaats een advertentie op www.vocalisten.nl, daar haal ik veel van mijn vocalen
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL

This is an old Topic

No new postings for 5.008 days.
 Post CommentThat would be 166.9 months
or a whopping 13.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

248 Users online: 117 Guests (131 Unknown)
Pages generated today : 79.646
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.876.683