Mastering websites
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Vivado    posted on 12-12-2011 16:41
Ik ben bezig met een track en hij zit in de eindfase.
Ik wil nu mijn track masteren, maar heb werkelijk waar geen flauw idee hoe dit moet.
Ik heb een beetje rondgekeken op internet en er zijn websites die het masteren van een track aanbieden tegen betaling.

Heeft iemand hier ervaring mee? Want voor hetzelfde geld 'jatten' ze gewoon je track...
Als je er ervaring mee hebt, ben benieuwd welke websites.
Anders alternatief? Ik wil het graag weten =]

What do you think about Mastering websites ??

Vote :   

pruneflat    posted on 12-12-2011 16:53
Melograf.com

Deze kerel is snel, goed en relatief goedkoop.

Mijn tracks had hij vaak binnen een dag klaar, en het klonk altijd prima.

Tracks jatten doet hij niet Winking my eye

Op zijn site staat trouwens informatie over zijn werkwijze en prijzen
http://www.chief-recordings.com/
User edit by pruneflat on 12-12-2011 @ 16:54:35 (43%)
Vivado    posted on 12-12-2011 17:31
Hoeveel tracks heb je al naar hem gestuurd?
En hoe was het resultaat?

Bedankt alvast =]
pruneflat    posted on 12-12-2011 17:47
Heb ongeveer 10 tracks gestuurd.
Hij stuurt altijd een preview vooraf, mocht je niet tevreden zijn, dan past hij hem nog iets aan.
Was zelf altijd erg tevreden.

Weet verder niet wat voor verwachtingen jij hebt van het masteren van een track, besef wel dat hij alleen je track mastered. De finishing touch, zorgen dat het net iets beter klinkt.
Hij kan niet van een drol een taart maken, om het maar even plat te zeggen Winking my eye
http://www.chief-recordings.com/
Vivado    posted on 12-12-2011 18:56
haha dat snap ik, heb eerlijk gezegd nog nooit het verschil gehoord tussen een track die gemastered is en niet gemastered. Als iemand voorbeelden heeft, graag!
Luxx    posted on 12-12-2011 19:02
Poster: Vivado
haha dat snap ik, heb eerlijk gezegd nog nooit het verschil gehoord tussen een track die gemastered is en niet gemastered. Als iemand voorbeelden heeft, graag!

hoe bedoel je dat? als je niet hoort of een plaat goed is afgemixt/gemasterd is of niet dan zit het wel heel erg fout ergens met je muzikale gehoor. ik vind het zelf altijd een wereld van verschil als een plaat van totaal on aangepast naar goed afgemixt en gemasterd gaat.
www.mothermusic.nl
Vivado    posted on 12-12-2011 19:07
ik heb nog nooit een niet afgemixte plaat gehoord , dus het verschil weet ik dus niet.
Zo beter hahaha, met mijn gehoor is niks mis =]

Bouncy    posted on 12-12-2011 19:10
Neem effe contact op via PM....
maartenw    posted on 12-12-2011 19:30
Wat gebeurt dan eigenlijk met het masteren van een track? Worden dan alle tonen op een mooi volume gezet dat ze samen als een geheel klinken ofzo?
Vivado    posted on 12-12-2011 19:37
Poster: Bouncy
Neem effe contact op via PM....

done

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

242 Users online: 153 Guests (89 Unknown)
Pages generated today : 56.112
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.949.657