Beginners Studio met Logic pro & key rig 49
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

maartenw    posted on 11-12-2011 16:04
Beste djr's,

Ik wil graag en kleine studio beginnen. Nu dacht ik aan Logic pro en een m-audio keyrig 49. Maar nu keek ik is bij de 'laat je studio is zien' topic en daar zag ik vanalles in studio staan waar ik niks van snapte:P zoals grote mixers enzo. Heb ik die ook nodig als ik een studiotje wil beginnen of zijn Logic en Keyrig genoeg??

qua monitors heb ik KRK RP G2 staan. Dus die heb ik niet meer nodig.

Alvast bedankt,
Maarten
User edit by maartenw on 11-12-2011 @ 16:18:47 (20%)

What do you think about Beginners Studio met Logic pro & key rig 49 ??

Vote :   

Larsz    posted on 11-12-2011 16:10
Logic Pro en een keyrig is prima om mee te beginnen, en kan je zeker vette dingen mee maken. Enige wat je dan nog mist is een setje monitors. Die grote mixers zijn eigenlijk nergens voor nodig als je gewoon met Logic gaat werken.
Lucalicious    posted on 11-12-2011 16:11
je hebt zeker als je begint meer dan genoeg aan alleen een midi keybord met logic hoor!
wat wel belangrijk is als je wat serieuzer bezig wilt gaan, zijn goede speakers met een goede interface.

de grote mixers zijn overigens vaak meer nodig als je veel analoge spullen gebruikt en opneemt.
maartenw    posted on 11-12-2011 16:17
@Larsz & @Lucalicious

Ik heb hier KRK RP5 G2 staan. Dus monitors heb ik al staan. Zal ff aanpassen in topicCool
Larsz    posted on 11-12-2011 17:04
Wat voor een soundcard heb je? Alhoewel coreaudio ook goed is hoor Winking my eye
maartenw    posted on 11-12-2011 17:07
Poster: Larsz
Wat voor een soundcard heb je? Alhoewel coreaudio ook goed is hoor Winking my eye

Wat is een coreaudio? en wat is een soundcard? als je geluidskaart bedoelt heb ik een presonus Audiobox USB audio interface
bambamstudio    posted on 11-12-2011 18:36
Poster: Larsz

Core audio is een driver die je nodig hebt bij mac voor een audio interface, dat is GEEN soundcard/geluidskaart hoe jullie een audio interface ook willen noemen...
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
maartenw    posted on 11-12-2011 19:44
Poster: bambamstudio
Core audio is een driver die je nodig hebt bij mac voor een audio interface, dat is GEEN soundcard/geluidskaart hoe jullie een audio interface ook willen noemen...

Dus voor dat ik die geluidskaart wil gaan gebruiken (heb hem nog niet geinstalleerd) moet ik die coreaudio driver instaleren? En hoe zou dat dan moeten?
Unidentified    posted on 11-12-2011 21:06
Die staat standaard op je Mac
LouisCasper    posted on 11-12-2011 22:04
Ik ben met exact hetzelfde begonnen, alleen had ik RP6 ipv RP5. Met een keyrig, logic en je RP5's kan je ruimschoots vooruit, vooral als je pas net begint met produceren. Later zal je je studio uitbreiden, ik heb nu bijvoorbeeld twee VXT8's en een Apogee Duet 2 staan, maar wat jij nu hebt staan is echt een hele goede basis voor een thuis studio. Ik zou de komende tijd je studio lekker zo laten en flink veel gaan produceren. De updates komen vanzelf.
http://www.louiscasper.com
Larsz    posted on 11-12-2011 22:05
Poster: bambamstudio
 Met Core Audio bedoel ik de built-in soundcard van Mac OSX, welke om mee te beginnen meer dan adekwaat is. Aangezien TS al een audiointerface heeft, vervalt dat natuurlijk. Maar dit wist ik niet van te voren.

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

298 Users online: 149 Guests (149 Unknown)
Pages generated today : 83.069
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.880.106