Hey
youngbeatsz ik weet niet of je mijn topic
Studio Meubel Project had gezien? Mogelijk kun je uit de foto's en verhalen wat idee?n halen. Voor de meeste foto's kun je trouwens het beste op mijn
website kijken.
Jera heeft volgens mij al heel wat bruikbare tips gegeven m.b.t. het schilderwerk. Ik heb zelf ook alles eerst in elkaar gezet en toen geschilderd om o.a. de schroeven te verbergen. Nadeel is dat het schilder/schuurwerk hierdoor wel lastiger wordt.
Ik heb zelf een speciale hoogglans lak gebruikt die een harde PU laag heeft. Beste is om dit soort verf bij een speciaal zaak te halen en hun te vertellen wat je precies er mee wilt doen. Voor de beste glans moet je met een kwast verven, een roller geeft een iets doffer resultaat. Ik kan zelf redelijk goed verven maar ook ik vond het lastig met een kwast. Achteraf haf ik misschien beter een roller gepakt. Iets om zelf over na te denken en eventueel eerst een stukje uit proberen.
Heb mijn meubel van 18mm dik MDF gemaakt, meer dan stevig genoeg. Mooie van MDF is dat je het eenvoudig kan bewerken en het zich goed laat afwerken.
Als je er mee overweg kan dan is het handig om in een 3D teken programma je plan uit te werken. Ik heb zelf Google SketchUp gebruikt. Zeer eenvoudig en je weet daarna precies hoeveel hout je nodig hebt en wat de afmetingen van alles gaat worden.
Verder de algemene wijsheden, meten is weten. Test iets uit als je niet zeker weet of het gaat werken. Zorg voor goed materiaal, check daarom van te voren wat je budget is. Denk na over de toekomst, werkhoogte en eventueel wat te doen bij een verhuizing.