Beginners Setje?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Micha89    posted on 10-12-2011 10:31
Hallo allemaal!

Ik ben eigenlijk van plan om te beginnen met DJ'n, nu heb ik gisteravond een paar uurtjes op de forums hier rondgesnoept en eigenlijk wel het ??n en ander opgepikt.
Nu ben ik ook al een beetje aan het rondkijken op webshops wat het ongeveer gaat kosten e.d.
Nu zag ik op een bepaalde shop die met een R begint en op een J eindigt dat ze daar een Numark iCD DJ in a box verkopen, 2 cd-spelers, een mixer en een headphonevoor 398 euries,?mijn vraag aan jullie: Is dit wat om mee te beginnen?

Ik wil zelf gewoon voor Cds gaan en mijn budget is op dit moment aan de lage kant, ben druk aan het sparen hiervoor maar ja als student zijnde he!

Fijn weekend verder!

What do you think about Beginners Setje? ??

Vote :   

youngbeatsz    posted on 10-12-2011 11:07
gho, ik vind persoonlijk dat je met zulke dingen moet opletten, ik dacht ook toen van gho laag budget niet teveel om te starten, en kocht ook zo een totaalpakket van numark. en eerlijk gezegd heb ik hem binnen de 30 dagen met niet tevreden geld terug regel al teruggestuurd, ik was er helemaal niet tevreden van.
heb dan uiteindelijk besloten om er wat meer geld aan te geven, maar 1700? is dan natuurlijk wel een veel groter bedrag om mee te starten. overlaatst zag ik ergens iets van numark ook, waarvan ik dacht, hmm das intressant, een controller en cds ineen. kan je zowel digitaal als op cds draaien. maar als je een richtprijs vooropstelt, kunnen heel wat mensen hier met enorme materiaalkennis je wel vooruithelpen.
Chili    posted on 10-12-2011 11:14
Zulk soort beginnerssetjes zijn vaak niet echt om over naar huis te schrijven.. Heb je de mogelijkheid om digitaal te draaien goed onderzocht? Ik zie dat je voor CD's wilt gaan, maar vooral voor beginners biedt digitaal veel voordelen. Het is, vooral als je al in het bezit bent van een laptop, vaak goedkoper en je hebt veel meer mogelijkheden. Ga anders eens bij een winkel langs, daar willen ze je vaak best voorlichten. Laat je echter niet meteen overhalen tot koop, als je een en ander geprobeerd hebt is het goed om daar thuis nog even over na te denken.
Als je post wat je budget ongeveer is, en hoeveel je daar eventueel nog bij denkt te kunnen sparen, zijn er hier inderdaad een hoop mensen die je verder op weg kunnen helpen.
youngbeatsz    posted on 10-12-2011 11:19
misschien is de numark mixdeck express wel iets voor jou, dan heb je de mogelijkheid om digitaal te draaien, op cds te draaien en zelfs via usb sticks, wat deze toch wel een totaalcontroller maakt, en voor zo een 600 euro bij b*x-shop heb je hem.
Micha89    posted on 10-12-2011 16:18
Bedankt voor de reacties!
Ik zal eens bij een winkel langs gaan om me daar te informeren over het digitaal te draaien.
Op dit moment is mijn budget 300 euro, hier kom ik niet ver mee dat snap ik maar zoals ik benoemd heb ben ik hiervoor druk aan het sparen!

Marienusz    posted on 11-12-2011 18:04
Poster: Micha89
Bedankt voor de reacties!
Ik zal eens bij een winkel langs gaan om me daar te informeren over het digitaal te draaien.
Op dit moment is mijn budget 300 euro, hier kom ik niet ver mee dat snap ik maar zoals ik benoemd heb ben ik hiervoor druk aan het sparen!

Als ik jou was zou ik lekker bij de jongens van Tonec*ntrol langsgaan, daar hebben ze een prima showroom en weten ze waar ze het over hebben. Koop er zelf ook al jaren mijn gear en ben zeer tevreden over de service en uitleg. Weekend is aan te raden, dan is het vaak even babbelen en Dj gear gedemonstreert krijgen onder het genot van een bakje koffie, I like.
Diion    posted on 11-12-2011 19:58
Als je voor weinig geld iets goeds wilt, en met cd's wilt draaien, en je vind het niet erg dat je op 2e hands spullen draait,
dan zou ik voor marktplaats gaan en 2 cdj 100 of evt. cdj 200 aanschaffen en een simpel mixertje ( kun je evt. wel nieuw bestellen ). Dan heb je kwaliteit en je kunt er prima op leren draaien.
D
Diion    posted on 11-12-2011 20:00
* trouwens bijkomend voordeel is, als je het weer wegwilt doen voor een update of je vind het niks, is dat je ze vaak voor 'bijna' dezelfde prijs weer kunt verkopen, omdat de kwaliteit nauwelijks achteruitgaat.
D
sweebee    posted on 11-12-2011 21:32
Zoals Diion zegt zou ik ook voor stel simpele pioneers gaan, heb bijv. laatst 2 cdj200's van marktplaats gehaald voor 285 euro. Gooi er een simpele 2 kanaals mixer tussen en je bent klaar.

natuurlijk kun je dan ook kijken naar 2x cdj100 of 2x denon dns1000
greup    posted on 12-12-2011 16:29
285 euro totaal voor 2 cdj 200's? dat is niet veel!!

Tweedehands is in dit geval DE oplossing om geen troep in huis te halen en gewoon fatsoenlijk te kunnen draaien.

De pioneer cdj 100 was leuk,.... Maar ik vind hem eigenlijk niet meer van deze tijd.
De denon dns 1000 is een hele mooie oplossing. Heeft leuke effectjes en genoeg in huis om een fatsoenlijke potje te mixen. Je kunt ze vaak al voor 150 euro p/s op kopen.
enige nadeel is dat ze hem zo klein hebben gehouden.

De mixer is niet zo belangrijk. Een simpel mixertje volstaat voor thuis. Denk aan een jb beat 4 o.i.d.
sweebee    posted on 12-12-2011 17:27
ja 1 voor 125 euro en 1 voor 160 euro, weliswaar niet 'zo goed als nieuw' meer maar alles werkt perfect. De cdj200 is naar mijn mening perfect voor een beginner, maar ook voor een gevordere. Ik gebruik ze elke week in de discotheek waar ik draai omdat er daar een dubbele denon in zit die niet zo fijn is als pioneer.

Wat je ook zegt over de denon dns1000 is dat ie idd nogal klein is.

Aan een stel cdj200's ga je heel veel plezier hebben en je zult in eerste instantie echt niet hoeven te upgraden.. tenzij je feature geil bent ofzo :P want als je met stel cdj200's kunt draaien, dan met stel cdj1000 zeker ook wel.
Diion    posted on 15-12-2011 23:31
Na ons bijna hetzelfde en naar mijn idee redelijk advies,?

Wat is het uiteindelijk geworden? of wat gaat het worden?

D
Rilano    posted on 16-12-2011 16:16
ik ben het met @marienusz eens gewoon bij de jongens van tone langs (werken trouwens mensen bij mij van school enzo) is altijd gezellig daar en gewoon met een lekker bakkie koffie en natuurlijk goed advies
party and get wasted
JimmyJames    posted on 17-01-2012 16:23
Heb je al wat gevonden?

This is an old Topic

No new postings for 4.864 days.
 Post CommentThat would be 162.1 months
or a whopping 13.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

117 Users online: 39 Guests (78 Unknown)
Pages generated today : 61.809
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.734.761