nieuwe logic pro vs logic studio (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

maartenw    posted on 08-12-2011 23:55
beste djr,

in de mac app store staat dat er een nieuwe logic pro uit is... Maar op de apple staat er nog steeds Logic studio. Wat is hier het verschil tussen?

Alvast bedankt,

What do you think about nieuwe logic pro vs logic studio ??

Vote :   

LouisCasper    posted on 09-12-2011 10:34
Voor zover ik weet is er geen nieuwe Logic Pro uit, bij mij staat nog steeds Logic Pro 9 in de Mac App Store.

Het verschil tussen Logic Pro en Logic Studio is simpel: Wanneer je Logic Pro koopt, krijg je het programma Logic Pro. Wanneer je Logic Studio koopt, krijg je ook Logic Pro, maar ook nog veel andere programma's, zoals Mainstage, Soundtrack Pro, WaveBurner en Compressor.
http://www.louiscasper.com
maartenw    posted on 09-12-2011 20:16
Poster: Look
Voor zover ik weet is er geen nieuwe Logic Pro uit, bij mij staat nog steeds Logic Pro 9 in de Mac App Store.

Het verschil tussen Logic Pro en Logic Studio is simpel: Wanneer je Logic Pro koopt, krijg je het programma Logic Pro. Wanneer je Logic Studio koopt, krijg je ook Logic Pro, maar ook nog veel andere programma's, zoals Mainstage, Soundtrack Pro, WaveBurner en Compressor.

Oke, duidelijk. Maar in de mac app store staat als releasedatum van logic pro 8-12-2011 en hij staat zelfs bij nieuw & opmerkelijk. Maar als bigginnende producer, wat kan je mij dan aanbevelen Logic pro of Logic studio? En zitten er al vetten synthesyshers en beatmakers in Logic?

User edit by maartenw on 09-12-2011 @ 20:16:11 (3%)
bambamstudio    posted on 09-12-2011 23:52
Tis inderdaad nog Logic 9 met een update. Heb hem vanmiddag geprobeerd, maar er is weinig veranderd. Ik snap dit echt niet. Het progragga is inmiddels al 3 jaar oud, en er komen alleen kleine updates.

Cubase en Pro Tools hebben hun software up-to-date. Vooral de audio engine van Logic heeft dringend een update nodig. Voor 149 euro vindt ik logic nog steeds een miskoop, maar ja, de concurenten zijn duurder. Ik heb nog de volle mep betaald voor logic, damnz wat baal ik nu...

Daarom blijf ik ook voor productie bij Cubase 6 en voor audio opnames bij CUbase 6 en Pro Tools 10. Veel betere software, zeker op gebied van audio bewerking en audio quantisering.
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
Larsz    posted on 10-12-2011 11:23
Poster: bambamstudio
Tis inderdaad nog Logic 9 met een update. Heb hem vanmiddag geprobeerd, maar er is weinig veranderd. Ik snap dit echt niet. Het progragga is inmiddels al 3 jaar oud, en er komen alleen kleine updates.

Cubase en Pro Tools hebben hun software up-to-date. Vooral de audio engine van Logic heeft dringend een update nodig. Voor 149 euro vindt ik logic nog steeds een miskoop, maar ja, de concurenten zijn duurder. Ik heb nog de volle mep betaald voor logic, damnz wat baal ik nu...

Daarom blijf ik ook voor productie bij Cubase 6 en voor audio opnames bij CUbase 6 en Pro Tools 10. Veel betere software, zeker op gebied van audio bewerking en audio quantisering.
 Wat is er precies mis met de audioengine van Logic dan, en hoe merk jij dit persoonlijk?
bambamstudio    posted on 10-12-2011 11:46
Ik merk dat Pro Tools en Cubase gewoon iets helderder klinken, bij opnames van vooral gitaar vindt ik Cubase meer dynamiek in het signaal hebben.
Larsz    posted on 10-12-2011 12:28
Denk dat dat niet alleen aan je DAW ligt aangezien er dan veel meer hardware bij komt kijken en ook de onderlinge samenwerking tussen je software en je hardware, maar oke.
bambamstudio    posted on 10-12-2011 12:50
Je kunt er vanuit gaan dat mijn DAC en mijn monitoren van goede kwaliteit zijn.
LouisCasper    posted on 10-12-2011 14:11
Poster: maartenw
Oke, duidelijk. Maar in de mac app store staat als releasedatum van logic pro 8-12-2011 en hij staat zelfs bij nieuw & opmerkelijk. Maar als bigginnende producer, wat kan je mij dan aanbevelen Logic pro of Logic studio? En zitten er al vetten synthesyshers en beatmakers in Logic?

Als beginnende producer heb je ruimschoots voldoende aan alleen Logic Pro. De onboard vst's en plug-ins zijn naar mijn mening erg goed en hier kan je zeker een tijd mee vooruit. De andere programma's, die inbegrepen zijn bij Logic Studio, worden voor het doeleinde electronische?muziek (daarmee bedoel ik house, hardstyle etc.)?produceren naar mijn weten zo goed als niet gebruikt. Mainstage is meer voor live opnames en Soundtrack Pro is meer voor, zoals de titel al luidt, soundtracks.
bambamstudio    posted on 10-12-2011 15:19
Zeker voor 149 euro. Denk dat vele fabrikanten zich te pletter geschrokken zijn voor de (niuewe) prijs van Logic 9. Toch lullig als je vorige week Logic nog gekocht hebt voor 499 euro :S
djmathijs    posted on 10-12-2011 17:09
Is bij deze versie de 50 gb aan loops en samples etc. ook ingegrepen?
bambamstudio    posted on 10-12-2011 18:06
Ja, maar dat zijn achterhaalde loops Winking my eye Je komt in veel oude producties van dik 2 jaar geleden al geluiden en loops uit Logic tegen
maartenw    posted on 11-12-2011 13:10
Als beginnende producer heb je ruimschoots voldoende aan alleen Logic Pro. De onboard vst's en plug-ins zijn naar mijn mening erg goed en hier kan je zeker een tijd mee vooruit. De andere programma's, die inbegrepen zijn bij Logic Studio, worden voor het doeleinde electronische?muziek (daarmee bedoel ik house, hardstyle etc.)?produceren naar mijn weten zo goed als niet gebruikt. Mainstage is meer voor live opnames en Soundtrack Pro is meer voor, zoals de titel al luidt, soundtracks.

Dat vind ik dan ook wel een beetje gek. Als er al zo veel in logic pro zit waarom heb je dan eigenlijk nog logic studio voor nodig vergeleken met het prijsverschil van 350 euro. Beetje gek vind ik...
LouisCasper    posted on 11-12-2011 22:07
Zeker voor 149 euro. Denk dat vele fabrikanten zich te pletter geschrokken zijn voor de (niuewe) prijs van Logic 9. Toch lullig als je vorige week Logic nog gekocht hebt voor 499 euro :S

Gelukkig heb ik Logic Studio twee jaar geleden in Amerika gekocht, scheelde me toch nog 200 euro door de gunstige dollar koers.
Larsz    posted on 11-12-2011 22:10
Als je echt house begint te maken heb je aan 1 vengeance sample packje en Sylenth1 meer dan genoeg.
maartenw    posted on 11-12-2011 22:21
Poster: Larsz
Als je echt house begint te maken heb je aan 1 vengeance sample packje en Sylenth1 meer dan genoeg.

Zitten die inbegrepen in Logic Pro?
Larsz    posted on 11-12-2011 22:29
Zitten die inbegrepen in Logic Pro?
 Nope Sylenth1 is een zeer goede synth (1300+ presets dacht ik) en is maar 140 euro.?

Zo'n Vengeance pack is ongeveer 80 euro dacht ik, en dan heb je echt honderden kicks claps etc.?

Cool
bambamstudio    posted on 12-12-2011 19:38

Of preditor
maartenw    posted on 12-12-2011 20:25
Of preditor

Zit preditor inbegrepen in Logic pro?
bambamstudio    posted on 12-12-2011 23:55
Zit preditor inbegrepen in Logic pro?

Nee, kost ook 139 euro
hoogstraatfan    posted on 13-12-2011 09:12
Wat raden jullie aan als je wil beginnen/ontdekken met produceren, Ableton of Logic?
Larsz    posted on 13-12-2011 10:23
Logic aangezien die een betere en stabielere engine heeft.
LouisCasper    posted on 13-12-2011 10:54

Doet me denken aan een tweet van Funkagenda van gisteravond:

Funkagenda
THIS>>> RT @BT: If I listen to 1 more terrible promo this AM I'm going to spit Starbucks all over the place. Vengeance FX + Sylenth...

Desondanks begint zo ongeveer iedereen met vengeance en de Sylenth, dus ik zou me er niet teveel van aantrekken. Echter, als je tracks wil releasen bij bijvoorbeeld Toolroom Records, kom dan dus niet aan met tracks waarin teveel vengeance en Sylenth (presets) zitten!
LouisCasper    posted on 13-12-2011 11:01
Poster: hoogstraatfan
Wat raden jullie aan als je wil beginnen/ontdekken met produceren, Ableton of Logic?

Ik zou Ableton aanraden. Ik heb ze beide gebruikt en ik vind Ableton een stuk gebruiksvriendelijker, wat dus fijn is als je net begint met produceren. Later zou je over kunnen stappen op Logic, omdat je dan de basis al in je hoofd hebt zitten en iets meer klaar bent voor een DAW waar je op het begin echt totaal niks van begrijpt. Wel wil ik aangeven dat het maar net je eigen smaak is welke DAW je het fijnst vindt werken. Er zijn zat grote namen die produceren met Logic (Armin van Buuren), maar er zijn ook zat grote namen die produceren met Ableton (Deadmau5, Dada Life), en zo zijn er nog veel meer voorbeelden te noemen. Avicii produceert bijvoorbeeld met Fruity Loops, wat weer een heel ander uitgangspunt is. Mijn tip is: probeer er zoveel mogelijk uit (trials, bij vrienden/collegas, in winkels etc.) en maak dan pas je keuze.
maartenw    posted on 13-12-2011 18:35
Ik zou Ableton aanraden. Ik heb ze beide gebruikt en ik vind Ableton een stuk gebruiksvriendelijker, wat dus fijn is als je net begint met produceren. Later zou je over kunnen stappen op Logic, omdat je dan de basis al in je hoofd hebt zitten en iets meer klaar bent voor een DAW waar je op het begin echt totaal niks van begrijpt. Wel wil ik aangeven dat het maar net je eigen smaak is welke DAW je het fijnst vindt werken. Er zijn zat grote namen die produceren met Logic (Armin van Buuren), maar er zijn ook zat grote namen die produceren met Ableton (Deadmau5, Dada Life), en zo zijn er nog veel meer voorbeelden te noemen. Avicii produceert bijvoorbeeld met Fruity Loops, wat weer een heel ander uitgangspunt is. Mijn tip is: probeer er zoveel mogelijk uit (trials, bij vrienden/collegas, in winkels etc.) en maak dan pas je keuze.

klinkt duidelijk, ik ben ook maar een beginneling met het produceren en ik snap er ook helemaal niks van. Ik weet niet eens wat en DAW is. Maar Ableton is wel heel duur, en is Logic echt zo moeilijk? ik dacht noujuist dat logic niet zo moeilijk zou zijn omdat het van Apple is, en apple staat bekend om zijn gebruiksvriendelijkheid...
bambamstudio    posted on 13-12-2011 18:44
Niet zo moeilijk is omdat het van Apple is....echt....

256 Users online: 142 Guests (114 Unknown)
Pages generated today : 73.860
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.870.897