Used to know Edit
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

djmstr223    posted on 08-12-2011 21:22
Hallo,

Ik al een tijdje bezig met een bootleg/ edit van Used to know van Gotye, en hij is eindelijk af.?

http://soundcloud.com/bramvanbergen/used-to-know-re-edit-extended

Ik hoor graag wat jullie er van vinden.

Groetjes
www.bramvanbergen.nl

What do you think about Used to know Edit ??

Vote :   

MrQreeny    posted on 09-12-2011 09:40
Is zeker leuk gedaan, maar volgens mij zijn je bongo's in een andere toon dan het originele nummer, daarom klinkt het voor mij heel gemaakt. Gelukkig is dit redelijk eenvoudig aan te passen (in ableton in ieder geval. Als je ableton gebruikt moet je het maar zeggen.) Wat je moet doen is de noot transposen (met mijn gehoor zou ik zeggen dat transposen naar beneden mooier wordt) en dan net zolang totdat je denkt: Ja dit is mooi! ALLE tonen hebben namelijk een noot, zelfs de kick! Als je dan percussie toevoegd is het het mooist als je deze aanpast aan de key waarin het nummer is.
Ik hoop dat je hier wijzer van wordt Winking my eye

ps voor wijsneuzen of andere braadlappen: Mijn kennis over muziektheorie is (nog) beperkt, ik doe het meest op gehoor. En probeer die jongen gewoon te helpen. Dus als er ergens onzin in staat, mijn best, maar dit zijn mijn ervaringen...

Ook mag je wat variatie aanbrengen in de bongo's, het wordt een beetje saai zo. Eventueel kan je ook nog een swing erin gooien? Maar welke DAW gebruik je? Dan kan ik wat betere tips geven...

Het is zeker gelukt om er wat moois van te maken. Je had het sowieso moeilijk, want ik ben een tijdje geleden?deze versie tegen gekomen, die vind ik echt gaaf! Misschien ook wel eens gehoord?
'Music is the universal language of mankind...'
djmstr223    posted on 09-12-2011 09:49
Bedankt voor de tips! Ik gebruik ableton ja, ik zal vanmiddag even kijken naar de bongo's kijken.

Link zal ik thuis even luisteren zit nu in de lesWinking my eye
www.bramvanbergen.nl
MrQreeny    posted on 09-12-2011 10:17
Oke dat is handig... Eerst even: gebruik je samples of een synth die bongo geluiden maakt?
In het geval van de synth kan je natuurlijk in de pianoroll de noten gewoon aanpassen. In het geval van samples kun je dit doen bij de opties van de sampler (bij ableton is dat dus 'simpler' of 'sampler'). Bij simpler zie je ergens een optie met 'transp' daar kan je de noot veranderen... Bij sampler staat er linksonder de 'rootkey' deze kun je ook aanpassen.
Heel makkelijk dus!

O ja... als je het drumrack gebruikt dan laadt ableton eigenlijk meerdere simplers met andere geluiden (vandaar dat het een rack is Cool ) dus dan moet je ff doorklikken!
'Music is the universal language of mankind...'
djmstr223    posted on 09-12-2011 17:32
BumpjeHappy, laughing
www.bramvanbergen.nl
djmstr223    posted on 09-12-2011 20:15
Poster: MrQreeny

Het is zeker gelukt om er wat moois van te maken. Je had het sowieso moeilijk, want ik ben een tijdje geleden?deze versie tegen gekomen, die vind ik echt gaaf! Misschien ook wel eens gehoord?

Ik heb even geluisterd. ik vind deze versie veel te druk eerlijk gezegt Happy, laughing

grtz

www.bramvanbergen.nl
User edit by djmstr223 on 12-12-2011 @ 18:48:15 (10%)
djmstr223    posted on 12-12-2011 18:48
BumpjeHappy, laughing
www.bramvanbergen.nl

This is an old Topic

No new postings for 4.902 days.
 Post CommentThat would be 163.4 months
or a whopping 13.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

182 Users online: 22 Guests (160 Unknown)
Pages generated today : 4.194
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.812.653