hoe: fl studio house
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

pbsmile1    posted on 07-12-2011 20:19
hey,
ik probeer al een tijdje iets te maken in FL Studio.
Maar elke keer lijkt het nergens op.?
House heeft wel mijn voorkeur dus zou ik dat wel het liefst maken.
Enige tips over hoe ik het moet maken??

alvast bedankt

What do you think about hoe: fl studio house ??

Vote :   

Vivado    posted on 07-12-2011 20:34
tutorials op youtube op zoeken =]
pbsmile1    posted on 07-12-2011 20:49
Poster: Vivado
tutorials op youtube op zoeken =]

ja begrijp ik maar daar ben ik ook niet veel wijzer van geworden
Danil    posted on 07-12-2011 20:59
YOUTUBE VIDEOS !!

Hier heb ik echt massa's veel uit geleerd...en nooit opgeven is de boodschap!
pbsmile1    posted on 07-12-2011 21:06
Poster: Danil
YOUTUBE VIDEOS !!

Hier heb ik echt massa's veel uit geleerd...en nooit opgeven is de boodschap!

dank je.
wat zijn de ?goede kanalen voor tutorials??
Dyno    posted on 07-12-2011 21:09
Toch zal je echt even goed moeten zoeken naar tutorials op YouTube, want om het hier zo uit te leggen zal gewoon niet gaan. Kijk bijvoorbeeld eens naar de tuts van Luxx! Die zijn erg goed.

We kunnen nou eenmaal niet alles voorkauwen he ...
http://www.beatport.com/artist/rick-dyno/306081
pbsmile1    posted on 07-12-2011 21:22
Poster: Dyno
Toch zal je echt even goed moeten zoeken naar tutorials op YouTube, want om het hier zo uit te leggen zal gewoon niet gaan. Kijk bijvoorbeeld eens naar de tuts van Luxx! Die zijn erg goed.

We kunnen nou eenmaal niet alles voorkauwen he ...

ja begrijp ik anders zou het wel heel makkelijk zijn.
trouwens Luxx moet kiesen tussen Nederlands of Engels
MrQreeny    posted on 07-12-2011 21:47
1 member likes this  Ik zou als ik jou was een andere hobby gaan zoeken... Pff waarom vraag je niet gelijk: Wie wil voor mij gratis een nummer 1 hit maken??

Als je goede nummers wilt maken moet je het gewoon veel doen en zorgen dat je steeds beter begrijpt w?t je doet...
'Music is the universal language of mankind...'
pbsmile1    posted on 07-12-2011 22:02
Poster: MrQreeny
Ik zou als ik jou was een andere hobby gaan zoeken... Pff waarom vraag je niet gelijk: Wie wil voor mij gratis een nummer 1 hit maken??

Als je goede nummers wilt maken moet je het gewoon veel doen en zorgen dat je steeds beter begrijpt w?t je doet...

Ik weet niet waar je deze teksten nou weer op baseert maar ik vraag gewoon of iemand enige tips heeft en jij begint in een keer over een andere hobby
main    posted on 07-12-2011 23:01
Enige manier is doen. Mrgreeny heeft gelijk, op de manier waarop je je vraag stelt. We willen je prima tips geven, maar zonder basis kennen kunnen wij niks, die zul je toch echt moeten krijgen door doen. We gaan je geen hele nummers uitleggen.

edit: wil daarbij nog even zeggen dat mijn eerste jaar 'produceren' niet meer was dan wat aankloten in fl studio met samples en wat basic vst's (lees: 3x osc, fl kick, fl piano). probeer aller eerst geluiden na te maken, basis beats, simpele melodie?n en ga daarna proberen nummers na te maken. zo krijg je de basis om een nummer te maken goed onder de knie!
User edit by main on 07-12-2011 @ 23:09:26 (100%)
MrQreeny    posted on 07-12-2011 23:14
'ja begrijp ik maar daar ben ik ook niet veel wijzer van geworden'
'wat zijn de ?goede kanalen voor tutorials??'

Gewoon hoe je over komt... Ik wil graag mensen helpen, maar het komt nou niet echt over alsof je er zelf zoveel tijd in hebt gestoken om goede sites/filmpjes te vinden...
Als je persoonlijke tips wilt, dan moet je je producties in het producetopic is voorleggen... Daar wordt er goed naar geluisterd. Daarnaast gaat dit forum al een heel tijdje mee, waardoor er ook heel veel vragen al gesteld zijn. Kijk daar dus eerst even naar.

O ja en misschien is het ook wel zo leuk als je nieuw bent om je ff voor te stellen..... [hint hint]

Verder: welkom...

EDIT:

Ik wou niet zeikerig over komen of je naar beneden halen, misschien maak je (binnenkort) leuke dingen, maar ik kan niet tegen luiheid Winking my eye
'Music is the universal language of mankind...'
User edit by MrQreeny on 07-12-2011 @ 23:17:00 (23%)
Luxx    posted on 07-12-2011 23:15
Poster: pbsmile1
ja begrijp ik anders zou het wel heel makkelijk zijn.
trouwens Luxx moet kiesen tussen Nederlands of Engels

serie die ik nu maak is in het Engels. ik maakte voorheen ze in het nederlands maar merkte bij mijn statistieken dat 60% van de views die ik kreeg buiten nederland vandaan kwamen. er werd mij dan ook via priv? berichten om engelstalige tutorials gevraagt. als je dat vervelend vind, excuus dan. ik maak ze niet voor mezelf.
www.mothermusic.nl
User edit by Luxx on 07-12-2011 @ 23:34:10 (100%)
pbsmile1    posted on 08-12-2011 22:32
Poster: Luxx
serie die ik nu maak is in het Engels. ik maakte voorheen ze in het nederlands maar merkte bij mijn statistieken dat 60% van de views die ik kreeg buiten nederland vandaan kwamen. er werd mij dan ook via priv? berichten om engelstalige tutorials gevraagt. als je dat vervelend vind, excuus dan. ik maak ze niet voor mezelf.

Klinkt logisch.

Heb al best veel geleerd van je vids.
Zou je misschien een keer een video kunnen maken over hoe house is opgebouwd? Zoals de kicks claps hat enz.
Ik denk dat best veel mensen op youtube daar naar zoeken.

Alvast bedankt en blijf videos maken!!
pbsmile1    posted on 08-12-2011 22:35
Poster: Luxx

Poster: MrQreeny
'ja begrijp ik maar daar ben ik ook niet veel wijzer van geworden'
'wat zijn de ?goede kanalen voor tutorials??'

Gewoon hoe je over komt... Ik wil graag mensen helpen, maar het komt nou niet echt over alsof je er zelf zoveel tijd in hebt gestoken om goede sites/filmpjes te vinden...
Als je persoonlijke tips wilt, dan moet je je producties in het producetopic is voorleggen... Daar wordt er goed naar geluisterd. Daarnaast gaat dit forum al een heel tijdje mOee, waardoor er ook heel veel vragen al gesteld zijn. Kijk daar dus eerst even naar.

O ja en misschien is het ook wel zo leuk als je nieuw bent om je ff voor te stellen..... [hint hint]

Verder: welkom...

EDIT:

Ik wou niet zeikerig over komen of je naar beneden halen, misschien maak je (binnenkort) leuke dingen, maar ik kan niet tegen luiheid Winking my eye

Oh sorry had niet bedacht dat dat zo over kon komen.
Maar bedankt voor je tips!

Gr. Thomas
nointe    posted on 09-12-2011 08:28
Ook moet je niet verwachten dat je eerste productie gelijk uitgebracht zal worden.
Als je al beginner begint te produceren is het gewoon veel tuts kijken op youtube of andere media en gewoon op fora's kijken.
Mijn eerste jaartje waar ik nu trouwens nog steeds in zit heb ik ook gekloot nu begin ik eindelijk beetje te merken dat al dat 'gekloot' eigenlijk mij ver op weg heeft geholpen in het produceren.
Je leert de software kennen door het 'gekloot' en je maakt mischien nieuwe dingen die nog niemand gemaakt heeft en daarom kan je doormiddel van 'spelen' met het programma je veel je eigen aanleren.
pbsmile1    posted on 09-12-2011 15:46
Poster: nointe
Ook moet je niet verwachten dat je eerste productie gelijk uitgebracht zal worden.
Als je al beginner begint te produceren is het gewoon veel tuts kijken op youtube of andere media en gewoon op fora's kijken.
Mijn eerste jaartje waar ik nu trouwens nog steeds in zit heb ik ook gekloot nu begin ik eindelijk beetje te merken dat al dat 'gekloot' eigenlijk mij ver op weg heeft geholpen in het produceren.
Je leert de software kennen door het 'gekloot' en je maakt mischien nieuwe dingen die nog niemand gemaakt heeft en daarom kan je doormiddel van 'spelen' met het programma je veel je eigen aanleren.

dankje voor je tips!

veel tijd en geduld dus
Catelijne    posted on 09-12-2011 16:22
1 member likes this  Inderdaad, heel veel proberen en youtuben. Heel goed tracks luisteren en 'uitelkaar' halen. De beat, hoe vormt die zich, hoe staat de bass in verhouding met de synths etc. Welke dingetjes worden toegvoegd. Wat herhaalt zich in tracks etc. Ik begin zelf ook pas. Probeer ook vooral naar eigen smaak iets te maken. Wat je zelf vet vind klinken. Muziektheorie een beetje kennen helpt ook veel, tenzij je heel goed op oor een track kan maken.
Succes!
pbsmile1    posted on 09-12-2011 20:12
Poster: Catelijne
Inderdaad, heel veel proberen en youtuben. Heel goed tracks luisteren en 'uitelkaar' halen. De beat, hoe vormt die zich, hoe staat de bass in verhouding met de synths etc. Welke dingetjes worden toegvoegd. Wat herhaalt zich in tracks etc. Ik begin zelf ook pas. Probeer ook vooral naar eigen smaak iets te maken. Wat je zelf vet vind klinken. Muziektheorie een beetje kennen helpt ook veel, tenzij je heel goed op oor een track kan maken.
Succes!

dank je wel!!?
voor de tips
Airstate    posted on 09-12-2011 22:18
ghahah, ik herken het wel hoor Winking my eye ik produceer nu zelf een jaartje of 4, kan nou toch *wel aardig wat* (a) maar toen ik begon... met fl werk ik he, maakte in mn eerste jaar al mn tracks met de Hit 3/basstrap. nog geeneens bass of sweeps. heel veel oefenen dus, maar vooral succes!
pbsmile1    posted on 09-12-2011 23:36
Poster: Airstate
ghahah, ik herken het wel hoor Winking my eye ik produceer nu zelf een jaartje of 4, kan nou toch *wel aardig wat* (a) maar toen ik begon... met fl werk ik he, maakte in mn eerste jaar al mn tracks met de Hit 3/basstrap. nog geeneens bass of sweeps. heel veel oefenen dus, maar vooral succes!

Dank je wel.
Veel tijd dus
tojx    posted on 19-12-2011 20:25
Ga op youtube en tik ?fl studio tutorials beginner to pro ?de maker van de video's is van ste 1438. Zijn er paar video's van half uur lang. Bekijk deze aandachtig doe het na, dan weet je al hoe Fl studio in zijn werk gaat. Voor house te maken , wat weet je zelf allemaal al ? House maak ik meestal op 128 bpm. Wat moet ik verstaan het trekt op niets ? Zou je anders in mijn Pm eens een stukje kunnen sturen via soundcloud ? Van klank kan het wel eens anders uitdraaien , omdat je veel met EQ en zo'n soort zaken moet werken. Voor dit verwijs ik je dan terug naar die les van 1 a 2 uur. Een knaller van een track zal je niet maken op 1 2 3 . Ik spreek van ondervinding. Als je wil zal ik kijken voor enkele video's te maken in Fl studio voor basic house. Ik ben wel zelf geen TOP producer maar kan je wel al aardig op weg helpen. Toch zeker voor de basis al onder de knie te krijgen.
-FLoriZ-    posted on 19-12-2011 20:29
1 member likes this  
RDJ 1IE-Ortofon O2-MacBook Pro 13''-Traktor Pro-EFX6:2
youngbeatsz    posted on 19-12-2011 21:36
Poster: tojx
Ga op youtube en tik ?fl studio tutorials beginner to pro ?de maker van de video's is van ste 1438. Zijn er paar video's van half uur lang. Bekijk deze aandachtig doe het na, dan weet je al hoe Fl studio in zijn werk gaat. Voor house te maken , wat weet je zelf allemaal al ? House maak ik meestal op 128 bpm. Wat moet ik verstaan het trekt op niets ? Zou je anders in mijn Pm eens een stukje kunnen sturen via soundcloud ? Van klank kan het wel eens anders uitdraaien , omdat je veel met EQ en zo'n soort zaken moet werken. Voor dit verwijs ik je dan terug naar die les van 1 a 2 uur. Een knaller van een track zal je niet maken op 1 2 3 . Ik spreek van ondervinding. Als je wil zal ik kijken voor enkele video's te maken in Fl studio voor basic house. Ik ben wel zelf geen TOP producer maar kan je wel al aardig op weg helpen. Toch zeker voor de basis al onder de knie te krijgen.

denk dat dat voor iedereen handig zou zijn hoor die tutorials

This is an old Topic

No new postings for 4.893 days.
 Post CommentThat would be 163.1 months
or a whopping 13.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

107 Users online: 25 Guests (82 Unknown)
Pages generated today : 63.102
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.736.054