Lichten: Lamp van 300W Vervangen Door 1000W?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Seca    posted on 07-12-2011 18:14
Hey Djr-Leden,

Net zag ik dat 1 van mijn?lampen kapot was van mijn lichteffecten.
Nu heb ik besloten om dit lichteffect open te schroeven, en het lampje te vervangen.
In de handleiding staat er: Lamp Included: Xenon 230V/300W
Nu vroeg ik mij af of ik daar een lamp kon insteken van 230V/500W/1000W ofzo? Zodat ik veel mer lichtvermogen heb, is dit mogelijk?
Ik ken niets van elektriciteit, daarom deze vraag.

Kan ik zulke lampen ergens in een gewone electronikazaak vinden?

Het gaat dus om deze lamp:

User edit by Seca on 07-12-2011 @ 18:15:10 (7%)

What do you think about Lichten: Lamp van 300W Vervangen Door 1000W? ??

Vote :   

mrmagix    posted on 07-12-2011 18:42
Niet doen. Je armatuur en bekabeling is niet voorzien op zo'n grote belasting. Je gaat meer watt steken, dus moet er ook meer door je bekabeling. De weerstand van die kabels is niet voorzien op zo'n afname van elektriciteit dus gaan ze warm worden. Uiteindelijk kan de isolatie er rond gaan smelten en de kabel doorbranden. Brandgevaar is dus het gevolg hiervan.

Beter gewoon dezelfde lamp kopen (vind je niet zo gemakkelijk, moet je al een speciaalzaak hebben of dj-shop) of gewoon investeren in een lamp met meer vermogen.
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
greup    posted on 08-12-2011 00:08
is 300 watt xenon lamp niet voldoende?!?! zou in mijn optiek toch prima door je basis verlichting heen moeten kunnen prikken.

Enne, ps idd geen hogere wattages gebruiken. Gaat niet werken, iig niet zonder verstand van electra.

wel is het zo dat de ene lamp de andere niet is. Dus misschien dat er 300 watt lampen rondgaan met een hogere opbrengst dat je huidige lampje.

Cyspoz    posted on 08-12-2011 08:07
Het probleem zijn niet zozeer dat je bekabeling het niet aan kan (alhoewel je daar ook op moet letten), het probleem is dat je veel meer warmte in je apparaat krijgt. Daardoor zal alles veel te heet worden met alle gevolgen van dien. Je zegt niet wat voor licht effect, dus kan het niet meteen beoordelen. Maar ga er vanuit dat je inderdaad niet meer watt in kan plaatsen i.v.m. de warmte.
Het beste wat je kan doen is kijken naar een lamp met meer licht opbrengst. Betaal je vaak wel meer voor en vaak hebben die ook een minder lange levensduur. Kijk voor de lichtopbrengst van lampen naar het aantal lumen.

This is an old Topic

No new postings for 5.014 days.
 Post CommentThat would be 167.1 months
or a whopping 13.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

200 Users online: 141 Guests (59 Unknown)
Pages generated today : 41.570
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.935.115