Windows vies, of toch nieuwe pc?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

MoXeGy    posted on 06-12-2011 11:43
Ik heb nu al een tijdje deze dual core pc(E8400 @3.0Ghz) maar loop de laatste tijd tegen de beperkingen aan denk ik. Ik heb ook een esi u46dj geluidskaart waarvan de buffer zo hoog mogelijk staat als ik niets hoef in te spelen.
heb windows al zover mogelijk gestripped door zoveel mogelijk services uit te zetten en heb ik een programma die alle ongebruikte programmas stopt. Ik heb in het verlede al een aparte windows ernaast geinstaleerd die ik alleen voor muziek gebruikte maar dan moest ik tevaak van windows switchen wat ik niet fijn vond.
Ik weet dat de geluidskaart niet super is, maar ik denk dat het verstandiger is om eerst een nieuwe pc te halen gezien een nieuwe geluidskaart nooit zoveel cpu 'boost' gaat geven.

Ik ben benieuwd wat de rest hier in zijn pc heeft zitten en of het mischien toch aan windows ligt.

ik zit momenteel aan de volgende upgrade te denken:
Intel? Core? i7-2600K
Cooler Master Gladiator 600
ASUS SABERTOOTH P67 -=Rev.3.0=-
GeIL 8 GB DDR3-1333 Kit

De rest haal ik uit mijn huidige pc gezien dat nog voldoet.
Dat betekend dat ik dan klaar ben voor:
Subtotaal:
? 537,79*

Of ik wacht tot begin 2012 dat de nieuwe ive bridge cpu's uitkomen die sneller zullen zijn en dat de prijs van de 2600k omlaag gaat.
User edit by MoXeGy on 06-12-2011 @ 11:48:47 (15%)

What do you think about Windows vies, of toch nieuwe pc? ??

Vote :   

HouseContainer    posted on 06-12-2011 11:59
Belangrijk onder Windows is dat je drivers goed werken. Native Instruments heeft een goede pagina over optimalisatie van Windows. Je kan met programma als DPC Latency Checked en Latency Monitor controleren of je drivers hebt die niet lekker lopen.
Ik heb net zelf ook een nieuwe PC gekocht voor in mijn Studio Meubel en koop daarvoor absoluut geen high end materiaal. Ik ga juist meer opzoek naar de drivers. Ik merkte bijvoorbeeld dat mijn NVidia video kaart driver niet soepel werkte en die dus niet ge?nstalleerd.
Je kan rustig een nieuwe PC kopen maar voor soepel werkende geluidskaart hoef je echt niet het snelste van het snelste te kopen. Belangrijker is dan hoe je drivers het doen.
User edit by HouseContainer on 06-12-2011 @ 12:00:30 (1%)
MoXeGy    posted on 06-12-2011 12:02
ik ben nu de pc aan het na lopen met Latency monitor maar de pc geeft vooral 90% cpu aan als ik de climax van de track afspeel, zowel in ableton als fl studio. Ook heb ik die site van Native Instruments al nagelopen.
Ik ga eens al mijn driver na lopen! Happy, laughing
User edit by MoXeGy on 06-12-2011 @ 12:06:24 (29%)
HouseContainer    posted on 06-12-2011 12:06
Ik moet wel zeggen dat met de laatste versie van Latency Monitor ik problemen had. Ik kreeg de indruk dat Latency Monitor zelf zorgde voor problemen. Misschien moet je even beginnen met DPC Latency Checker aangezien die makkelijker is en ik daar geen problemen mee had.
Latency Monitor is wel makkelijker om uiteindelijk de problematische driver te vinden.

Als je trouwens 90% CPU hebt bij het afspelen van je nummers dan klinkt het wel alsof je toe bent aan een snellere CPU. Je projecten zijn dan waarschijnlijk wat groter en complexer waardoor je ook meer behoefte aan rekenkracht hebt.
HouseContainer    posted on 06-12-2011 12:26
Oud topic wat ik ooit hier had lopen:?Het grote Latency Checker topic.
MrQreeny    posted on 06-12-2011 12:27
Ik heb via marktplaats een quadcore met windows 7 (4gb geheugen) op de kop getikt voor 200 euri... Werkt perfect met ASIO!! Ik gebruik ook ableton btw... Ik weet niet uit mn hoofd wat er allemaal in ligt, maar mijn tip is dus: kijk gewoon ff op marktplaats oid. scheelt echt veel geld.
'Music is the universal language of mankind...'
MoXeGy    posted on 06-12-2011 12:37
Dat is inderdaad een leuke deal. Helaas staan er alleen oudere i7's op Marktplaats en Speurders? en wil toch echt wel een i7 2500 of liever de i72600 omdat deze een stuk sneller zijn.
User edit by MoXeGy on 06-12-2011 @ 12:37:56 (1%)
HouseContainer    posted on 06-12-2011 12:37
@MrQreeny
Maar wat voor geluidskaart gebruik je? Een externe multi-channel geluidskaart op 96 KHz 24 bit is wel even andere koek dan een on-board geluidskaart met ASIO4All.
User edit by HouseContainer on 06-12-2011 @ 12:38:24 (7%)
MoXeGy    posted on 06-12-2011 12:39
Ik gebruik de esi u46dj met zowel de originele drivers als asio4all. Ik merk hier geen verschil tussen.
MrQreeny    posted on 06-12-2011 13:00
Ik heb een crappy geluidskaart met asio4all, maar ik kan (tot nu toe iig) gewoon alles spelen met een latency van rond 8ms... Dus tsja om nou te zeggen dat ik er veel last van heb dat die geluidskaart zo slecht is, nee niet echt...
HouseContainer    posted on 06-12-2011 13:47
Poster:?MrQreeny
Werkt perfect met ASIO!!

Ik stelde je die vraag namelijk om de volgende reden: Als je roept dat dingen perfect werken met ASIO op jou systeem kan dat nogal valse verwachtingen wekken bij andere gebruikers.
Poster: MrQreeny Ik heb een crappy geluidskaart met asio4all, maar ik kan (tot nu toe iig) gewoon alles spelen met een latency van rond 8ms...

8ms is namelijk een vrij hoge latency afhankelijk van wat je er mee doet. En dat hoeft niet aan je geluidskaart te liggen. ASIO4ALL werkt namelijk zeer goed als je computer geoptimaliseerd is en je drivers goed werken. Daarmee zou ook jij misshien nog wel lager kunnen.
MrQreeny    posted on 06-12-2011 15:09
Zou misschien kunnen, maar ik heb er geen last van. Vanaf 15 ms ga ik het irritant vinden...
Misschien inderdaad beter om gelijk vermeld te hebben dat het om de 4all versie ging. Mijn punt was echter dat er hele leuke dingen te koop zijn op marktplaats (oid) Winking my eye
MoXeGy    posted on 13-12-2011 15:21
Bedankt voor de reacties! Heb nu een nieuw systeem en alles is verholpen. Happy, laughing

This is an old Topic

No new postings for 4.899 days.
 Post CommentThat would be 163.3 months
or a whopping 13.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

90 Users online: 26 Guests (64 Unknown)
Pages generated today : 60.020
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.732.972