CDJ800 mk2 Jog probleem
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Blackaround    posted on 05-12-2011 17:40
Jow,
Ik heb vrijdag mijn eerste cdj's gekocht, 2dehands..

Nu merk ik dat de 1ne cdj veel stroever draait als de andere..
Hij maakt ook een raar NA geluidje.. precies of je laat een veer schiet, zo'n raar geluid.
Ik kan het moeilijk uitleggen.

De andere cdj draait veel losser en maakt geen raar geluidje.

Welk zou er aan de hand zijn?
En hoeveel zou dit kosten om te laten maken?
Moest er iets zijn, word dit dan in een winkel gemaakt of word deze opgestuurd naar pioneer zelf..

Zit geen garantie meer op.

De verkoper is zeer eerlijk. Als er iets aan was mocht ik ze terugnemen en hij gaf mijn 700 euro dan terug.

Ook kan ik kiezen moest er iets aan zijn om hem via hem bij pioneer te laten maken.
Hij kent een paar mensen bij pioneer zei hij.

Hopelijk kan iemand mij zeggen wat er aan de hand is?

Alvast bedankt!

What do you think about CDJ800 mk2 Jog probleem ??

Vote :   

PhonoGraaf    posted on 05-12-2011 17:43
Ik zou lekker terug gaan naar die kerel, vooral als hij zegt dat hij mensen bij Pioneer kent.
Zodra 2 cdj800 MK2 niet hetzelfde klinken is er dus iets mis.
Ywe    posted on 05-12-2011 20:00
Openmaken en kijken wat er mis mee is. Fluitje van een cent, zoek even op youtube naar vervangen van jogwheel. Ik had een lager die rondsprong, en die heb ik vrij makkelijk zelf kunnen vervangen.
iGrasmat    posted on 05-12-2011 21:20
Dat nageluidje heb ik bij allebei m'n MK2's, is denk ik normaal.
''A DJ is not a jukebox, fuck your request!''
greup    posted on 06-12-2011 01:00
mwha een cdj kan meerdere nageluiden maken natuurlijk. Dus dat jij precies zijn 'nageluidje' hebt
durf ik niet zo van je aan te nemen.... (@ igrasmat)

ansich zit de pioneer cdj 800mk2 best ruim in elkaar. Daarmee wil ik zeggen dat als je hem open maakt, alles prima te overzien is. toch zal ik nooit iemand aanraden om er zelf mee te gaan prutsen.

verschil in stroefheid kan komen doordat de ene player meer is gebruikt. Maar wat is veel? draait player 1 bij een backspin 4 rondjes minder? Dat is veel ja...

Wel raar dat je er nu pas achterkomt dat de een 'veel stroever draait' en vooral een raar geluid zou maken.

of je laat een veer schiet..

dat geluid ken ik niet Cool
Lead    posted on 06-12-2011 10:47
Denk eraan dat niet iedereen zomaar een CD speler kan open maken... Is dus niet zo dat dit aan een ieder kan worden aangeraden Winking my eye

Als er iets met het jog aan de hand is moet dat wel door een expert worden verholpen in vel gevallen. Pioneer maakt gebruik van externe service bedrijven, wellicht dat de verkoper daar kennissen heeft en dat hij dat bedoelt.

Het jogwheel bestaat uit vele onderdelen en als er 1 iets kapot is kun je dit in gebruik al merken. Het laten nakijken is jammer genoeg vaak de enige oplossing...
Let the BASS be louder
Blackaround    posted on 06-12-2011 17:39
De andere draait dubbel zo lang door als de andere.. ook voor de beats gelijk te zetten zit er veel verschil op..

Diion    posted on 07-12-2011 12:16
Ik denk dat dan een van de 4 (of zelfs meer) lagerballetjes eruit geschoten is ?dat kun je pas zien als je de speler open maakt, ?( zitten onder het jogwheel )

Maar zoals lead zegt, ik zou dat niet iedereen aan durven te raden, ik zou er mee eens naar een pioneer shop/dealer gaat, of iemand die er verstand van heeft en die er na laten kijken , zo'n balletje kost niet zo gek veel, maar je moet natuurlijk niet hebben dat je nog meer sloopt als je zelf gaat proberen zonder dat je weet wat je doet.?

Hij moet namelijk niet alleen open, maar de printplaat moet ook uit het boven dek voor je bij de jog komt, dit kun je het best laten doen door iemand met veel verstand.
D
Luxx    posted on 07-12-2011 18:14
ik herken het geluid wat je beschrijft. het is idd een lager die niet goed contact meer maakt of iets in die richting. deze blijft dus gewoon doordraaien en geeft geen weerstand meer. vrije eenvoudige reparatie. ik had het ook gehad bij een cdj800mk2 die net nieuw uit de doos was.
www.mothermusic.nl
Blackaround    posted on 07-12-2011 18:18
Ja die geeft juist wel weerstand!
Dubbel zoveel als mijn andere cdj, die normaal draait.

Mijn goede cdj draait net hetzelfde als die bmijn vriend.

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

110 Users online: 32 Guests (78 Unknown)
Pages generated today : 61.745
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.734.697