faalangst?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

youngbeatsz    posted on 05-12-2011 00:28
Hallo, Ondanks dat ik al wat ervaring heb in het draaien op kleine fuivenn en ook al wat grotere maar telkens als opener ben ik nu toch wel wat zenuwachtig want eind december speel ik voor heel wat volk en als afsluiter dus zijn de mensen in de sfeer, ik draai commercieel dus daar ben ik niet bang voor, maar letten mensen dan nog op de technische kant? Of wat zijn zo enkele dingen waar ik zeker op moet letten?

What do you think about faalangst? ??

Vote :   1 member likes this  

Estacy    posted on 05-12-2011 00:34
mensen letten niet echt op de technische kant, maar als je volledig aan t trainwrecken bent dan merken ze dat wel. als je gewoon er voor zorgt dat de muziek niet stilvalt en gewoon goede muziek draait dan zijn de mensen al blij.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Maracas    posted on 05-12-2011 00:38
Ik heb hetzelfde probleem, vooral als je 5 minuten van te voren op moet, dan gaat mijn hart bijna zo tekeer dat ik me serieus soms afvraag of hij ermee ophoud voor k boven sta?Cool Ik denk dat heel veel DJ`s dit probleem hebben, zeker als je voor de eerste paar keer voor een aantal man staat.. Ik heb me laten vertellen dat hoe vaker je voor publiek staat, hoe makkelijker het word, maar probeer vooral niet in paniek te raken en als je niet helemaal zeker bent van je skillz ga dan op zeker draaien, doe alleen wat je echt 100% beheerst, en ga geen gekke dingen proberen. Het zal vanzelf wennen en op een gegeven moment zal je er niet zoveel last meer van hebben, ookal denk ik dat ook de grotere DJ`s het zo nu en dan nog weleens hebben als ze ergens een massive groot feest hebben.?

Succes er in ieder geval mee Winking my eye
Als iedereenaanzichzelfdenkt,word eraan iedereengedacht
mrmagix    posted on 05-12-2011 00:41
Net wat Estacy zegt. 5% in de zaal gaat erop letten, gewoon omdat het zelf dj's zijn.

Nu moet je niet meer opbouwen maar mag je van in het begin knallen, dus bouw je set dan ook op die manier op.
Wees relax. Bij mij hielp het in het begin door zelf even mee te feesten, klein half uurtje ofzo. Dan ben je zelf in die sfeer en ga je er ook makkelijker op door in je set. Gewoon al een uurtje op voorhand aanwezig zijn werkt ook, dan leer je je publiek kennen.

Mensen hebben vaak redelijke haatgevoelens voor het zelfde liedje dat in iedere dj set weer terugkomt. Dus probeer dat in de mate van het mogelijke minimaal te houden.

En als laatste, je bent de afsluiter. Zoals je zegt zijn de mensen dan al in de sfeer, vaak ook in de sfeer van alcohol. Dat maakt je publiek al een heel pak minder kritisch hoor Happy, laughing.

Veel succes en blijven oefenen tot de vooravond van je feest!
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
youngbeatsz    posted on 05-12-2011 00:42
gohja meer dan 1000 man had ik wel eens, maar nu is het ook vooral bij mensen die ik ken, iedereen verwacht ook veel van me omdat ik de dj contest won
vandaar de zenuwen.
Estacy    posted on 05-12-2011 00:44
1 member likes this  
Poster: mrmagix
alcohol

'nuf said
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
youngbeatsz    posted on 05-12-2011 00:44
@mrmagix: als je na ghent bangers (davidov en neon) draait, is het misschien toch spannend, dat zijn 2 knallers van djs, bovendien ken ik davidov, en iedereen verwacht dus echt veel van me, ik zou natuurlijk graag kunnen blijven draaien. dus blunders wil ik niet maken. maar tegen een opgenomen cdje ben ik ook, ik moet rekening houden met mn publiek
Maracas    posted on 05-12-2011 00:49
Je moet gewoon de zaal rippen. Lukt het niet? Dan weet je dat je nog een hoop te oefenen heb haha en als het wel lukt, weet je waar je staat. Juist bij mensen die ik ken zou ik geen angst hebben, want die vinden 3 van de 4 keer toch wel leuk wat je doet, no matter what. Winking my eye
youngbeatsz    posted on 05-12-2011 00:51
das natuurlijk wel waar.
Blackaround    posted on 05-12-2011 18:01
Ik heb dit ook man,
10 februari word mijn eerste fuif..

Ik gok ongeveer 300 man. Als ik er alleen aan denk! Krijg ik al stress.

Heb dus besloten om samen met een goede vriend te draaien eerste keren..
Hij heeft al ervaring.. en als het egt niet gaat door de stress.. kan ik altijd op hem terug vallen.

Hij zal me ook rustig houden, hij heeft amper stress door zijn ervaring dusja Winking my eye
Gidi    posted on 05-12-2011 18:09
stresses is niet nodig? vooral niet op fuiven, daar luisterd 95% alleen naar de plaatkeuze en niet naar de techniek. Je mag pas zenuwachtiger worden als je een contest moet doen, of op een festival staat etc.
Dinfaction vrijdag tussen 23.00 en 00.00 @FalconRadio
Blackaround    posted on 05-12-2011 18:20
Poster: Gidi
stresses is niet nodig? vooral niet op fuiven, daar luisterd 95% alleen naar de plaatkeuze en niet naar de techniek. Je mag pas zenuwachtiger worden als je een contest moet doen, of op een festival staat etc.

Idd. Klopt helemaal!
Dat zeg ik nu ook tegen mezelf ! :D

Maar ik weet tot het zo ver is! dat ik zoooveel stress ga hebbe!
Ik ken mezelf :p
MichaelMiller    posted on 05-12-2011 19:55
Wow, Blackaround, dacht dat je al stuk meer ervaren was. Vooral vanwege de kritiek e.d., maar je hebt dus nog nooit ergens gedraaid? Succes, in ieder geval! Zodra je begint te draaien, ben je na 3 nummers al ontzettend relaxed, denk je totaal niet meer aan zenuwen en gaat alles in zo'n flow. Komt allemaal goed! En nooit twijfelen! Dat houd ik al jaren in mijn achterhoofd. Als een speler een penalty gaat nemen in een belangrijke voetbalwedstrijd en hij twijfelt.... Als je gewoon zeker bent, zal je veel minder snel fouten maken wil ik zeggen.
www.facebook.com/michaelmillerofficial
youngbeatsz    posted on 05-12-2011 23:38
Ik ga gewoon overjemen met 3 knalplaten! Dan zal het publiek me opnieuw het grote vertrouwen bezorgen
Sound-Division    posted on 06-12-2011 00:12
@ Blackaround

Kun je niet beter gewoon alleen proberen te starten? Met een sprong in het diepe leer je naar mijn mening veel meer. Je kan bijv wel tips gebruiken, maar dat je het gewoon alleen probeert en hij er later bij (kan) springen
Maracas    posted on 06-12-2011 00:38
Probeer anders ook platen te draaien waar je zelf echt zin van krijgt om te feesten. Dan kom je ook makkelijker in de vibe van je set?Smile

This is an old Topic

No new postings for 4.906 days.
 Post CommentThat would be 163.5 months
or a whopping 13.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

119 Users online: 38 Guests (81 Unknown)
Pages generated today : 61.704
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.734.656