Recording apparaat
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

BCDR    posted on 04-12-2011 18:26
Hey,

ik ben opzoek naar een apparaat die goed live sets kan opnemen? Die via Rec out van me mixer bijvoorbeeld naar een apparaat gaat die kan opnemen? Bestaat dit?

Thanks

What do you think about Recording apparaat ??

Vote :   

LilQuint    posted on 04-12-2011 18:29
Zou het niet slimmer zijn om je laptop (als je die tot je beschiking hebt) er aan te hangen?
BCDR    posted on 04-12-2011 20:11
Dan heb ik het probleem dat de kwaliteit heel erg slecht is..?
Is hier een bepaalde oplossing voor? (apparaat o.i.d.)
User edit by BCDR on 04-12-2011 @ 20:11:30 (92%)
PhonoGraaf    posted on 04-12-2011 21:33
Hoezo is de kwaliteit dan slecht? Als je een degelijk Mini-Jack/RCA kabeltje hebt kun je die rec-out van je mixer makkelijk aansluiten op ja laptop microfoon ingang. Alternatief is om een portable recorder te kopen.?

De portable recorders van Tascam schijnen erg goed te zijn. De Tascam DR-05 PCM is nog van een redelijke prijs, rond de 100euro, en kan opnemen in MP3 of WAV formaat, dus van goeie kwaliteit ben je dan verzekerd. Ook gewoon vanaf je rec-out op je mixer aan te sluiten met een?Mini-Jack/RCA kabeltje.
Is ook geschikt voor stemopnames, dus stel nou je krijgt op straat een melodie in je hoofd waar je iets mee wilt doen, dan kun je het opnemen en later terug horen.
vatogonzalez    posted on 06-12-2011 10:45
Voor het opnemen van livesets gebruiken MC Tjen en ik een ZoomH2. Ideaa apparaatje die je desnoods nog IN je speakers kan neerzetten zonder dat de opname overstuurt door de ingebouwde compressor/limiter functie. Doordat er meerdere microfoons in zitten neem hij apparaatje je publiek en je set in 1x op en het geluid is ech verassend goed voor iets dat niet via de rec-out van je mixer opneemt. Overigens kun je 'm daar wel direct op aansluiten.
Dirty House / Crowd Control
Mod edit by Lead on 06-12-2011 12:02 (1%)
MrQreeny    posted on 06-12-2011 10:59
Er mogen geen links naar webshops geplaatst worden op dit forum Winking my eye

Ik zou ook gewoon een mini-jack --- rca kabeltje halen en m in je microfoon ingang van je laptop jannessen... En anders voldoet gewoon elke mp3-speler/voicerecorder met microfooningang... Dan ligt het er maar net aan hoeveel je er aan uit wilt geven.
'Music is the universal language of mankind...'
Gidi    posted on 06-12-2011 11:31
ik zou de Ikey audio M3 aanschaffen. ik vind het een top apperaatje en gebruik het veel.
Dinfaction vrijdag tussen 23.00 en 00.00 @FalconRadio
vatogonzalez    posted on 06-12-2011 16:25
@ MrQreeny; Excuses! Als ik m'n post nog kon aanpassen had ik de link eruit gehaald. Was niet de bedoeling op te spammen voor een of andere shop, meer om aan te geven wat het product was dat ik bedoelde.
Dirty House / Crowd Control
TimmyV    posted on 06-12-2011 21:30
Poster: Gidi
ik zou de Ikey audio M3 aanschaffen. ik vind het een top apperaatje en gebruik het veel.

Dit! Betaalbaar apparaatje. Vrienden van me gebruiken hem zelf ook. Zijn er zeer over te spreken.
Let's go f*cking mental
Sandr    posted on 06-12-2011 22:58
Poster: MrQreeny
Er mogen geen links naar webshops geplaatst worden op dit forum Winking my eye

Poster: vatogonzalez
@ MrQreeny; Excuses! Als ik m'n post nog kon aanpassen had ik de link eruit gehaald. Was niet de bedoeling op te spammen voor een of andere shop, meer om aan te geven wat het product was dat ik bedoelde.

Link is naar de website fabrikant, iets waar je niks kan kopen. Geen webshop dus. Je kan er wel je local dealer vinden. Link laat ik dus ook staan.

Je post aanpassen is wel mogelijk, bij je post zie je edit staan. Hier kan je dus aanpassen.

iKeyM3 is inderdaad erg betaalbaar en populair wat dat betreft. Procab Ref 711 kabel erbij en je bent klaar om te gaan. Mocht je wellicht ooit een aanvaarbare microfoon nodig hebben op je recorder is de Zoom voor iets meer wellicht een interessante optie.
Play that funky music white boy....
Mod edit by Sandr on 06-12-2011 22:59 (13%)

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

288 Users online: 148 Guests (140 Unknown)
Pages generated today : 83.219
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.880.256