Mixen met cd's ? (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

poazzz    posted on 18-01-2006 17:37
Hallo ik mix al een tijdje met cd's en ik wil graag verder gaan met draaien al is het maar gewoon op fuiven e.d.
Maar nu vraag ik me af heb je wel een kans als je alleen maar met cd's mixt en welke stijl heeft het meeste kans?

greets

What do you think about Mixen met cd's ? ??

Vote :   

Dj_T.im    posted on 18-01-2006 17:42
dat maakt niks uit, het gaat erom hoe goed je bent,
HannuZ    posted on 18-01-2006 17:46
ik draai met de drive-in alleen maar cd's welliswaar alle stylen maar hebben ook feesten waar men een bepaald soort styl vraagt. Dus willen ze bijv een avond trance of apres-ski...dan draaien we alleen dat en met onze colectie heb k een goed avond vullende colectie! en ik ben van mening dat je met cd's net zoveel kunt als op vinyl. er is zat muziek in iedere styl dus.......
djmamo    posted on 18-01-2006 17:54
lig helemaal aan jezelf....

jij vind cd's fijn, dan blijf je toch fijn cd's draaien.
er zijn steeds meer dj's die overstappen op cd of mp3, gewoon omdat de mogenlijkheden veel groter zijn van cd's dan van platen...

probeer maar eens een loop te maken met je plaat.

welke style? de style wat jij het fijnste vind draaien
www.moonentertainment.nl
poazzz    posted on 18-01-2006 18:03
@HannuZ maar als jij met cd's draait trance bevoorbeeld zijn die dan al aan elkaar gemixt en zoja hoe mix je die dan ?

Illusion    posted on 18-01-2006 18:18
Poster: djmamo
lig helemaal aan jezelf....

idd. het ligt aan je zelf, en natuurlijk draai je meestal wat je gevraagt wordt. En je merkt het ook wel, als je voor je publiek draait, en ze dansen op trance, kan je beter een beetje trance blijven draaien. Als je dan bijv. Skihut gaat draaien, en daar dansen ze niet moet je toch weer terug gaan.

En het maakt opzich niet uit of je cd of vinyl draait. Met allebei kun je hetzelfde doen. Alleen cd heeft wat meer effecten, en werkt misschien beetje sneller.

en nog een keer @ paozzz: Cd's mix je net zoals platen. Gewoon met 2 cd-spelertjes en een mixertje.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
tairip    posted on 18-01-2006 18:23
Poster: poazzz
@HannuZ maar als jij met cd's draait trance bevoorbeeld zijn die dan al aan elkaar gemixt en zoja hoe mix je die dan ?

Bij nummers op cd heb je net als bij Vinyl vaak ook een Club/dub/long versie!
Een versie van een minuut of 8, deze zijn niet aanelkaar gemixt. Er bestaan ook vrij veel communities (legaal danwel illegaal) die rips van vinyl aanbieden!

Je hebt dus exact dezelfde muziek als op plaat!
Cyrille    posted on 18-01-2006 18:25
Alleen de manier waarop je mixt verschilt of je met cd's of vinyl draait.. Ik draai alleen maar op cd gaat prima..
tairip    posted on 18-01-2006 18:28
Als je alleen maar met cd's mixt en welke stijl heeft het meeste kans?

greets

Dat ligt helemaal aan je eiegn creativiteit en je managment bla bla en hoe goed je bent!

Enkele voorbeelden van cd dj's:

Don Diablo
Laidback Luke

Cyrille    posted on 18-01-2006 18:32
Poster: tairip

Dat ligt helemaal aan je eiegn creativiteit en je managment bla bla en hoe goed je bent!

Enkele voorbeelden van cd dj's:

Don Diablo
Laidback Luke

Dave Clarke was volgens mij ook helemaal overgegaan op cd's.
poazzz    posted on 18-01-2006 18:40
Bedankt voor jullie reacties.
En @Djillusion    Ik bedoel als je cd's heb die al gemixt zijn dan zijn dat allemaal liedjes van bv 3minuten heeft iemand daar ervaring mee om mee te mixen?
zoals Explosive cartuning enzo.

Cyrille    posted on 18-01-2006 18:42
ja dat is een beetje moeilijker om zelf te gaan mixen.. vooral als het snel achter elkaar gemixt is is het bijna nniet te doen.. maar je moet dan halfverwege het nummer al gaan mixen als je het volgende nummer niet wil draaien zegmaar..
tairip    posted on 18-01-2006 18:47
En @Djillusion Ik bedoel als je cd's heb die al gemixt zijn dan zijn dat allemaal liedjes van bv 3minuten heeft iemand daar ervaring mee om mee te mixen?

Dat word veelal met dePC gedaan!
Winston    posted on 18-01-2006 18:59
CD, vinyl maakt niks uit. De stijl met de meeste kans is de stijl waar je het meest van houdt, omdat je het beter kan aanvoelen, en dan hopen dat het een beetje mainstream is.
Tic Toc
djmamo    posted on 18-01-2006 19:00
ja koop nooit door gemixte cd's als je wilt mixen (anders ook niet) want dat is niet te doen.
www.moonentertainment.nl
HannuZ    posted on 18-01-2006 19:04

En @Djillusion    Ik bedoel als je cd's heb die al gemixt zijn dan zijn dat allemaal liedjes van bv 3minuten heeft iemand daar ervaring mee om mee te mixen?

gewoon een plaat pakken met een soortgelijke beat en op t goede moment overzetten.( je moet hiervoor wel je platen kennen) maar je leert t vanzelf als je t vaak doet.

@Djmamo
ja koop nooit door gemixte cd's als je wilt mixen (anders ook niet) want dat is niet te doen.

ik koop ze wel en ook daar kun je een plaat doorheen krijgen als je vaardig genoeg bent.

User edit by HannuZ on 18-01-2006 @ 19:05:58 (50%)
djmamo    posted on 18-01-2006 19:09
ja maar het gaat niet om vaardig genoeg maar ik vind het kut mixen... lukt mij ook wel maar je kan een beat niet langer dan 30 sec. gelijk laten lopen want anders zit je al met een andere bass of je zit in een melodie lijn...

en vind dat een beetje dj toch wel singels heeft (plaat en cd) of lange versies van cd's...
www.moonentertainment.nl
Winston    posted on 18-01-2006 19:20
Continu mixen met 3 min tracks is hard werken ongeacht cd of vinyl. Wenselijk is dat je behoorlijk snel kunt beatmatchen. Handig is een derde deck. Je kunt ook afwisselend lange dan korte track mixen.
Tic Toc
djreino    posted on 18-01-2006 19:32
iedereen heeft zo zijn eigenlijk mening.

zelf vind ik cd's wel leuker.
Illusion    posted on 18-01-2006 23:12
Poster: djmamo
ja maar het gaat niet om vaardig genoeg maar ik vind het kut mixen... lukt mij ook wel maar je kan een beat niet langer dan 30 sec. gelijk laten lopen want anders zit je al met een andere bass of je zit in een melodie lijn...

en vind dat een beetje dj toch wel singels heeft (plaat en cd) of lange versies van cd's...

inderdaad, singeltjes en platen, zijn hier dan toch weer beter. Achtermekaar gemixte cd's zijn meer om te luisteren, maar't mixen wil wel.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Winston    posted on 19-01-2006 12:55
Ik geef ook de voorkeur singles. Maar soms kun je niet alle tracks op een mix CD vinden als CD single. Een ander voordeel is dat het iets goedkoper is.
Je kunt nog meer met mix CD’s dan alleen naar luisteren of snel achter elkaar mixen. Je zou van tracks die echt de moeite waard zijn een langere versie kunnen maken met wat computerediting en dan burnen op CD.
Ik heb ontdekt dat op de nieuwere mix CD’s over het algemeen minder dan 20 tracks zitten. Dan heb je dus gemiddeld 4 min per track, en dat is ruim voldoende.

Vooral de oudere mix CD’s hebben tegen de 25 tracks op zitten. De gemiddelde track duurt dan 3 min. Daar gaat soms wel 2 x 30 sec van af voor de transities op de CD en nog eens 2 x 30 sec voor je eigen transities. Dan heb je nog maar 1 min om een volgende track te kiezen, te laden, een cuepoint instellen en voor beatmatching en tegelijk moet je ook de stage bijhouden. Je houdt geen tijd over om de CD’s weer terug in de hoes te stoppen. Zelf heb ik het nooit langer dan een kwartier volgehouden.

Deze topic heeft me gemotiveerd om nog de volgende dingen te proberen, want als ik de mix CD’s kan gebruiken heb ik ineens een paar 100 tracks erbij. Gewoon live verlengen van de track op beide decks en de volgende track op beide decks in twee delen beatmatchen. Ook wil ik remixen op een beat en dan flink samples van de korte tracks gebruiken. Ook wil ik aanvulende samples van de korte tracks gebruiken op langere tracks. Dus harmonic mixing wordt dan belangrijker.

Mijn DJ leven wordt in de komende periode dan nog leuker. Ik denk dat het zal gaan zoals beatmatching. In het begin moeilijk, maar als je het eenmaal kan hoef je je nauwelijks te concentreren. Als het me lukt om het zowel technisch als muzikaal mooi te doen tracteer ik mezelf op 1 of 2 extra decks, want ik heb nu enorm veel respect voor DJ die live kunnen remixen.
Tic Toc
Ferry    posted on 19-01-2006 13:28
Zorg dat je met cdj-1000's gaat werken met memory kaarten, dan kan je die cuepunten gewoon opslaan, hoef je ze niet meer op te zoeken, scheelt best wat tijd. en hoe meer je oefend, hoe sneller dat gaat... heb moeite om platen van 3 min uit te laten lopen....
Winston    posted on 19-01-2006 13:52
Ik ben bang voor de CDJ-1000 en andere topmodellen, omdat ze zo duur zijn. Als ze niet doen wat ik van verwacht of snel stuk gaan ben je gigantisch in de aap gelogeerd. Tenzij je me kan overtuigen heb ik liever 4 goedkopere CD players dan 2 dure. Ik geil maar een klein beetje op de gear zelf. De muziek die ik draai geeft me echt een kick.
Tic Toc
Ferry    posted on 19-01-2006 13:58
het is de keuze die je zelf maakt, draaide eerst zonder de kaartjes, maar kan nu niet meer zonder, je neemt je cue punten overal mee naar toe, draai tegenwoordig het liefst met 3 cdj-1000mkII's
met deze jongens kan ik het snelst beatmixen van alle apparaten die ik ookit in mn handen gehad hebt, maar ik geloof best dat er andere apparaten zijn die het net zo goed kunnen, maar het is gewoon een kwestie van gewenning!
en een top model, ga maar eens spelen bij een pro-dj winkel, heb je van alles staan, en je mag als je het even vraagt er vast wel mee spele, en ze kunnen je uitleg geven over bepaalde apparaten.
Winston    posted on 19-01-2006 14:14
Het gaat bij meer om de prijs en de kans dat een functie het niet doet. Bij een goedkoper model, waarmee ik in principe alles kan op een moeilijkere manier, doet het minder pijn als iets het niet zou doen.

Maar heeft geen van de 3 cdj-1000mk2's (op zich heel moooie en goeie functies) je ooit heel even in de steek gelaten en hoelang heb je ze al?
Tic Toc
Ferry    posted on 19-01-2006 14:21
Tot nu toe nog niet, alleen je moet ze goed vervoeren, de schakelaars van het jogwiel zijn erg gevoelig voor te lange druk van bijv de bovenkant van een flightcase, ik repareerde pro-dj, ben een "ervarings deskundige", de meeste klachten met een cdj-1000 is puur het niet netjes omgaan met apparatuur!!!!

138 Users online: 14 Guests (124 Unknown)
Pages generated today : 36.825
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.845.284