Vato's the name, Dirty House is my game. (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

vatogonzalez    posted on 01-12-2011 21:47
Goede morgen, middag of ander dagdeel. Het is bij ons DJ's altijd maar een beetje nattevinger werk om te raden in welke fase van je biortime je zit. Zijn het optredens niet, dan is het de studio, zijn de de afterparties niet dan wil je nog 'snel even een missie' in Skyrim doen. Links of rechts om; dit is de aanhef met verwensing van prettig dagdeel naar keuze. Zo, dat hebben we ook weer gehad.

Normaal gesproken ben ik het digitale schap van de supermarkt der artiesten te vinden op de afdeling 010Bookings onder de naam Vato Gonzalez. Als ik niet als een halve malloot met een wollen muts op mijn schedel speakers aan het frituren ben dan ga ik gewoon als Bj?rn Franken door het leven. 28 jaar geleden voor het laatst een firmware update gehad en sindsdien heb ik mezelf als een soort Rekordbox zelfstandig door de strot van de industrie gefrommeld.

Het bestaan van een kluizenaar is pas compleet met een collectie speelgoed in zijn grot. Mijn speelgoed zijn de wel bekende DJM800/900 en het liefst 4 CDJ2000's, helaas bevat mijn priv? booth er maar twee. Ook Dexter's laboratorium zou niet compleet zijn zonder de nodige eindeloze berg kabels. Ik mijn geval om mijn Mac te voorzien van een paar monitor speakertjes, een huis-tuin-en-keuken midi keyboardje, internet, stroom en verbinding met mijn microfoon in een heuse omgebouwde inloopkast. True story bro. Ik heb waarschijnlijk de meest ghetto vocal booth ooit. Met vloerbedekking. Just sayin'.

Om het geheel goed te beveiligen heb ik 2 zeer zeldzame dieren in huis, deze beestjes zijn tot hun laatste botje getraind in kat-fu. Deze mystieke leer is gebaseerd op het constant in de weg liggen zodat elke inbreker gegarandeerd zijn enkel verdraait, daardoor verkeerd stapt en zijn kruisbanden afscheurt om vervolgens bewusteloos te raken door een intieme aanvaring met een opvallend toevallig geplaatst tafeltje. Instant knockout effective article meubelen, noemen ze die en ze zijn een belangrijk onderdeel van kat-fu. Je kunt ze herkennen aan het feit dat er meestal een berg katten haar op ligt en ze worden ook vaak bij hun afkorting genoemd; IKEA meubelen.

Daar waar 's zomers op een ruim balkon van 2 vierkante meter de welbekende BierBQ's plaats vinden, moet ik 's winters mijn buurtcrematorium voor verongelukte speklapjes toch verplaatsen naar de woonkamer. Sinds de ontdekking dat het plafond witten best leuk is als je dronken bent is de indoor BierBQ een vast item geworden naast het ritueel laten aanbranden van de erwtensoep tijdens een dutje.

Vanuit dit kluizenaarsbestaan peuter ik mezelf zo nu en dan nog wel eens los uit mijn studiostoel om een paar honderd optredens per jaar te bewerkstelligen. Aangezien ik het liefst in mijn eentje in het donker zit probeer ik de mensen dan altijd zo hard mogelijk weg te jagen met hyperactieve herrie en theatrale bewegingen alsof Epilepsie weer helemaal in is. Tot op heden heeft dit niet geleid tot een vermindering van personen die op die optredens afkomen, wellicht is het tijd voor een nieuwe strategie. Na 'Dirty House' geregistreerd te hebben als cornflakes merk is op een wazige manier in de media gekomen als zijnde muziek genre. Niets is minder waar. Het is een gevoel, het is je ontbijt rocken ongeacht de soort cornflakes. Aangezien deze zaak een beetje uit de klauwen begon te lopen ben ik daarna maar mezelf gaan richten op een nieuw soort chips; 'Crowd Control' en op 10 December heb ik in proeverij 'The Matrixx' in Nijmegen weer een 4 uur lange proeverij voor de mensen die van iets meer houden dan alleen cornflakes.

Natuurlijk begon het niet allemaal bij cornflakes en chips, daarvoor was er eerst ontzettend veel gekloot. Nu wil ik niet opscheppen maar stiekem doe ik het alsnog, ik ben echt vreselijk goed in uren, dagen, weken en maanden lang aankloten achter iets met knopjes waar muziek uit komt. Toen ik op mijn 15e voor het eerste begon met aankloten toen was het resultaat iets dat ergens tussen een hersenbloeding en die irritante frequentie waarop kleuterleidsters praten in. Na 2 jaar gekloot te hebben in Fast Track 2.08 op een DOS computer. Ja, DOS computer. Zeg maar toen je hele samplekit nog uit 1,44 MB bestond. Anyway, toen ben ik van mijn zuur verdriende geld in de supermarkt een setje draaitafeltjes gaan kopen. Ik weet nog goed dat ik alles had staan, aangesloten, mijn eerste 2 platen erop en toen begon ?het. Dat magische moment. Dat moment dat alles op z'n plaats valt en je tot de conclusie komt dat je er echt totaal geen flikker van bakt. Well, been there. Done that! Aantal maanden doormodderen, een relatie, 2 setjes naalden en nieuwe buren later lukte het zowaar om 2 platen gelijk te laten lopen.

[Het volgende gedeelte van de tekst ontbreekt omdat de plaatsen waar ik destijds stond eerlijk gezegd niet om naar huis te schrijven zijn. Denk kleine barretjes, weinig betaald krijgen en totale bagger moeten draaien voor 7 uur lang per avond voor 3 jaar. Oh, en alcohol. Heel veel alcohol. Nee, echt belachelijk veel. Je wil niet werken met Polen achter de bar. Geloof me, die gooien nog vodka in je hamburger. Korte versie van het verhaal is dat ik door Dirty House mxitapes te maken uit die bar ben ontsnapt en van het een kwam het ander. Soort van date met een dame, zodra je tong erin zit komt de rest over het algemeen ook wel goed.]?

En ik praat heel veel, maar dat is een eigenschap waar ik zeker van kan zijn dat weinig mensen dat ooit hebben opgemerkt. Voor ik het het vergeet, ik maak wel eens mixtapes en die zet ik dan op www.dirtyhouse.nl en soms heb ik meer te mekkeren en dan word 't een podcast. Deze zijn dan weer te vinden op www.crowdcontrol.nu. Daarnaast run ik nog een supportgroep voor mensen met dezelfde aandoening als ik mee gezegd ben en die vinden we dan weer terug op vato.nl - voor de rest van mijn muziekale uitspattingen ben je altijd welkomt op www.soundcloud.com/vatogonzalez

Dirty House / Crowd Control
User edit by vatogonzalez on 01-12-2011 @ 22:13:49 (61%)

What do you think about Vato's the name, Dirty House is my game. ??

Vote :   

MrTomrubber    posted on 02-12-2011 17:25
Zotte intro, heel leuk om te lezen?Cool

Welkom !!
Roov    posted on 02-12-2011 17:35
Poster: vatogonzalez
Als ik niet als een halve malloot met een wollen muts op mijn schedel speakers aan het frituren ben dan ga ik gewoon als Bj?rn Franken door het leven. 28 jaar geleden voor het laatst een firmware update gehad en sindsdien heb ik mezelf als een soort Rekordbox zelfstandig door de strot van de industrie gefrommeld.

Cool. Leuk verhaal, welkom op DJR! Happy, laughing
hoppie    posted on 02-12-2011 18:38
over de intro CoolCoolCool, welkom hier en komt er een dirty house mixtape #6?
Question everything
Diion    posted on 02-12-2011 19:20
Supervette intro! jaja ik weet nog goed dat ik daar alseerst in de discotheek bobs uitgeest stond naar jou te kijken hoe jaloers ik eigenlijk was, totdat ik je aan dat jogwheel hoorde draaien en het welbekende spinnende geluid hoorde en je er vervolgens een nieuwe harde track in knalde, vanaf dat moment besefde ik dat kan natuurlijk ook nog! meer dan alleen het proberen liedjes gelijk te laten lopen, en jahoor de zelfde nacht stond ik nog achter me draaitafels en het zelfde te proberen! ( dan praat ik over 3/4 jaar geleden )?
Welkom!
D
vatogonzalez    posted on 02-12-2011 19:36
@Diion; Leuk om te horen! Ik heb ook heel wat uurtjes besteeds met gierig naar de handjes van menig DJ te staren terwijl ik in een vergaande staat van geestelijke ontbinding was. Uiteindelijk is dat de drive die er toe heeft geleid dat ik het zelf ook wilde kunnen.?

@cross-over; Ik voel me altijd zo'n fossiel als ik over Fast Tracker begin, maar dat is het programma waar iemand me destijds de aller eerste stapjes in heeft geleerd. De reden dat ik geen andere tracker had was het feit dat we toen nog geen internet thuis hadden en ik 't echt moest hebben van waar ik toegang tot had. Eindstand ben ik wel blij dat ik de trackers en het draaien met vinyl nog mee heb mogen maken. Ik ben een van de laatste van de 'new generation' die dat nog kent.

@maracas; Euhh, daar weet ik niets meer vanaf. Zeker niet als ik een paar glaasjes housebenzine op heb dan ga ik van 'vlotte babbel' naar 'compleet praatziek'. Op een zeker moment moet je me echt vertellen dat ik m'n klep houd, anders sta je daar echt uren. Maar goed, dope je eventjes ontmoet te hebben!

@Yvaroz; Mijn katten kwamen standaard met kat-fu voorgeladen op hun firmware. Ik kan trouwens best wel koken hoor, voor ik een verkeerd beeld schep. Ik hou van koken. Het is een soort van produceren alleen dan met minder knopjes en meer plugins!

Even in het algemeen; dankjewel voor dit warme welkom!
Diion    posted on 02-12-2011 19:45
Yes zeker weten dat is bij mij ook de drive, en ik wil ook zeker doorgaan! Moet zeggen heb dat ook vrij veel herhaalt hoor vooral als ik er echt niets meer van kon maken!
kijk uit naar de nieuwe mixtape!
D
vatogonzalez    posted on 02-12-2011 19:52
@Diion; Zodra je draaien een beetje onder de knie hebt kom je tot de conclusie dat 't geen hogere wiskunde is. Je moet alleen de nummers die je draait compleet uit je hoofd kennen en je mix een paar tracks vooruit plannen. Als je dat bereikt hebt is het de kunst om van draaien naar rocken te gaan. 'Rocken' is het echt slopen van de zaal, je kennis van platen gebruiken om ze te lezen, mee te nemen in de 90 minuten die meestal hebt en op 't hoogtepunt gewoon echt nonstop rake klappen uit te delen.
Diion    posted on 02-12-2011 20:05
Zoals jij het zegt ziet het er best simpel uit, maar dan ben je natuurlijk al heel wat optredens verder, Thanks voor de tips ik sla het op! En ga er voor natuurlijk. het hoogste wat ik tot nu toe bereikt had was een 2,5 uur draaien in het voorprogramma van D*cibel Beachtour. Toen voelde het al goed om er te staan, voelt het ook voor een kleine zaal uiteraard. maar droom is toch wel iets van de grootte van Mysteryland wat voor kick je dan wel niet krijgt!
D
Bcurly    posted on 02-12-2011 20:23
hahaha heerlijk stukje om te lezen, schrijfoefeningen gehad? :P
Welkom in ieder geval!
vatogonzalez    posted on 02-12-2011 20:47
@Bcurly; Nee, zou ik eigenlijk best wel eens kunnen doen. Ik heb nogal de neiging belachelijk lange zinnen te maken. Nu ik er overnadenk was ik eigenlijk altijd best slecht in Nederlands. Ik heb wel een tijd lang columns geschreven voor o.a. ML75.nl en Vato.nl.

@Diion; Tegen de tijd dat je op Mysteryland staat dan denk je er niet meer zo over na. Dan heb je al zoveel optredens gehad dat je alleen nog maar meer en beter wilt. Niet op een negatieve manier hoor, maar je zit dan zo 'in the moment' dat je soms vergeet te genieten. Ik weet nog goed dat ik voor 't eerst voor +7500 man op een indoor festival stond na Sidney Samon. Ik vroeg hem terwijl ik helemaal over de top hyperactief was: 'Sidney, went dit nou ooit? Ik space 'm de pan uit, gek!'. Hij moest lachen en antwoorde heel droogjes: 'Nee, nooit!'. Een aantal van dit soort evenementen later merkte ik wel dat ik beter wist hoe ik er mee om moest gaan en niet meer zenuwachtig was - maar geheel wennen doet het gelukkig nooit!
Xurion    posted on 02-12-2011 20:59
Leuk om dit allemaal te lezen Happy, laughing
Welkom op dit forum Bj?rn!
Diion    posted on 03-12-2011 01:36
@Vato
Nee dat dacht ik al! maar het zou ook niet leuk zijn als het maar ''gewoon'' is,
maar even iets anders ik kom morgen( eigenlijk vandaag ) avond naar lexxion in zaandaam, kan je me vertellen in welke zaal en hoelaat je precies staat? kan het nergens vinden en zoeken is geen optie!

P.s. zou ook wel willen weten hoe dat backstage gaat Happy, laughing

D
Bloedworst    posted on 03-12-2011 09:39
Haha go heb nog nooit zo vroeg last gehad van buikkrampen nou je hebt nog meer gaves je grot aanvullen met en typmachine zou denk ik ook geen windeieren legen heb me rot gelachen .
In ieder geval welkom hier @DJR
Nostradamus    posted on 03-12-2011 15:20
MR Vato Gonzales, welkom!

Heerlijke intro man Cool

de grondlegger van dirty house, i like it!
Winston    posted on 03-12-2011 17:06
Sjeetjes, wat een heleboel welcome post krijg je.

Je laat me denken aan de meisjes/dames die zich hier bij DJR aanmelden .....Cool
Tic Toc
User edit by Winston on 03-12-2011 @ 17:07:10 (1%)
Gerdo    posted on 03-12-2011 17:29
Welkom! Leuke intro!
venzi    posted on 03-12-2011 17:46
Wat een intro!:P heb hem 2x doorgelezen man man, wat ene humor!:P

Welkom, dat we nog veel van je mogen horen (:
RemcoRelion    posted on 03-12-2011 17:59
WelkomHappy, laughing
Mag ik wat vragen aan je?
Ga je ook bijvoorbeeld op andere mixen van mensen en topic enzo reageren?
Want het lijkt me leuk om jou mening en advies te lezen ookHappy, laughing Mits jij natuurlijk hier tijd voor over heb nog tussen alles doorSmile
Don’t be a prisoner of your own style!
User edit by RemcoRelion on 03-12-2011 @ 18:00:43 (40%)
tek-zotic    posted on 03-12-2011 18:01
welkom
+1 @ intro :p
qntr0l    posted on 03-12-2011 18:46
Hahahha Vato op DJR. Stoer
djroy16    posted on 03-12-2011 19:46
De meester hemzelf!

Zeer tof geschreven, en ook leuk om te lezen. Mocht je DJ carriere falen, ( wat me nogal onwaarschijnlijk lijkt ) dan kun je altijd colums gaan schrijven voor een leuk blad.

Tof dat je je hier aangemeld hebt!!

Bcurly    posted on 03-12-2011 20:42
Ach vato, je schrijft stukken beter dan de gemiddelde communicatie student als ik het zo zie!
En inderdaad, wat Roy zegt; Mocht je carriere falen, dan wordt je maar schrijver :p
ceesietopc    posted on 03-12-2011 21:18
Pff.. vette intro Thumbs Up
Welkom @ DJR
MichaelMiller    posted on 03-12-2011 21:56
Hij schrijft columns op vato.nlCool
www.facebook.com/michaelmillerofficial
jera    posted on 05-12-2011 20:50
welkom welkom..

wel super om het te lezen hoor haha, btw ook leuk dat je zo op de member in gaat
User edit by jera on 05-12-2011 @ 20:53:26 (83%)

215 Users online: 66 Guests (149 Unknown)
Pages generated today : 965
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.336.496