Vato's the name, Dirty House is my game. (1/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

vatogonzalez    posted on 01-12-2011 21:47
Goede morgen, middag of ander dagdeel. Het is bij ons DJ's altijd maar een beetje nattevinger werk om te raden in welke fase van je biortime je zit. Zijn het optredens niet, dan is het de studio, zijn de de afterparties niet dan wil je nog 'snel even een missie' in Skyrim doen. Links of rechts om; dit is de aanhef met verwensing van prettig dagdeel naar keuze. Zo, dat hebben we ook weer gehad.

Normaal gesproken ben ik het digitale schap van de supermarkt der artiesten te vinden op de afdeling 010Bookings onder de naam Vato Gonzalez. Als ik niet als een halve malloot met een wollen muts op mijn schedel speakers aan het frituren ben dan ga ik gewoon als Bj?rn Franken door het leven. 28 jaar geleden voor het laatst een firmware update gehad en sindsdien heb ik mezelf als een soort Rekordbox zelfstandig door de strot van de industrie gefrommeld.

Het bestaan van een kluizenaar is pas compleet met een collectie speelgoed in zijn grot. Mijn speelgoed zijn de wel bekende DJM800/900 en het liefst 4 CDJ2000's, helaas bevat mijn priv? booth er maar twee. Ook Dexter's laboratorium zou niet compleet zijn zonder de nodige eindeloze berg kabels. Ik mijn geval om mijn Mac te voorzien van een paar monitor speakertjes, een huis-tuin-en-keuken midi keyboardje, internet, stroom en verbinding met mijn microfoon in een heuse omgebouwde inloopkast. True story bro. Ik heb waarschijnlijk de meest ghetto vocal booth ooit. Met vloerbedekking. Just sayin'.

Om het geheel goed te beveiligen heb ik 2 zeer zeldzame dieren in huis, deze beestjes zijn tot hun laatste botje getraind in kat-fu. Deze mystieke leer is gebaseerd op het constant in de weg liggen zodat elke inbreker gegarandeerd zijn enkel verdraait, daardoor verkeerd stapt en zijn kruisbanden afscheurt om vervolgens bewusteloos te raken door een intieme aanvaring met een opvallend toevallig geplaatst tafeltje. Instant knockout effective article meubelen, noemen ze die en ze zijn een belangrijk onderdeel van kat-fu. Je kunt ze herkennen aan het feit dat er meestal een berg katten haar op ligt en ze worden ook vaak bij hun afkorting genoemd; IKEA meubelen.

Daar waar 's zomers op een ruim balkon van 2 vierkante meter de welbekende BierBQ's plaats vinden, moet ik 's winters mijn buurtcrematorium voor verongelukte speklapjes toch verplaatsen naar de woonkamer. Sinds de ontdekking dat het plafond witten best leuk is als je dronken bent is de indoor BierBQ een vast item geworden naast het ritueel laten aanbranden van de erwtensoep tijdens een dutje.

Vanuit dit kluizenaarsbestaan peuter ik mezelf zo nu en dan nog wel eens los uit mijn studiostoel om een paar honderd optredens per jaar te bewerkstelligen. Aangezien ik het liefst in mijn eentje in het donker zit probeer ik de mensen dan altijd zo hard mogelijk weg te jagen met hyperactieve herrie en theatrale bewegingen alsof Epilepsie weer helemaal in is. Tot op heden heeft dit niet geleid tot een vermindering van personen die op die optredens afkomen, wellicht is het tijd voor een nieuwe strategie. Na 'Dirty House' geregistreerd te hebben als cornflakes merk is op een wazige manier in de media gekomen als zijnde muziek genre. Niets is minder waar. Het is een gevoel, het is je ontbijt rocken ongeacht de soort cornflakes. Aangezien deze zaak een beetje uit de klauwen begon te lopen ben ik daarna maar mezelf gaan richten op een nieuw soort chips; 'Crowd Control' en op 10 December heb ik in proeverij 'The Matrixx' in Nijmegen weer een 4 uur lange proeverij voor de mensen die van iets meer houden dan alleen cornflakes.

Natuurlijk begon het niet allemaal bij cornflakes en chips, daarvoor was er eerst ontzettend veel gekloot. Nu wil ik niet opscheppen maar stiekem doe ik het alsnog, ik ben echt vreselijk goed in uren, dagen, weken en maanden lang aankloten achter iets met knopjes waar muziek uit komt. Toen ik op mijn 15e voor het eerste begon met aankloten toen was het resultaat iets dat ergens tussen een hersenbloeding en die irritante frequentie waarop kleuterleidsters praten in. Na 2 jaar gekloot te hebben in Fast Track 2.08 op een DOS computer. Ja, DOS computer. Zeg maar toen je hele samplekit nog uit 1,44 MB bestond. Anyway, toen ben ik van mijn zuur verdriende geld in de supermarkt een setje draaitafeltjes gaan kopen. Ik weet nog goed dat ik alles had staan, aangesloten, mijn eerste 2 platen erop en toen begon ?het. Dat magische moment. Dat moment dat alles op z'n plaats valt en je tot de conclusie komt dat je er echt totaal geen flikker van bakt. Well, been there. Done that! Aantal maanden doormodderen, een relatie, 2 setjes naalden en nieuwe buren later lukte het zowaar om 2 platen gelijk te laten lopen.

[Het volgende gedeelte van de tekst ontbreekt omdat de plaatsen waar ik destijds stond eerlijk gezegd niet om naar huis te schrijven zijn. Denk kleine barretjes, weinig betaald krijgen en totale bagger moeten draaien voor 7 uur lang per avond voor 3 jaar. Oh, en alcohol. Heel veel alcohol. Nee, echt belachelijk veel. Je wil niet werken met Polen achter de bar. Geloof me, die gooien nog vodka in je hamburger. Korte versie van het verhaal is dat ik door Dirty House mxitapes te maken uit die bar ben ontsnapt en van het een kwam het ander. Soort van date met een dame, zodra je tong erin zit komt de rest over het algemeen ook wel goed.]?

En ik praat heel veel, maar dat is een eigenschap waar ik zeker van kan zijn dat weinig mensen dat ooit hebben opgemerkt. Voor ik het het vergeet, ik maak wel eens mixtapes en die zet ik dan op www.dirtyhouse.nl en soms heb ik meer te mekkeren en dan word 't een podcast. Deze zijn dan weer te vinden op www.crowdcontrol.nu. Daarnaast run ik nog een supportgroep voor mensen met dezelfde aandoening als ik mee gezegd ben en die vinden we dan weer terug op vato.nl - voor de rest van mijn muziekale uitspattingen ben je altijd welkomt op www.soundcloud.com/vatogonzalez

Dirty House / Crowd Control
User edit by vatogonzalez on 01-12-2011 @ 22:13:49 (61%)

What do you think about Vato's the name, Dirty House is my game. ??

Vote :   

dj-zero    posted on 01-12-2011 21:55
SOW HEY!
Met afstand beste introductie ooit naar mijn mening, jammer dat je nog geen doorbraak hebt binnen de literatuur!
En idd heb ik die eigenschap nooit opgemerkt.

Welkom op de site zal ik dan maar toevoegen.
vatogonzalez    posted on 01-12-2011 21:57
Merci beaucoup! Slap uit mijn nek lullen is altijd een soort van 2e natuur voor me geweest. Ik denk dat ik een volslagen idioot was in mijn vorige leven.
dj-zero    posted on 01-12-2011 22:01
In dat geval is er hoop voor mij dat ik in mijn volgende leven ook heel wat bereik in de dj-scene...
Maar dat slap uit je nek lullen komt er sterk uitWinking my eye?
Hoogstens nog wat informatie over de start van je carri?re en het is helemaal compleet, ik neem tenminste aan dat je niet bent begonnen met direct een mac en een stel cdj's+djm?
PhonoGraaf    posted on 01-12-2011 22:05
Welkom, Welkom. Mooie intro!

We weten in ieder geval zeker dat jij een aanwinst voor dit forum bent, veel ervaring is altijd welkom!
niiicola    posted on 01-12-2011 22:11
Zo he, wat een intro. Erg leuk om te lezen! Ik ben wel erg benieuwd hoe je bent begonnen met het draaien, en hoe je z? bekend geworden bent. In ieder geval, welkom hier!
Gewoon.
vatogonzalez    posted on 01-12-2011 22:12
Dankjewel allemaal! Ik heb 'm verhaal nog een klein stukje uitgebreid met een tipje van de sluier over hoe ik iets verder ben gekomen. Ik laat 't hier even bij, ik zit nu al 12u nonstop op kantoor. Tijd om het 010Bookings kantoor maar 'ns op slot te gooien Winking my eye.
Lucalicious    posted on 01-12-2011 22:40
haha, briljante intruductie! welkom zou ik zeggen! dat we nog veel van je mogen leren Happy, laughing
Vivado    posted on 01-12-2011 22:41
Echt gaaf jou op het forum te zien! En een super intro ook.
Ik denk en ik hoop dat we een hoop van je gaan leren =]Cool
Drumworks    posted on 01-12-2011 22:50
man, wat een introCool. het is zeker een mooie tekst om door te lezen, en vind het dan ook wel 1 van de beste intro's ooit op djrCool. ik zou zeggen, welkom vato! keep that dirty house sound going!!Cool
The beats are still banging :)
Bambilaner    posted on 01-12-2011 22:59
Zo, welkom, ik denk dat ik al eens van je gehoord heb...
www.facebook.com/vinniebegooddj
MoXeGy    posted on 01-12-2011 23:05
Een serieuze intro?Cool Welkom op djr!
User edit by MoXeGy on 01-12-2011 @ 23:05:11 (8%)
donkey    posted on 01-12-2011 23:11
Beste in intro in jaren!
Ben benieuwd wat we nog allemaal van Vato mogen verwachten, zowel hier op het forum als in de muziekwereld!

welcome to djr
Maniax
Yvaroz    posted on 01-12-2011 23:38
haha heel verhaal, sommige dingen heb ik toch wel even om moeten lachen. ik neem aan dat jij niet bij het programma ik kom bij je eten komt of wie is de chef ofzo met je kook kunsten?

toch nog even een vraagje, heb je die katten zelf kat-fu geleerd of heb je ze op trainingskamp gestuurd ofzo?

ohja, welkom op DJR:D
Nothing is Impossible
Bonchanoize    posted on 01-12-2011 23:41
Je hebt mij gerustgesteld, Skyrim valt toch te combineren met een dj-carri?re Winking my eye
Indrukwekkende intro, welkom op ons forum!
Let the magic begin
Dolivieira    posted on 01-12-2011 23:43
Welkom op DJR.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
MichaelMiller    posted on 01-12-2011 23:50
Briljant intro, haha!Cool
Wist niet dat je zo kon lullen, man...
Mr. Dirty House himself op DJR.. Welcome!
Denk dat heel veel hier, waaronder ikzelf ook echt heeel veel van je kunnen leren,
niet alleen als DJ/Producer zijnde. You rock..Cool
www.facebook.com/michaelmillerofficial
TimmyV    posted on 02-12-2011 01:36
Welkom op DJResource?Bj?rn! Leuk om een bekende DJ/Producer hier te zien.
Toffe introductie ook.
Let's go f*cking mental
Maracas    posted on 02-12-2011 07:40
Poster: vatogonzalez
En ik praat heel veel, maar dat is een eigenschap waar ik zeker van kan zijn dat weinig mensen dat ooit hebben opgemerkt.

Ik weet nog wel dat ik je in Augustus tegenkwam op de parkeerplaats van Brothers, Bunnik, en dat gesprek duurde inderdaad langer dan ik ooit gedacht had haha! Ik zeg: Chipolata @ Houten! :P
Als iedereenaanzichzelfdenkt,word eraan iedereengedacht
MrSound    posted on 02-12-2011 09:45
Welkom op djresource Bj?rn!
En oh wat hebben we die bootleg van Alors on danse grijs gedraaid.
Toch wel een van je geniaalste bootlegs!
Henri_D    posted on 02-12-2011 10:40
Welkom op het forum!
En leuk dat je de tijd nam om mooie intro te schrijven!

btw: wist niet dat dj's nog bioritmes hadden Cool? Meestal schat ik het tijdstip van de dag in aan de hand van als ik koffie of redbull aan het drinken ben.
User edit by Henri_D on 02-12-2011 @ 10:42:14 (100%)
Gidi    posted on 02-12-2011 11:05
Poster: Henri_D

btw: wist niet dat dj's nog bioritmes hadden Cool? Meestal schat ik het tijdstip van de dag in aan de hand van als ik koffie of redbull aan het drinken ben.

Haha ik ken het fenomeen! Welkom en laten we veel van je leren Winking my eye
Dinfaction vrijdag tussen 23.00 en 00.00 @FalconRadio
cross-over    posted on 02-12-2011 12:25
Na 2 jaar gekloot te hebben in Fast Track 2.08 op een DOS computer. Ja, DOS computer. Zeg maar toen je hele samplekit nog uit 1,44 MB bestond.?

Weer iemand op het forum met een Dos ?Cool FastTracker achtergrond.
Nooit screamtracker gebruikt.....? ?anyway,
Welkom op DJR
http://soundcloud.com/lau-daniels
Bouncy    posted on 02-12-2011 12:41
Merci beaucoup! Slap uit mijn nek lullen is altijd een soort van 2e natuur voor me geweest. Ik denk dat ik een volslagen idioot was in mijn vorige leven.

Vet, dan ben ik in m'n volgend leven een Vato Gonzalez!

Welkom man!
main    posted on 02-12-2011 17:12
welkom!
Xtremer    posted on 02-12-2011 17:21
Welkom op DJResource Cool. Leuk om een bekend artiest te zien posten ipv alleen lezen.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl

113 Users online: 62 Guests (51 Unknown)
Pages generated today : 4.347
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.339.878