Goede morgen, middag of ander dagdeel. Het is bij ons DJ's altijd maar een beetje nattevinger werk om te raden in welke fase van je biortime je zit. Zijn het optredens niet, dan is het de studio, zijn de de afterparties niet dan wil je nog 'snel even een missie' in Skyrim doen. Links of rechts om; dit is de aanhef met verwensing van prettig dagdeel naar keuze. Zo, dat hebben we ook weer gehad.
Normaal gesproken ben ik het digitale schap van de supermarkt der artiesten te vinden op de afdeling 010Bookings onder de naam Vato Gonzalez. Als ik niet als een halve malloot met een wollen muts op mijn schedel speakers aan het frituren ben dan ga ik gewoon als Bj?rn Franken door het leven. 28 jaar geleden voor het laatst een firmware update gehad en sindsdien heb ik mezelf als een soort Rekordbox zelfstandig door de strot van de industrie gefrommeld.
Het bestaan van een kluizenaar is pas compleet met een collectie speelgoed in zijn grot. Mijn speelgoed zijn de wel bekende DJM800/900 en het liefst 4 CDJ2000's, helaas bevat mijn priv? booth er maar twee. Ook Dexter's laboratorium zou niet compleet zijn zonder de nodige eindeloze berg kabels. Ik mijn geval om mijn Mac te voorzien van een paar monitor speakertjes, een huis-tuin-en-keuken midi keyboardje, internet, stroom en verbinding met mijn microfoon in een heuse omgebouwde inloopkast. True story bro. Ik heb waarschijnlijk de meest ghetto vocal booth ooit. Met vloerbedekking. Just sayin'.
Om het geheel goed te beveiligen heb ik 2 zeer zeldzame dieren in huis, deze beestjes zijn tot hun laatste botje getraind in kat-fu. Deze mystieke leer is gebaseerd op het constant in de weg liggen zodat elke inbreker gegarandeerd zijn enkel verdraait, daardoor verkeerd stapt en zijn kruisbanden afscheurt om vervolgens bewusteloos te raken door een intieme aanvaring met een opvallend toevallig geplaatst tafeltje. Instant knockout effective article meubelen, noemen ze die en ze zijn een belangrijk onderdeel van kat-fu. Je kunt ze herkennen aan het feit dat er meestal een berg katten haar op ligt en ze worden ook vaak bij hun afkorting genoemd; IKEA meubelen.
Daar waar 's zomers op een ruim balkon van 2 vierkante meter de welbekende BierBQ's plaats vinden, moet ik 's winters mijn buurtcrematorium voor verongelukte speklapjes toch verplaatsen naar de woonkamer. Sinds de ontdekking dat het plafond witten best leuk is als je dronken bent is de indoor BierBQ een vast item geworden naast het ritueel laten aanbranden van de erwtensoep tijdens een dutje.
Vanuit dit kluizenaarsbestaan peuter ik mezelf zo nu en dan nog wel eens los uit mijn studiostoel om een paar honderd optredens per jaar te bewerkstelligen. Aangezien ik het liefst in mijn eentje in het donker zit probeer ik de mensen dan altijd zo hard mogelijk weg te jagen met hyperactieve herrie en theatrale bewegingen alsof Epilepsie weer helemaal in is. Tot op heden heeft dit niet geleid tot een vermindering van personen die op die optredens afkomen, wellicht is het tijd voor een nieuwe strategie. Na 'Dirty House' geregistreerd te hebben als cornflakes merk is op een wazige manier in de media gekomen als zijnde muziek genre. Niets is minder waar. Het is een gevoel, het is je ontbijt rocken ongeacht de soort cornflakes. Aangezien deze zaak een beetje uit de klauwen begon te lopen ben ik daarna maar mezelf gaan richten op een nieuw soort chips; 'Crowd Control' en op 10 December heb ik in proeverij 'The Matrixx' in Nijmegen weer een 4 uur lange proeverij voor de mensen die van iets meer houden dan alleen cornflakes.
Natuurlijk begon het niet allemaal bij cornflakes en chips, daarvoor was er eerst ontzettend veel gekloot. Nu wil ik niet opscheppen maar stiekem doe ik het alsnog, ik ben echt vreselijk goed in uren, dagen, weken en maanden lang aankloten achter iets met knopjes waar muziek uit komt. Toen ik op mijn 15e voor het eerste begon met aankloten toen was het resultaat iets dat ergens tussen een hersenbloeding en die irritante frequentie waarop kleuterleidsters praten in. Na 2 jaar gekloot te hebben in Fast Track 2.08 op een DOS computer. Ja, DOS computer. Zeg maar toen je hele samplekit nog uit 1,44 MB bestond. Anyway, toen ben ik van mijn zuur verdriende geld in de supermarkt een setje draaitafeltjes gaan kopen. Ik weet nog goed dat ik alles had staan, aangesloten, mijn eerste 2 platen erop en toen begon ?het. Dat magische moment. Dat moment dat alles op z'n plaats valt en je tot de conclusie komt dat je er echt totaal geen flikker van bakt. Well, been there. Done that! Aantal maanden doormodderen, een relatie, 2 setjes naalden en nieuwe buren later lukte het zowaar om 2 platen gelijk te laten lopen.
[Het volgende gedeelte van de tekst ontbreekt omdat de plaatsen waar ik destijds stond eerlijk gezegd niet om naar huis te schrijven zijn. Denk kleine barretjes, weinig betaald krijgen en totale bagger moeten draaien voor 7 uur lang per avond voor 3 jaar. Oh, en alcohol. Heel veel alcohol. Nee, echt belachelijk veel. Je wil niet werken met Polen achter de bar. Geloof me, die gooien nog vodka in je hamburger. Korte versie van het verhaal is dat ik door Dirty House mxitapes te maken uit die bar ben ontsnapt en van het een kwam het ander. Soort van date met een dame, zodra je tong erin zit komt de rest over het algemeen ook wel goed.]?
En ik praat heel veel, maar dat is een eigenschap waar ik zeker van kan zijn dat weinig mensen dat ooit hebben opgemerkt. Voor ik het het vergeet, ik maak wel eens mixtapes en die zet ik dan op
www.dirtyhouse.nl en soms heb ik meer te mekkeren en dan word 't een podcast. Deze zijn dan weer te vinden op
www.crowdcontrol.nu. Daarnaast run ik nog een supportgroep voor mensen met dezelfde aandoening als ik mee gezegd ben en die vinden we dan weer terug op
vato.nl - voor de rest van mijn muziekale uitspattingen ben je altijd welkomt op
www.soundcloud.com/vatogonzalez