Pioneer CDJ 2000 en DJM 700 voor beginners? (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

SForce    posted on 28-11-2011 19:13
Hoi allemaal,

Denken/vinden jullie dat een Pioneer DJM 700 en twee CDJ 2000 goed en ideaal zou zijn voor beginners die al (een beetje of vrij veel) ervaring hebben met het draaien van nummers?

En voordat jullie over de prijs en budget, laten we de prijzen dan even vergeten.
Het gaat er voor mij om, of deze set wel goed is voor beginners die al vrij veel ervaring hebben.

Hoe denken jullie hierover?

What do you think about Pioneer CDJ 2000 en DJM 700 voor beginners? ??

Vote :   

Larsz    posted on 29-11-2011 22:07
Officieel moet jij, als je controle krijgt, alle bonnetjes KUNNEN laten zien van alle muziek die je hebt gespeeld (of facturen van winkels). In de praktijk is dit natuurlijk niet zo, en verder mag je gewoon draaien met 'illegale' muziek hoor, want in Nederland mag je audio downloaden mits voor eigen gebruik en binnen huiselijke kringen.
Estacy    posted on 29-11-2011 23:25
Poster: SForce
Ja, maar ik vertrouw betalen via internet niet.
Zeker niet als ik m'n bankrekening moet geven.

bijna alles via Paypal, ideal is veilig.
Beatport.com, Dance-tunes, Traxsource, Junodownload etc etc. niks mis mee.?
Verzamel CD's zijn verre van ideaal, veelal voorgemixt of radio edits, cds komen pas laat uit waardoor je alle hits pas later dan de rest hebt. en AUB geen youtube downloader gebruiken. Youtube is kut qua kwaliteit.

als je de mogelijkheid hebt om 2 CDJ 2000s en een DJM te kopen, bespaar dan
NIET op het allerbelangrijkste, de muziek.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
PhonoGraaf    posted on 29-11-2011 23:28
En wederom, Amen! Gear maakt niet de dj, dat doet de muziek!
Aziaat    posted on 30-11-2011 15:37
En de skills natuurlyk ook... Met 'mindere' gear kunj toch ook goed draaien? Mits ervaring wel
SForce    posted on 30-11-2011 18:44
Jullie hebben allemaal gelijk!

Alleen wat betreft kopen van muziek; ehm ja. Daar moet ik nog even goed over nadenken.
In feite zou ik ook de cd's kunnen kopen van de artiest zelf. Dus geen verzamel.

Ik zit er nu echter aan te denken om te gaan voor de (nieuwe) Pioneer CDJ-850-K, aangezien die net uit is.
Dus als ik uitgedraait ben, heb ik niet zoveel uit hoeven geven.

Of zou ik volgens jullie toch beter kunnen gaan voor de CDJ-2000?
Estacy    posted on 30-11-2011 19:31

Alleen wat betreft kopen van muziek; ehm ja. Daar moet ik nog even goed over nadenken.
In feite zou ik ook de cd's kunnen kopen van de artiest zelf. Dus geen verzamel.

je kunt nog zo'n mooie gear hebben, als je niet up-to-date bent met je muziek dan ben je nergens.
cd's van artiesten zelf worden steeds zeldzamer. beste is toch echt online kopen.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
MichaelMiller    posted on 30-11-2011 19:41
Jullie hebben allemaal gelijk!

Ik zit er nu echter aan te denken om te gaan voor de (nieuwe) Pioneer CDJ-850-K, aangezien die net uit is.

Mijn mening..; Koop 2x CDJ 850-K + DJM 700 en bijna alle muziek legaal!
???????????????????????? CDJ 850 hoort meer dan genoeg te zijn voor 'een beginner met vrij veel ervaring'.
?????????????????????Denk eraan dat vaak bij boekingen al gear staat en dit dus vooral voor thuis is.
??????????????????????Ik zie echt niet het probleem om op Beatport/Dancetunes o.i.d. je muziek te kopen.
??????????????????? Aaangezien je dus ook geld genoeg hebt............
www.facebook.com/michaelmillerofficial
SForce    posted on 30-11-2011 19:47
Poster: Mikeyy-V
Mijn mening..; Koop 2x CDJ 850-K + DJM 700 en bijna alle muziek legaal!
???????????????????????? CDJ 850 hoort meer dan genoeg te zijn voor 'een beginner met vrij veel ervaring'.
?????????????????????Denk eraan dat vaak bij boekingen al gear staat en dit dus vooral voor thuis is.
??????????????????????Ik zie echt niet het probleem om op Beatport/Dancetunes o.i.d. je muziek te kopen.
??????????????????? Aaangezien je dus ook geld genoeg hebt............

Zit ik wel aan te denken. Alleen als ik wordt uitgenodigd op een klein feestje bij familie bijvoorbeeld, dan denk ik niet dat daar dan al apparatuur zou staan. (In de meeste gevallen dan).
MichaelMiller    posted on 30-11-2011 19:57
Ja, en dan heb je toch niet verplicht een CDJ 2000 nodig?
Ik snap niet waar je het vandaan haalt om te zeggen dat je zonder CDJ 2000 niet fatsoenlijk kan draaien.
Wat mist de 850 volgens jou nou echt? En bij een 'klein feestje bij familie' bijvoorbeeld is 2000 sowieso niet noodzakelijk.

En het is toch veel geld hoor...Als je het kan en wil uitgeven, vooral doen, maar waarom geen legale muziek kopen en wel zo'n zeer dure gear?
www.facebook.com/michaelmillerofficial
greup    posted on 01-12-2011 02:23

aller eerst wil ik even zeggen dat ik dit echt een ongelovelijk onzin topic vind.
Het is duidelijk dat de TS alles behalve bekend is in de 'dj-wereld'.
Iemand die deze wereld niet kent is wel gek als die gelijk bedragen van 4000/5000 euro gaat uitgeven.

Daarbij is de pioneer cdj 850-k alleen kwa kleur nieuw. maar verder niet heel veel nieuwer dan een cdj 2000.

Als je gaat speculeren over restwaardes kan ik je uit een droom helpen. Deze producten schrijven meer af dat je zult verwachten. Ik heb regelmatig cdj series vervangen en de restwaarde was zeker niet 'je-van-het'

een set voor een beginnende dj is een pioneer cdj 100 met een jb-system mengpaneeltje. En als je daar niet op kan draaien dan is 'dj' niet voor je weggelegt.

Ik heb nooit gesnapt waarom een particulier dit soort setjes zou kopen. Ik vond de cdj's altijd al duur maar had ze bedrijfsmatig nodig. Voor prive ga ik deze series toch echt wel uit de weg.

anyway,
als de ts serieus genomen wil worden dan moet die misschien maar eens beginnen met het stellen van serieuze vragen.

Drumworks    posted on 01-12-2011 07:35
Dit topic heeft veel weg van stoerdoenerij. 'ik begin net met draaien en ik wil de duurste set die op de markt is!!, de rest is klote!!' als je denkt hierdoor stoer over te komen in dit forum heb je het in ieder geval goed mis. denk eerst eens goed na of je je hobby wel voort wilt zetten. daarom kun je beter minder stoer en opschepperig doen en normale beginnersgear kopen. zo is iedereen hier begonnen, en hebben daarna ook pas uitgebreiderde gear gekocht.
The beats are still banging :)
Ywe    posted on 01-12-2011 09:32
ik heb dit weekend staan rocken op CDJ350's met een Datec mixer! Dan heb je dus nul komma nul aan je ervaring op een pioneer droomvloot. Maar wat ging t lekker :p

Als je het geld hebt, lekker doen joh, maar ik sluit me wel aan bij bovenstaande post

Ik vind 2000 icm 700 wel heel erg fout... doe dan een 800/900 mixer. Dan heb je ook nog wat extra aan je Link functie, en eventueel traktor ondersteuning. Zowiezo is de kleur dan gelijk
User edit by Ywe on 01-12-2011 @ 09:34:00 (72%)
PhonoGraaf    posted on 01-12-2011 19:45
Ik zou zoals er word gezegd met goedkopere gear beginnen, kijk naar merken als Denon en Stanton.
Ik vind 2x een CDJ2000 een beetje overdreven voor een zogenaamd 'bewezen dj' wat je beweert te zijn na ??n cutluurdag draaien. Je hebt jezelf voor ons nog niet bewezen.

Hoe je dat kan doen is simpel, koop een beginnersset, koop muziek, en ga veel en veel oefenen. Die mixjes kun je hier laten horen om jezelf alsnog proberen te bewijzen. ?

Maar zoals er al vaker gezegd word, het gaat niet om je gear, maar om je skills en je muziek. En dan vind ik muziek nog het belangrijkste, die skills komen vanzelf wel.
Blackaround    posted on 01-12-2011 19:53
Ik zou zeggen, kijk eens uit naar een 2dehands setje van pioneer, als je dan tog pioneer wil..

cdj800mk2 met een djm 400 erbij fzo?
wil je usb, kan je gaan uitkijken naar de cdj 850.

800mk2 is perfect voor thuis!
Geen wavevorm zoals de 2000. Dus ben je wel verplicht om je tracks te kennen!

Ik zou zoizo eerst een controller ofzo aanschaffen..
ik heb mijn xponent van m-audio kunnen kopen voor 125 euro!
Zo heb ik beetje bij beetje meer van draaien leren kennen. Ik draai nu 6 maand, en heb mijn eerste booking.
Nu ben ik aant uitkijken voor 2dehands setje 800mk2's en een djm 400. Om nooit voor verassingen te staan op een fuif.

Meer HEB je niet nodig, heb je geld over, kan je nog altijd kijken naar cdj 1000mk3...

Dat is mijn advies Winking my eye

User edit by Blackaround on 01-12-2011 @ 19:56:12 (7%)
Drumworks    posted on 01-12-2011 22:53
het valt me nu wel op dat de topicstarter sprakeloos is na al deze antwoordenCool
The beats are still banging :)
Dolivieira    posted on 01-12-2011 23:38
Poster: Ywe
ik heb dit weekend staan rocken op CDJ350's met een Datec mixer! Dan heb je dus nul komma nul aan je ervaring op een pioneer droomvloot. Maar wat ging t lekker :p

Als je het geld hebt, lekker doen joh, maar ik sluit me wel aan bij bovenstaande post

Ik vind 2000 icm 700 wel heel erg fout... doe dan een 800/900 mixer. Dan heb je ook nog wat extra aan je Link functie, en eventueel traktor ondersteuning. Zowiezo is de kleur dan gelijk

Ywe, de DJM700 is ook in het zwart leverbaar.

Maar TSer. Denk niet dat met het kopen van een 2 cdj2000 en een DJm dat je gelijk al kan draaien. Ga eerst met een simpler en goedkoper setje beginnen. En zo de skills onder de knoie te krijgen dan gelijk een setje Pioneers. Is zonde van je geld als je het weer moet verkopen omdat je niet kan draaien.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
PhonoGraaf    posted on 01-12-2011 23:59
Dolivieira, hij heeft zichzelf al 'bewezen' (naar eigen zeggen) op ??n cultuurdag. Hij had alles van tevoren geleerd door handige youtube tutorials, en dat maakt natuurlijk menig bedroom dj tot een ware Pro.
Ondertussen staat zijn drumstel stof te happen. Laat hem lekker zijn CDJtjes kopen, hoe overdreven ook, en dan maar afwachten of die ook hetzelfde lot staan te wachten als dat drumstel.

Hij is speechless, dus ik denk dat onze boodschap over is gekomen. Cool
Ywe    posted on 02-12-2011 14:21
Poster: Dolivieira
Ywe, de DJM700 is ook in het zwart leverbaar.
.

Ohjajoh!? Nooit geweten Happy, laughing Dan hou ik op over kleur!

Maar nog steeds wel DJM900/DJM2000 mixer als je toch het geld hebt en CDJ2000's wil kopen
User edit by Ywe on 02-12-2011 @ 14:22:02 (66%)
PhonoGraaf    posted on 02-12-2011 14:38
Ohjajoh!? Nooit geweten Happy, laughing Dan hou ik op over kleur!

Maar nog steeds wel DJM900/DJM2000 mixer als je toch het geld hebt en CDJ2000's wil kopen

Dan zou ik zelfs nog eerder voor een DJM900/2000 gaan samen met twee CDJ850/900 dan voor twee CDJ2000 en een DJM700.
SForce    posted on 02-12-2011 20:31
Poster: PhonoGraaf
Dolivieira, hij heeft zichzelf al 'bewezen' (naar eigen zeggen) op ??n cultuurdag. Hij had alles van tevoren geleerd door handige youtube tutorials, en dat maakt natuurlijk menig bedroom dj tot een ware Pro.
Ondertussen staat zijn drumstel stof te happen. Laat hem lekker zijn CDJtjes kopen, hoe overdreven ook, en dan maar afwachten of die ook hetzelfde lot staan te wachten als dat drumstel.

Hij is speechless, dus ik denk dat onze boodschap over is gekomen. Cool

Haha, ja ik ben inderdaad nogal sprakeloos op alle antwoorden die hier zijn aangeland!
Denk je dat een set CDJ-850 2x?en DJM 700 niet verkeerd zou zijn?
Ywe    posted on 02-12-2011 20:40
VerkeerdConfused Hemels!

Wat zou er verkeerd zijn aan en DJ set? Al kocht je 2 discmans en een mixertje, dan nog is t niet verkeerd!
SForce    posted on 02-12-2011 20:58
VerkeerdConfused Hemels!

Wat zou er verkeerd zijn aan en DJ set? Al kocht je 2 discmans en een mixertje, dan nog is t niet verkeerd!

Ja, oke. Maar ik bedoel voor iemand als ik.
Ywe    posted on 02-12-2011 21:15
In principe ben ik het er met de rest eens dat een natuurlijk verloop in gear 'leuker' is. Je koopt een basis set. Gaat daarmee door tot je tegen beperkingen aanloopt in creativiteit. En dan ga je een stapje hoger.
Als je ineens naar de bovenste regionen gaat, dan lijkt het mij minder uitdagend. En risico dat als je niet zo goed bent als je zelf verwacht dat je met een dure onnodige set zit.

Een midi controller is een goed begin, maar het is je eigen keuze!
SForce    posted on 02-12-2011 23:32
In principe ben ik het er met de rest eens dat een natuurlijk verloop in gear 'leuker' is. Je koopt een basis set. Gaat daarmee door tot je tegen beperkingen aanloopt in creativiteit. En dan ga je een stapje hoger.
Als je ineens naar de bovenste regionen gaat, dan lijkt het mij minder uitdagend. En risico dat als je niet zo goed bent als je zelf verwacht dat je met een dure onnodige set zit.

Een midi controller is een goed begin, maar het is je eigen keuze!

Zou de Pioneer DDJ-Ergo misschien iets lijken?
Of toch beter de American Audio VMS4?

Wat is beter denk je?
Tekhead    posted on 03-12-2011 00:07
check youtube voor filmpjes, American Audio is een suc6, krijgt overal goede beoordelingen en is al meermaals aangeprezen door professionele dj magazine's. Hij kan mappen voor alle gangbare software (denk ik toch).

De Pioneer Ergo is een nieuw produkt, net ge-released op de markt, Is ingesteld standaard voor Virtual dj, andere soft gaat ook met deze controler, ze zitten beide, min of meer in dezelfde prijsklasse en dat is niet vaak voorkomend bij Pioneer. Als de naam Pioneer op de controller zo belangrijk is, zal je toch naar de Ergo gaan, tercht of niet, weten we pas later.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true

135 Users online: 23 Guests (112 Unknown)
Pages generated today : 55.697
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.728.649