Poster: PhonoGraaf
Als ik jou was zou ik een keertje gaan testen, ergens in een showroom ofzo. Ik zie dat je in Deventer woont? Dat is 3 stations van Rijssen af. En in Rijssen zit RJShop waar je een DJM800, een CDJ850/900/2000 kan testen. Ze hebben er ook nog andere producten die wellicht je interesse kunnen wekken.
Ik vind het ondanks de goede kwaliteit vrij duur voor beginners, maar als je het geld hebt moet je doen wat je niet laten kan.
Ik zie in ??n van je andere topics met een soortgelijke vraag dat je iemand bent die een hobby vrij snel weer laat vallen. En dan zou dit helemaal zonde van het geld zijn, ook al kun je het weer verkopen.
Ik zou eerst goed nadenken of je deze hobby echt wilt, en dan eerst gaan kijken voor een wat meer betaalbare set.
Poster: Blackaround
Is zeker genoeg!
Ik draai op een uur ongeveer 20-30 tracks !
Het belangrijkste is dat je je tracks goed kent!
Poster: Nostradamus
djm 700 silver cdj 850 set lijkt me al meer dan voldoende voor thuis hoor![]()
of zelfs djm 400 ergens tweedehands op de kop tikkenals je dan toch full pioneer wil gaan.
Poster: SForce
Hoi allemaal,
Denken/vinden jullie dat een Pioneer DJM 700 en twee CDJ 2000 goed en ideaal zou zijn voor beginners die al (een beetje of vrij veel) ervaring hebben met het draaien van nummers?
En voordat jullie over de prijs en budget, laten we de prijzen dan even vergeten.
Het gaat er voor mij om, of deze set wel goed is voor beginners die al vrij veel ervaring hebben.
Hoe denken jullie hierover?
Poster: SForce
Maar ja, zou je er zelf ook niet pro uit willen zien als je ergens zou gaan draaien met de cdj 2000's ?
Nou ja, zoals er hierboven ook al gezegd word is de CDJ2000 de komende standaard in alles clubs, nadat de CDJ1000mk3 uit de handel is gehaald. De vraag of deze speler geschikt is is dus overbodig, omdat JUIST deze speler geschikt is in de professionele dj wereld. Jij bent nog niet professioneel omdat je nog geen geld verdient met draaien en voordat je dat gaat doen ben je heeeeel wat feesten en ervaringen verder.?
Zoals ik al zei, je bent nog geen pro. Dus je hoeft er ook niet als een pro uit te zien. En zelfs als je een pro bent dan heb je geen Pioneer gear nodig, hoe vet het allemaal ook lijkt. Volgens mij heb je nog niet echt verstand van zaken, en kun je beter eerst eens gaan uitzoeken hoe en waarom je wilt draaien.
Ga eens op dit forum rondzoeken i.p.v. steeds topics te starten met vragen over enkel en alleen Pioneer gear. Verbreed je horizon verder dan Pioneer en ga heel bax-shop of rjshop afzoeken. Ga naar de sites van verschillende merken en kijk wat ze allemaal te bieden hebben. Je hebt nog helemaal niets over bijvoorbeeld Denon, Stanton of Vestax gevraagd terwijl die ook hele goede producten hebben. (soms misschien wel beter dan Pioneer)
Qua muziek moet je gewoon gaan kopen en leren kennen. Pleur je mp3 speler vol met afspeellijsten van muziek dat je bij elkaar vind passen. Op die manier leer je elke dag een paar uur je muziek beter kennen. Zodra je weer thuis bent van werk of school (?) kun je met je dj gear gaan oefenen.?
En over je Tenminmix doel op Youtube, dat is ook niet zo maar te doen. Ten eerste zal je heel kritisch beoordeeld worden, vooral als je de duurste gear hebt staan en er nog niets van bakt, en ten tweede moet je dat heel lang vol blijven houden wil je een beetje bekend worden (op Youtube). Vervolgens moet je op feestjes gaan draaien (waar je in het begin niets tot geen drol mee verdient) waar je nog kritischer word beoordeeld. En wil je echt bekend worden dan zul je moeten producen, iets wat niet voor iedereen is weggelegd.
Ik heb af en toe op feestjes gedraaid maar van mij vind je geen eigen producties terug, dus heb ik geen fans, alleen een paar volgers op Mixcloud en Soundcloud. Ik had ook niet anders verwacht, maar dat zegt dus wel iets over de moeilijkheid om groot en bekend te worden in de dj wereld. Je moet zelf tracks maken wil je groot worden, met eigen tracks kun je fans krijgen. Maar als jij een Youtube dj bent zal het waarschijnlijk daarbij blijven, want je bent absoluut niet de enige op het wereldweideweb die zijn mixes aanbied. En met mixes kom je er dus niet, hoogstens bij een radio zender.
Poster: Blackaround
Is zeker genoeg!
Ik draai op een uur ongeveer 20-30 tracks !
Het belangrijkste is dat je je tracks goed kent!
Dat mag je er zeker aan toevoegen. Reviews zijn inderdaad ook heel leerzaam om de gear te leren kennen maar ook begrippen.
Verder op alle achtergrond theorie?n ingaan is ook goed voor het muziekbrein.
Maar toch denk ik wel dat je met reviews lezen niet je ultieme setup kan indelen, daarvoor moet je echt gaan testen.
Oh en SForce, dit is allemaal als opbouwende kritiek bedoeld, al kan het soms hard en aanvallend overkomen. Bedenk wel dat het van mij nog opbouwend is bedoeld, maar op youtube en feestjes zijn ze echt kritisch. Dan heb je er zelfs haters/audiofielen/professionals tussen zitten die op elk kleine foutje gaan hameren, terecht of onterecht. Maar echt, voor sommige mensen kunnen een aantal fouten een hele avond verpesten, en daar wil je als dj niet de oorzaak van zijn...
Poster: Larsz
Is gewoon clubstandard en als je budget dat toelaat zeg ik; doen. Wat tracklists betreft, ik zou inderdaad alleen tracks op cd (of usb) branden/zetten die je kent en dus ook precies weet wat voor een genre het is, dat is zooo veel makkelijker met mixen. Je hebt echt niet heeel veel tracks nodig voor 1 avond draaien, als je maar weet wat voor een soort tracks het zijn (dus goed muziek die bij elkaar past kan mixen) en ongv weet hoe het zit met breaks en climaxen enzo. Scheelt een hoop. Daarom kan je ook beter gewoon losse tracks downloaden die je ?cht tof vindt, ipv verzamelcds en zo te branden :P.
Beatport kun je wel vertrouwen aangezien de meest grote dj's daar hun eigen tracks verkopen en kopen.
Heb je betaald dan kun je meteen de nummers downloaden. Je hoeft geen bankrekeningnummer te geven, je betaald via paypal. Het komt erop neer dat jij vanaf je gewone bankrekening geld stort op je persoonlijke paypal rekening, en daarmee uiteindelijk betaald. Er is dus geen andere partij waar jij je bankgegevens hoeft af te geven. Paypal word ook wereldweid gebruikt.
Rembours ken ik niet bij dat soort sites, alleen freerecordshop misschien. Dan komen ze dus cd'tjes naar je huis brengen, terwijl je dan net zo goed zelf naar de winkel kunt gaan, dan kun je ze nog beluisteren ook.