Apogee
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Epocs    posted on 27-11-2011 23:00
Beste forummers,

Zijn er vergelijkbare audio interfaces als de Apogee duet?
Zo ja welke?
Ben hard opzoek naar een leuke kaart alleen kom ik zelf niet verder dan de Apogee. Nadeel is dat de Apogee niet op een windows gedraaid kan worden.

Budget is max 500,-

Ik hoor graag van jullie!

Gr. Epocs

What do you think about Apogee ??

Vote :   

bambamstudio    posted on 27-11-2011 23:10
Jazeker! bv de nieuwe Steinberg UR28M, deze heeft echt super ad/da converters. Ik gebruik zelf de grote broer van de?MOTU Ultralite mk3 als ad/da concerter naast mijn Steinberg kaart. Ook die Ultralite is onder de 500 euro.
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
Epocs    posted on 27-11-2011 23:14
Had gehoopt dat 1 persoon (kuch jij)?zou reageren met ergens in je post MOTU :P

Ik zit namelijk sterk te twijfele om de utralite te halen.. Maar nu zag ik dat ze ook de 4pre hebben? Wat adviseer jij?
Epocs    posted on 27-11-2011 23:17
Die Steinberg heeft ook ze charmes zeg..

Welke adviseer jij uit dit rijtje?

- Steinberg URM28M
- Motu Ultralite mk3
- Motu 4pre
bambamstudio    posted on 27-11-2011 23:28
mijn voorkeur gaat uit naar de ur, temeer omdat daar ook een monitor volume knop op zit. En ik met mijn MOTU 828 MK3 problemen heb dat deze te warm wordt en uitvalt.
Epocs    posted on 27-11-2011 23:36
Oke! Dus de Motu Ultralite MK3! Met dit kan ik zeker in de buurt komen van de Apogee die voor mijn gevoel echt goed klonk.

Heb nu een EMU0202 denk dat ik per definitie wel stappen maak..
bambamstudio    posted on 28-11-2011 00:32
denk niet dat je goed leest, ik ga voor de Steinberg Winking my eye
Epocs    posted on 28-11-2011 12:35
Haha ik las te snel en na een hele dag huiswerk zat ik er niet helemaal 100% bij. Maar qua in en uitgang zijn ze betreft specs gelijk? En draait hij ook net zo stabiel als de Motu ultralite?
bambamstudio    posted on 28-11-2011 15:14
uitgagnegn iets minder, stabiel is ie zeker
MoXeGy    posted on 28-11-2011 15:43
Sorry dat ik je topic heel eventjes kaap, maar ik heb zelf nu een esi u46dj geluidskaart en vraag me af of je het qualiteits verschil gaat horen als ik bijv de URM28M koop? (vind het onzin om hier een heel topic over te maken)
User edit by MoXeGy on 28-11-2011 @ 15:44:08 (31%)
bambamstudio    posted on 28-11-2011 19:41
Ja, dat heeft te maken met de AD/DA conversie, en de voorversterker in een geluidskaart.
LouisCasper    posted on 29-11-2011 08:53
En in vergelijking met de Apogee Duet (2)?
http://www.louiscasper.com
Xtremer    posted on 29-11-2011 09:11
Als ik nu de vergelijking maak tussen mijn Duet 1 en de UR28M, dan gaat de keuze naar de UR28M. Even wat voordelen:

- Op de Macbook Pro heb je geen last van bijgeluiden door de oplader. Dit had ik bij de Duet heel erg. Kan ook aan de oplader liggen, bij mijn LED cinema display was dit het ergste. Komt denk ik ook doordat de UR zijn stroom krijgt van een adapter en de Duet alleen via FireWire of USB.
- Je hebt maarliefst 6 outputs waarmee je totaal 3 sets aan monitoren aan kunt sturen.
- Er zit net als op de Duet een grote volumeknop op. Daarboven zitten 3 selectie buttons om de gewenste output te selecteren.
- S/PDIF in en out, dit heeft de Duet niet.

Enig nadeel op de Mac is dat je het volume niet meer kunt bedienen met de knoppen op het toetsenbord. Niet dat het nodig is, aangezien je toch die mooie UR gaat gebruiken (is ook een stuk nauwkeuriger).
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
LouisCasper    posted on 29-11-2011 09:55
Poster: Xtremer
Als ik nu de vergelijking maak tussen mijn Duet 1 en de UR28M, dan gaat de keuze naar de UR28M. Even wat voordelen:

- Op de Macbook Pro heb je geen last van bijgeluiden door de oplader. Dit had ik bij de Duet heel erg. Kan ook aan de oplader liggen, bij mijn LED cinema display was dit het ergste. Komt denk ik ook doordat de UR zijn stroom krijgt van een adapter en de Duet alleen via FireWire of USB.
- Je hebt maarliefst 6 outputs waarmee je totaal 3 sets aan monitoren aan kunt sturen.
- Er zit net als op de Duet een grote volumeknop op. Daarboven zitten 3 selectie buttons om de gewenste output te selecteren.
- S/PDIF in en out, dit heeft de Duet niet.

Enig nadeel op de Mac is dat je het volume niet meer kunt bedienen met de knoppen op het toetsenbord. Niet dat het nodig is, aangezien je toch die mooie UR gaat gebruiken (is ook een stuk nauwkeuriger).

Duidelijk verhaal. Ik heb zelf de Apogee Duet 2 en ik zat me inderdaad ook al op m'n hoofd te krabben over al de mogelijkheden die de UR28M heeft ten opzichte van de Duet. Maar welke van de twee heeft betere voorversterkers en AD/DA converters?
http://www.louiscasper.com
Epocs    posted on 30-11-2011 23:52
Heb zojuist me Ultra binnen... Na her en der wat afwegingen ben ik toch voor de MOTU gegaan. Ben hem nu uitvoerig aan het testen en wat klinkt alles veeeeeeel beter dan me EMU 0202.

Ultra heeft zoveel meer extra dingen te bieden dan de UR waardoor ik dus voor de Ultra koos.
WEL IS HET ZO DAT JE DIE EXTRA dingen echt meot gaan gebruiken anders zou ik voor de UR gaan.

MoXeGy    posted on 30-11-2011 23:54
welk systeem/speakers gebruik je? ik zit hierdoor ook sterk te twijfelen om mijn u46dj te gaan vervangen.
bambamstudio    posted on 01-12-2011 00:01
Poster: Look
Duidelijk verhaal. Ik heb zelf de Apogee Duet 2 en ik zat me inderdaad ook al op m'n hoofd te krabben over al de mogelijkheden die de UR28M heeft ten opzichte van de Duet. Maar welke van de twee heeft betere voorversterkers en AD/DA converters?

Zal elkaar weinig uitmaken, al is mijn ervaring met Steinberg producten erg goed qua ad/da
Epocs    posted on 01-12-2011 18:06
Bam een vraag aan jou:

Heb inmiddels alles geinstalleerd Cue mix etc. Maar telkens als ik dus eerst op me monitoren wil luisteren en dan op me headphone moet ik bij windows in me geluidsinstellingen de driver hele tijd switchen van main out 1/2 naar phone 1/2. Is er niet een gezamelijke output zodat ik dan op me kastje kan kiezen wat ik ga gebruiken doormiddel van me volume?

Nog een vraag?heb inmiddels de juiste balanced jacks gekocht maar op me main out 1/2 hoor je toch nog wel wat geruis en bij alle ander outs niet? Wat is er dan loos?

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

267 Users online: 137 Guests (130 Unknown)
Pages generated today : 82.865
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.879.902