Twijfel tussen cd-spelers
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

jeroenvs    posted on 25-11-2011 16:18
Dag iedereen,

Ik ben van plan om de denon s1200's die ik heb enkel maar voor cd's te gaan gebruiken en wil graag 2 nieuwe cd-spelers die ik via midi ook zou willen kunnen gebruiken. Dus een ingebouwde geluidskaart is volgens mij wel handig. Ik twijfel tussen de volgende types. Wat denken jullie?

Reloop rmp 2.5
Reloop rmp 3 alpha
American audio radius 2000
American audio radius 3000
Gemini cdj 700

What do you think about Twijfel tussen cd-spelers ??

Vote :   

iGrasmat    posted on 25-11-2011 16:47
Ik heb alleen ervaring met Reloopjes, mijn ervaring zegt: Niet doen!
''A DJ is not a jukebox, fuck your request!''
Drumworks    posted on 25-11-2011 18:46
als je de gemini's wilt, zul je nog even moeten wachten. het is ook nog niet zeker of het wel een goed product is (zie recensies cdj600). als je voor reloop wilt gaan, kun je het beste de rmp 3 pakken. dit zijn erg uitgebreide spelers en doen bijna niet onder voor cdj1000's. toch denk ik dat de radius serie van american audio de beste keus is. zeer degelijke spelers en erg uitgebreid. ga dan wel voor de 3000, deze heeft namelijk de meeste functies.

bij mij zou mijn top 3 er zo uitzien:
Radius 3000
Rmp3
Cdj 700
The beats are still banging :)
Danielvb    posted on 25-11-2011 20:24
eventueel is de cdj350 een optie. Ik dacht zelf dat de dns1200 ook midi ondersteund?
Een geluidskaart zou je eventueel ook los kunnen kopen. Ben je goedkoper uit dan nieuwe cd spelers.
Denk aan een audio2dj als je midi gebruikt en 2 decks.
tek-zotic    posted on 25-11-2011 20:29
uit deze spelers zou ik de radius 3000 kiezen denk ik
er is mijns inziens nog een mogelijkheid, aangezien je de denons wil houden voor cd's, waarom dan geen 2 denon DN-SC2000 erbij kopen om midi te draaien?
Bonchanoize    posted on 25-11-2011 20:45
Ik heb de Reloops en ik ben er wel tevreden van.
Let the magic begin
jeroenvs    posted on 26-11-2011 10:25
Persoonlijk denk ik (hoop ik) dat de gemini cdj 700 wel de moeite waard zal zijn, maar de american audio radius 2 en 3000 staan mij ook enorm aan net zoals de reloops maar weet iemand nu juist welke van deze cd-spelers nu een ingebouwde geluidskaart heeft en welke niet? en wat is nu het beste zonder ingebouwde of met ingebouwde geluidskaart. De gemini dacht ik wel van de anderen weet ik het niet (de een zegt van wel de ander zegt van niet, zelfs in bepaalde winkels verschilt het antwoord)
Vinnyo    posted on 26-11-2011 11:31
Persoonlijk zou ik niet eens de CDJ 700 overwegen, alleen al voor de naam en het model..

Over de Reloops heb ik over het algemeen wel goede verhalen gehoord, maar als ik hem moet vergelijken met de Radius zou ik toch voor de Radius gaan.
Drumworks    posted on 26-11-2011 12:02
als je meer info wilt hebben over de spelers kun je het best in de webshop van de winkel in goes kijkenCool
Victor    posted on 26-11-2011 17:30
De S-1200's hebben midi en soundkaart onboard. Ik zie echt niet in wat je erop vooruit gaat als je veel geld gaat uitgeven aan?de spelers die je noemt. Vooral de Gemini CDJ-700 is een ongelofelijke Pioneer niet-niet lookalike. Net niet wat de looks betreft en lang niet wat de kwaliteit betreft.
Drumworks    posted on 26-11-2011 19:39
dat kun je niet weten victor, waarop is je verhaal van de kwaliteit van de cdj700 gebaseerd? deze speler komt nog lang niet uit, en het uiterlijk is persoonlijke mening, maar de kwaliteit van dit apparaat is nog onbekend. natuurlijk hoeft de cdj700 niet zo goed te zien als de 3 keer zoveel kostende pio's, als het maar even goed is als de andere, even dure cd spelers, zoals de rmp3/radius3000.
Victor    posted on 26-11-2011 20:29
Poster: rickydadrum
dat kun je niet weten victor, waarop is je verhaal van de kwaliteit van de cdj700 gebaseerd?

Op alle andere Gemini's uit het verleden? Iedere keer wordt dit soort spelers gepresenteerd als alternatief voor de topmerken en iedere keer is het een teleurstelling. Maar goed, laten we optimistisch blijven en hopen dat het Gemini deze keer wel lukt. Al is het zelfs dan sneu dat je als fabrikant zo'n ongegeneerde kopie van (in dit geval) een Pioneer CD-1000 uitbrengt.

Alsof Fiat een model gaat leveren dat sprekend op een Mercedes E-klasse lijkt, maar dan met 1200cc motortje, gevoelig voor roest en met matige wegligging...

?als het maar even goed is als de andere, even dure cd spelers, zoals de rmp3/radius3000.

Dan nog ga je er niet of erg weinig op vooruit ten opzichte van de Denon DN-S1200's. Ik zou het geld aan iets anders besteden.
Drumworks    posted on 27-11-2011 00:38
@ Victor: er zijn mensen die wel andere spelers willen, als die dan de rmp's, radius en cdj als selectie heft gemaakt, denk ik wel dat hij graag zou willen dat de cdj een beetje dezelfde kwaliteit heeft als de andere spelers. het gaat hier om de mening van de topicstarter, en die wil graag andere spelers. dan kun je wel zeggen dat jijzelf iets anders zou doen, maar daar help je de topicstarter niet verder mee. ik zou toch graag even zeggen dat ik goede recensies over de cdj hebt gehoord toen deze getest is in musicmesse (vrienden van mij hadden hem uitgetest). maar wanneer je voor deze speler wilt gaan, eerst even testen in de winkelCool.

edit: Victor: als je in auto's gaat praten: er zijn merken die de ene keer een erg slecht model op de markt brengen, en de keer erop een erg goede. het is gewoon een kwestie van afwachten en testen
User edit by Drumworks on 27-11-2011 @ 00:40:09 (31%)
jerre    posted on 27-11-2011 11:21
Ik heb de Radius 2000 en ik ben er erg content van. Het enige nadeel is dat je er geen cd's op af kan spelen en dat je, als je ooit timecode zou willen draaien, de waves op usb moet zetten.
jerre    posted on 27-11-2011 11:24
En de 2000's hebben geen ingebouwde geluidskaart
jeroenvs    posted on 27-11-2011 13:37
Ik vind persoonlijk de denon s1200's goede spelers maar ik vind het formaat nu wel een beetje een minpuntje worden. Daarom dat ik liever andere cd-spelers aankoop. Ik zag zo juist ook de numark ndx 8 en 900 en die hebben wel een ingebouwde geluidskaart maar persoonlijk vind ik de andere mooier (gemini, reloop, american audio radius) heeft iemand met de numarks ervaring?
jeroenvs    posted on 28-11-2011 12:00
Zo net ook de cdj 350 toch maar even opgezocht en bevalt me wel. Maar deze is dan ook weer redelijk klein niet?
Blackaround    posted on 28-11-2011 15:59
2de hands cdj800 mk2's?
Yorick    posted on 28-11-2011 16:09
Poster: jerre
En de 2000's hebben geen ingebouwde geluidskaart

Waarom komt er dan muziek uit als ik ze doormiddel van een USB kabel aansluit?

Reloop, Numark en sommige van Denon hebben ook usb functie en zijn redelijk betaalbaar!
jeroenvs    posted on 28-11-2011 18:00
Persoonlijk twijfel ik nu nog tussen de numark ndx 900 en de pioneer cdj 350.
Nostradamus    posted on 28-11-2011 21:26
Jeroen, gouden raad, ik heb zelf ook lang getwijfeld over de cdj 350, de jog is echt overgevoelig en bagger (voor een pioneer product)

kun je beter reloop rmp 2.5 of reloop rmp 3 kopen voor hetzelfde geld + nog iets extra eventueel dat je nog graag zou hebben (al dan niet dj related)
jeroenvs    posted on 28-11-2011 21:28
Poster: Nostradamus
Jeroen, gouden raad, ik heb zelf ook lang getwijfeld over de cdj 350, de jog is echt overgevoelig en bagger (voor een pioneer product)

kun je beter reloop rmp 2.5 of reloop rmp 3 kopen voor hetzelfde geld + nog iets extra eventueel dat je nog graag zou hebben (al dan niet dj related)

Nostradamus, bedankt voor de reactie, ik was aan het denken dat ik misschien dan ook de rmx 40 erbij kan kopen en de rmp 3's

This is an old Topic

No new postings for 4.914 days.
 Post CommentThat would be 163.8 months
or a whopping 13.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

150 Users online: 27 Guests (123 Unknown)
Pages generated today : 60.365
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.733.317