Midi keyboard kopen
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

iGrasmat    posted on 23-11-2011 16:16
Hallo DJR,

Ik weet dat ik vast de zoveelste ben die een topic hierover aan maak, maar geen enkele topic die ik gevonden heb past bij mijn wensen. Qua DJ'en ben ik al redelijk op weg en ik zet nou m'n eerste stappen in het producen. Hier ben ik nu nog erg slecht in. Ik had het laatst met iemand van school over piano spelen en zei toen dat ik dat ook wel zou willen leren, toen heeft ze me aangeboden om me daar mee te helpen. Dit zijn natuurlijk geen goede lessen daarom wil ik ook niet het beste van het beste keyboard hebben. Slechts een keyboardje om op te oefenen enzo (en Synthesia te spelen :p). Daarom wil ik er ook niet bijzonder veel aan uitgeven (80,- maximaal (liever minder), tweedehands is eventueel ook goed). Verder wil ik graag minimaal 3 octaven. Verder is mijn vraag nog, wat er minder is aan goedkopere keyboards (naast het feit dat er minder functies en toetsen op zitten). Zit er ook een verschil in kwaliteit of compatibiliteit?

Zou iemand mij hiermee kunnen helpen?

Bij voorbaat dank!?Cool
''A DJ is not a jukebox, fuck your request!''
User edit by iGrasmat on 23-11-2011 @ 16:26:33 (6%)

What do you think about Midi keyboard kopen ??

Vote :   

PhonoGraaf    posted on 23-11-2011 16:46
Een lagere prijs betekend eigenlijk altijd dat je minder kwaliteit en/of kwantiteit krijgt.

Binnen jouw budget vind je weinig keyboards met 3 octaven. CME M-Key, ION Key 49 en de M-Audio Keyrig 49 zijn keyboard die voldoen aan jouw eisen. Geen toeters en bellen maar wel de 3 octaven aan toetsen die je wilt.

Kun je toch iets hoger in prijs gaan dan zou ik voor een Akai of Novation keyboard gaan, de kwaliteit van deze keyboards is aanzienlijk beter. De toetsen voelen goed, stevig en niet te plastic.

(Je hebt het over midi keyboard toch? Je hebt dus software nodig om geluid te produceren.)
iGrasmat    posted on 23-11-2011 16:54
Ik beschik over FL Studio. Verder hoef ik ook geen toeters en bellen, het gaat me puur om dat ik gewoon een eind weg kan spelen. Ik zal even naar je voorstellen kijken!

Edit: Die ION Kay 49 spreekt me wel aan. Wat me wel opvalt is dat het lijkt alsof alles wat jij voorgesteld hebt 4 octaven heeft, of weet ik nou niet wat octaven zijn?
User edit by iGrasmat on 23-11-2011 @ 17:01:54 (100%)
PhonoGraaf    posted on 23-11-2011 17:15
Als ik terug denk aan de tijd dat ik piano speelde is een octaaf van noot C tot en met noot B. De ION Key 49 heeft dus 3 en een halve octaaf.?

Als er iemand is die mij kan verbeteren, graag.
iGrasmat    posted on 23-11-2011 17:26
Die CME M-Key v2 trouwens ook haha :p

Maar over die octaven:

Zo dacht ik het...
PhonoGraaf    posted on 23-11-2011 17:33
Ja de CME M-Key en de M Audio KeyRig 49 hebben er inderdaad 4, was me nog niet opgevallen. (Alesis Q49 hoort er ook wel tussen trouwens)?De ION heeft 3.5 octaaf. Dus je hebt gelijk dat ze niet precies 3 octaven hebben!

Maar ik kon met jouw budget niets vinden van precies 3 octaven, en anders alleen kleiner. Dus dan zijn 4 octaven mooi meegenomen neem ik aan?.
User edit by PhonoGraaf on 23-11-2011 @ 17:34:35 (24%)
iGrasmat    posted on 23-11-2011 17:39
4 octaven zijn natuurlijk ook goed! Nou ben ik dus aan het twijfelen tussen de CME en de ION, maar nu ik dus hoor dat de ION maar 3,5 octaaf heeft is die keuze snel gemaakt. Nou zoek iemand met ervaring met dit keyboard Cool
durko    posted on 23-11-2011 17:42
Ik heb het CME keyboard. Het is een fijn dingetje, de toetsen zijn wel licht en veel parameters om te mappen heb je niet. De velocity is gewoon goed. Het is natuurlijk niet hetzelfde als een axiom pro of akai etc. maar het is zeker een fijn dingetje.
PhonoGraaf    posted on 23-11-2011 17:46
En daar heb je je antwoord. CME staat voor studio controllers/keyboards sowieso wel goed aangeschreven. Dus ik denk dat je het beste voor de CME kan gaan.
iGrasmat    posted on 23-11-2011 18:43
Hmm, lijkt mij ook wel een goed idee Smile.
Tenzij er nog mensen zijn die er anders over denken?

Edit, een random forum dat ik heb gegoogled is er niet echt positief over:
http://forum.ableton.com/viewtopic.php?f=1&t=132199 (mag ik deze link posten?)
User edit by iGrasmat on 23-11-2011 @ 18:48:00 (100%)
Yvaroz    posted on 23-11-2011 18:48
Ik ben ook van plan die keyrig 49 te kopen, oa Hardwell heeft die, en volgensmij ook veel mensen hier op het forum
Nothing is Impossible
iGrasmat    posted on 23-11-2011 19:13
Over de Keyrig hoor ik wel veel positieve dingen ja... Hmm lastig.
PhonoGraaf    posted on 23-11-2011 19:22
Wat ik op dat forum lees is inderdaad vrij negatief.
Hele aftertouch verhaal is voor een 'echt' gevoel wel nodig.

Dan zou ik toch over de M-Audio KeyRig 49 of de Alesis Q49 gaan nadenken.
Heb ook nog de Korg MicroKey gevonden bij Bax-Shop voor 89euro. Die heeft precies 3 octaven, 2 drukknopjes en 2 modulatiewielen.

Verder de ESI KeyControl 49XT, deze heeft veel positieve reacties. 4 octaven met nog een paar overige controls, een fadertje en wat knoppen. Deze kost alleen wel 99euro.

Als laatste de Behringer U-Control UMX490, felrood, maar toch om sirieus te nemen. Je ziet hem veel bij studio's met een krap budget. Je krijgt hierbij ook 4 volle octaven, 8 draaiknoppen, 10 drukknoppen, een fader en 2 modulatiewielen. Verder heb je de mogelijkheid om je bereik te verdubbelen naar 128 tonen met de octave shift functie. En als ik Bax-Shop moet geloven krijg je er nog een geluidsbibliotheek van Native Instruments bij en nog wat software. 109euro, maar ik denk dat dit toch de beste optie is voor jouw budget. Toeters en bellen zal ik het niet echt noemen, dat vind je eerder op Akai keyboards, maar er zitten wel extra control mogelijkheden op. Of je het nodig hebt of niet, het kan denk ik altijd van pas komen.

User edit by PhonoGraaf on 23-11-2011 @ 19:23:27 (1%)
iGrasmat    posted on 23-11-2011 21:39
Ik denk dat het toch de KeyRig 49 gaat worden.
Ik heb liever een volledig gestript keyboard zonder enige functies (behalve dat het een keyboard is) dat goedkoop is dan allerlei extra functies voor extra geld.
MichaelMiller    posted on 23-11-2011 21:46
Fijn topic! Zat zelf ook te denken nu ik eindelijk mijn controller heb voor midi-keyboard voor producen. Wordt Behringer -Control UMX, zat er al aan te denken, maar na positiviteit over hem op dit topic ga ik hem ook halen.

(Wel de UMX-250, 'kleinere' maar is beter voor hier, want erg weinig ruimte nog over!)
www.facebook.com/michaelmillerofficial
PhonoGraaf    posted on 23-11-2011 22:03
Ja ik dacht ik noem de Behringer even als maximum. Voor 30euro meer krijg je dus behalve uitgebreidere hardware ook nog eens software. Maar ik snap dat als je niet meer nodig hebt je ook niet meer gaat kopen.
qntr0l    posted on 23-11-2011 22:44
Poster: iGrasmat
Ik denk dat het toch de KeyRig 49 gaat worden.
Ik heb liever een volledig gestript keyboard zonder enige functies (behalve dat het een keyboard is) dat goedkoop is dan allerlei extra functies voor extra geld.

Voor een tientje meer heb ik een Oxygen49?te koop. Half jaartje oud, 3 keer gebruikt. Inclusief doos, boekjes, en alle kabels. ?Misschien is dat iets voor je. Bij interesse mag je me natuurlijk altijd PM'en
iGrasmat    posted on 24-11-2011 00:49
Zoals ik al zei, het gaat mij puur om de kwaliteit & het aantal toetsen, voor de rest alles wat er aan zit is mooi meegenomen, maar daar ga ik niet meer voor betalen. Smile
D-From-Dutch    posted on 24-11-2011 09:17
op me werk verkoop ik midi keybords ik vind akai 1 van de betere maken qua geld prijs verhouding
music is a religion
durko    posted on 24-11-2011 10:07
Dan zou ik?misschien voor de CME kiezen. Die is goedkoop, maar je zegt al dat je niet heel veel extra functies nodig hebt, maar dat ze wel mooi zijn meegenomen.
iGrasmat    posted on 24-11-2011 22:57
Bedankt voor de reacties, ik denk toch dat ik voor de KeyRig 49 ga, of heeft iemand een goede reden om dat vooral niet te doen?

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

258 Users online: 132 Guests (126 Unknown)
Pages generated today : 83.228
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.880.265