Muziek maken d.m.v. loops (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

main    posted on 23-11-2011 09:07
DJR,

ik zag vanochtend dit filmpje van fl studio in m'n inbox op youtube:

ik zelf vind dit niet muziek maken, eerlijk gezegd weet ik niet eens wat ik hier wel van zou moeten vinden...

maar belangrijker, wat vinden jullie?
als je hier een top 40 hit mee scoort (niet zo moeilijk), is dit dan wel geoorloofd?
mag je wel 'eigen' nummers maken d.m.v. loops?

What do you think about Muziek maken d.m.v. loops ??

Vote :   

main    posted on 23-11-2011 19:05
Poster: PhonoGraaf
Uiteindelijk zijn synthesizers ook door iemand anders uitgevonden dan de mensen op dit forum, maar maakt dat de gebruikers van synthesizers minder origineel? Als ik een bestaande loop gebruik zal ik hem altijd bewerken met een effect, filter of EQ.?
En wat is een bestaande loop nou. Als je een gewone 8ste maat loop gebruikt met alleen een simpele beat, kun je hem net zo goed uit een samplepack pakken dan zelf maken. Scheelt alleen maar tijd.

Wil je echt origineel zijn, denk dan buiten het doosje en maak zelf een instrument of effectenprocessor.
 *

en dus ook een eigen daw.. een vsti is toch wel stukken beter aan te passen dan een loop. daar zit je vast aan sounds, ritme, pitch etc. etc. met een synth kun je alles aanpassen tot in de puntjes, vind ik toch wat anders dan het aanpassen van een loop. daarnaast begrijp ik je punt wel, maar met mijn punt hierboven wil ik aangeven dat het draait om de hoeveelheid creativiteit die je ergens in kunt stoppen. met een loop is dat vooral beperkt tot effecten, en weinig tot het aanpassen van de wav-form/sound zelf.
PhonoGraaf    posted on 23-11-2011 19:35
Ja klopt het was ook een heel extreem voorbeeld van me. Maar ik probeer alleen maar te zeggen dat het het publiek is die uiteindelijk niet veel verschil zal merken of je de beats zelf maakt of alles met loops doet. (hangt ook van het genre af)
Alleen bij het professioneel producen zal je eerder alleen je eigen sounds gebruiken, gewoon omdat je ze dan inderdaad volledig naar je eigen hand kan zetten.?

Bij techno heb je een vrij neutrale beat, en daar komen allemaal bliepjes, crashes, basslines etc. overheen. En af en toe zet je de beat uit, voor de opbouw. Er is dan niemand in je publiek die zou zeggen: h? deze bass ken ik, die gebruikt Adam Beyer in zijn nummer Relapse.
main    posted on 23-11-2011 20:19
zit wat in.. techno zit daarentegen wel subtieler inelkaar..
PhonoGraaf    posted on 23-11-2011 20:35
Subtieler dan dat ik uitleg, maar je snap waar ik heen wil?
main    posted on 23-11-2011 21:29
UiteraardHappy, laughing

This is an old Topic

No new postings for 5.028 days.
 Post CommentThat would be 167.6 months
or a whopping 13.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

242 Users online: 167 Guests (75 Unknown)
Pages generated today : 78.932
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.875.969