Muziek maken d.m.v. loops (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

main    posted on 23-11-2011 09:07
DJR,

ik zag vanochtend dit filmpje van fl studio in m'n inbox op youtube:

ik zelf vind dit niet muziek maken, eerlijk gezegd weet ik niet eens wat ik hier wel van zou moeten vinden...

maar belangrijker, wat vinden jullie?
als je hier een top 40 hit mee scoort (niet zo moeilijk), is dit dan wel geoorloofd?
mag je wel 'eigen' nummers maken d.m.v. loops?

What do you think about Muziek maken d.m.v. loops ??

Vote :   

Bonchanoize    posted on 23-11-2011 09:28
Dit is denk ik niet gemaakt als track. Men gebruikt Fl hier eerder om een soort liveset te maken.
Ik heb zelf ook al zitten denken om iets dergelijks te maken. Je storet wat loops, maakt wat melodie?n en dan ga je gewoon aan de slag.
Let the magic begin
Bloedworst    posted on 23-11-2011 10:32
Haha LOL, leuke clip, maar deze muziek is al gemaakt dus dat is GEEN muziek maken, tenzij diegene de loops zelf heeft gemaakt maar da denk ik niet, koop en sample pack bijvoorbeeld Vengeance trance sensation en je kan over iemand anders zijn rug en hit maken en schreeuwen ik ben muzikant,,, PHOEE,,, nou dan trek ik dus door hup het putje in.
Dus ik ben het met jou stelling eens main.
En ik vind het ongeoorloofd en niet netjes.

User edit by Bloedworst on 23-11-2011 @ 10:34:20 (12%)
djmstr223    posted on 23-11-2011 10:54
Dit vind ook niet kunnen. Een heel nummer maken met loops: niet goed. Soms een loop gebruiken in jr nummer: geen probleem
www.bramvanbergen.nl
Bonchanoize    posted on 23-11-2011 11:14
Gaat nu niemand dit doorhebben? Dit is bedoeld als live-set, niet als track.
Ik weet hoe je een nummer maakt in FlStudio en dit is niet de manier.
Als je dit bekijkt vanuit dat standpunt, wat is daar ongeoorloofd aan?
Jullie spelen allemaal dj-sets, jullie spelen enkel eigen producties zeker?
Kom op zeg, have a brain.
Let the magic begin
Bloedworst    posted on 23-11-2011 11:27
Poster: Bonchanoize
Gaat nu niemand dit doorhebben? Dit is bedoeld als live-set, niet als track.
Ik weet hoe je een nummer maakt in FlStudio en dit is niet de manier.
Als je dit bekijkt vanuit dat standpunt, wat is daar ongeoorloofd aan?
Jullie spelen allemaal dj-sets, jullie spelen enkel eigen producties zeker?
Kom op zeg, have a brain.

Ik heb van mijn leven nog nooit en dj-set gespeeld ben geen dj en volgens mij heeft IL of is dat NI?daar traktor voor uitgevonden voor live sets, en wat ik al schrijf als je het gelezen heb, dat?IK het ongeoorlooft vind?ALS die samples niet zelf gemaakt zijn en dat is mijn mening,?IK VIND HET GOEDKOOP EN NEP?en YES i got a brain.
User edit by Bloedworst on 23-11-2011 @ 11:29:31 (2%)
Bonchanoize    posted on 23-11-2011 11:38
Poster: Bloedworst
Ik heb van mijn leven nog nooit en dj-set gespeeld ben geen dj en volgens mij heeft IL of is dat NI?daar traktor voor uitgevonden voor live sets, en wat ik al schrijf als je het gelezen heb, dat?IK het ongeoorlooft vind?ALS die samples niet zelf gemaakt zijn en dat is mijn mening,?IK VIND HET GOEDKOOP EN NEP?en YES i got a brain.

Dit is gewoon een andere manier om een set te spelen, iets nieuws, of staan je oogkleppen daar niet ver genoeg voor open? Dit is niet mogelijk met Traktor, of toch niet op die manier. En sorry dat ik er vanuit ging dat iedereen hier een dj was (aangezien dit toch djresource is). Dus samples van iemand anders gebruiken om een setje te spelen mag niet, maar een dj-set met volledige nummers van producers en composers mag wel? Als ik dat goed versta is dat waar je op doelt. Of vind je gewone dj-sets ook niet geoorloofd? En als de samples w?l zelfgemaakt zijn, wat een mogelijkheid is, maar waar ik niet vanuit ga, is dat zelfs origineel en goed gevonden. Of is originaliteit ook niet geoorloofd?
(en @TS, dit is allesbehalve bedoeld om een top40-hit mee te maken, wees daar maar zeker van)
Let the magic begin
User edit by Bonchanoize on 23-11-2011 @ 11:40:49 (9%)
Bloedworst    posted on 23-11-2011 12:10
@ Bonchanoize

Eerst vind ik het knap dat jij de maker van de clip kent en weet wat hij/zij ermee bedoelt.
Ten tweede vind ik wat jij van andere hersenloze en visie lose mensen vind en belachelijke opmerking.
En ten derde niets in het leven is vanselfspreken, dus ik moet dj zijn om deze site interessant te vindenConfused.
En ten vierde Machine (ik schreef traktor foutje)?van ni is wel degelijk bedoeld voor live sets en om dan wel of niet zelf gemaakte samples te laden en te triggeren.
En ten vijfde ik weet niet wat er orgineel is aan en sample pakken en een stutter of strech doenConfused?.
En ten zesde door de topic starter werd om en persoonlijke?mening gevraagd, en die heb ik gegeven, en dan hoef jij niet te zeggen dat ik hersenloos ben.
En 7 alle mixen die ik in mijn leven heb gemaakt zijn inderdaad van MIJN eigen producties, kijk producties en youtube en je zal zien en horen.
En als laatste dat jij je hobby verdedigt prima maar val niet iemand aan die daar niets over schrijft en bij deze ben ik er ook klaar mee, laten we het gewoon bij het topic houden daar is het voor.
Dolivieira    posted on 23-11-2011 12:11
Dat kan je met ableton ook. En jullie gaan mij vertellen dat je jullie geen loops gebruiken in jullie producties. Je kan me nog meer vertellen. Ik kan je sowiezo heel veel nummers aanwijzen die met loops gemaakt zijn die hits zijn worden. Het gaat er om wat je er nog meer bij gebruikt. En hoe je een sample bewerkyt dat die origineel wordt. En wat voor plugins of intrumenten je er bij gebruikt.

Verder ben ik het compleet met?Bonchanoize eens.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 23-11-2011 @ 12:13:31 (26%)
Bloedworst    posted on 23-11-2011 12:21
@ Doliviera

Dat je is en sample gebruikt is niks mis mee doe ik ook, maar heb nooit?en productie gemaakt gebaseerd op en loop en zeker niet alleen maar loops, ik heb bij producties denk ik wel 40 of 50 producties staan als ze er nog allemaal staan en daar zit niet een nummer tussen die op kant en klare loops is gebaseerd.
Dolivieira    posted on 23-11-2011 12:33
Heb ik gezegt dat je alleen maar looops moet gebruiken. We moet nu niet net doen of het nooit gedaan wordt. Dat probeer ik jullie wijs te maken. Dance muziek is gewoon veel jat werk. Kan je gewoon niet ontkennen. Ik kan een sample of loop gebruiken en dan herken jij die niet hem niet meer terug als ik mee ben.
User edit by Dolivieira on 23-11-2011 @ 12:38:19 (2%)
Bloedworst    posted on 23-11-2011 12:44
Poster: Dolivieira
Heb ik gezegt dat je alleen maar looops moet gebruiken. We moet nu niet net doen of het nooit gedaan wordt. Dat probeer ik jullie wijs te maken. Dance muziek is gewoon veel jat werk. Kan je gewoon niet ontkennen. Ik kan een sample of loop gebruiken en dan herken jij die niet hem niet meer als ik mee ben.

Dat is het probleem juist het word veel te veel gedaan, maar niet door mij, en dat hoef je me niet wijs te maken dat weet ik.
En dat dat veel gebeurd met dance producties weet ik ook en het is en schande, en dat is ook de redene warom ik eigenlijk zo goed als geen dance meer maak.
Maargoed ik?respecteer je mening maar wijs weer ff op de topic starter waar gesproken word over MUZIEK MAKEN?D.M.V. VAN LOOPS en daar gaat het over.
Dolivieira    posted on 23-11-2011 12:50
Dat vind jij een schande. Dat hoef ik of iemand anders geen schande te vinden. Maar dat er heleboel hier het heilig boentje komen uithangen van ik jat niks. Geloof ik gewoon niet.
Bloedworst    posted on 23-11-2011 12:58
Poster: Dolivieira
Dat vind jij een schande. Dat hoef ik of iemand anders geen schande te vinden. Maar dat er heleboel hier het heilig boentje komen uithangen van ik jat niks. Geloof ik gewoon niet.

Haha nou dat is niet het hele boeltje dat ben ik claus alias Bloedworst?en ik ben zeker geen heilig boontje maar ik jat NOOIT en zal dat ook NOOIT doen, en jij hoeft dat ook niet te geloven ik probeer jou niks wijs te maken dit zijn gewoon de feiten.
Dolivieira    posted on 23-11-2011 13:32
Geloof jij meer wat jij wil geloven.
tek-zotic    posted on 23-11-2011 13:37
muziek maken = creativiteit en met loops kan je gerust creatief zijn
wat heb je zelf het liefste: iemand die alles zelf gemaakt heeft maar het klinkt ruk, of het gebruik van loops op een originele manier om tot een nieuw geheel te komen dat vet klinkt?
Bloedworst    posted on 23-11-2011 13:50
Ik vind het allemaal prima, maar niet voor mij, ik vind als je en vet nummer wil maken ga dan eerst muziek leren maken, dat vind ik pas echt creatief, en dat is gewoon mijn mening, maar ik respecteer jou mening ook hoor ieder zijn ding Smile
RAS    posted on 23-11-2011 14:03
Don't feed the trolls
Bloedworst    posted on 23-11-2011 14:35
LOL Thumbs Up
Bloedworst    posted on 23-11-2011 14:36
ALS IK MOBIL POST HEB IK ALTIJD DUBBEL POST WEET IEMAND HOE DAT KOMT ??
User edit by Bloedworst on 23-11-2011 @ 14:41:23 (100%)
Larsz    posted on 23-11-2011 14:49
What else is new.. Lady Gaga, Steve Angello, en tich andere producers die in de top 40 hebben gestaan gebruik loops en sampeltjes. Care, zolang het een vette track is. Of het origineel en 'eerlijk' is, is een etische opvatting en die verschilt per persoon neem ik aan.
Rusafli    posted on 23-11-2011 14:53
Ik kan bij het produceren van eigen tracks de mening van Bloedworst wel begrijpen.
Maar daarnaast worden er toch ook veel bestaande loops/samples (die rechtenvrij beschikbaar zijn) ?gebruikt in nieuwe tracks.?
Daar kun je van houden of niet. Maar het wordt wel veel gedaan. Ook door de bekende dj's.

Maar als je live voor publiek staat te draaien in bv een discotheek en je maakt live met bestaande loops/samples een leuke variatie op iets bestaands , dan kan ik dat wel waarderen.
PhonoGraaf    posted on 23-11-2011 15:25
Uiteindelijk zijn synthesizers ook door iemand anders uitgevonden dan de mensen op dit forum, maar maakt dat de gebruikers van synthesizers minder origineel? Als ik een bestaande loop gebruik zal ik hem altijd bewerken met een effect, filter of EQ.?
En wat is een bestaande loop nou. Als je een gewone 8ste maat loop gebruikt met alleen een simpele beat, kun je hem net zo goed uit een samplepack pakken dan zelf maken. Scheelt alleen maar tijd.

Wil je echt origineel zijn, denk dan buiten het doosje en maak zelf een instrument of effectenprocessor.
Sebasz    posted on 23-11-2011 16:24
melodie loopjes vind ik dan wel weer een klein beetje cheap om helemaal zo te gebruiken ook al gooi je der een reverbje overheen ofzo. Wat ik soms doe uit een vette loop is weer aparte sounds sampelen?Smile. Moet wel eerlijk bekennen dat ik ook een track heb met zon melodie loopje hehe
Mod edit by Sebasz on 23-11-2011 16:24 (2%)
PhonoGraaf    posted on 23-11-2011 16:32
Melodie loopjes vind ik sowiezo lastiger, omdat die vaak een stuk lastiger in je mix/productie passen.?
Cheap vind ik het niet meteen... Maar ik snap wel wat je bedoeld.

Ik denk alleen wel dat als je bijvoorbeeld een gater, een transpose stretch en een reverb over een melodie gebruikt dat je hem flink kan veranderen. En dan ben je naar mijn mening wel weer creatief bezig.

Wat ik ook nog wel eens leuk vind is om gewoon een melodie (of iets anders) in mijn microfoon in te spreken. Deze kun je makkelijk samplen in Traktor en dus ook bewerken. Hier heb je alleen wel wat oefening voor nodig, en dit wil ook nog best wel eens fout gaan bij mij.
User edit by PhonoGraaf on 23-11-2011 @ 16:32:35 (1%)
Bonchanoize    posted on 23-11-2011 17:04
Ik ken de maker niet, maar dit is niet hoe je een nummer maakt.?
Op Flstudio sequence je patterns met wat automation clips over en je exporteert het als een audio file.
Bijgevolg weet ik dat dit geen nummer is dat gemaakt wordt, maar dus wel een live-set.
Daarvoor moet ik de maker niet kennen, dat is simpele logica.
Let the magic begin

238 Users online: 119 Guests (119 Unknown)
Pages generated today : 79.550
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.876.587