info over een mixer
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Rens    posted on 17-01-2006 17:15
eey jongens ik had graag advies over welke van deze twee mixers het beste is. De functies beschrijf ik hieronder nog. Ik heb een cd-player met dubbel dek en een pc die ik er op aan kan sluiten, ik weet niet of er nog andere handige dingen zijn die ik hierop aan zou moeten/kunnen sluiten? Maar de belangrijkste vraag is eigenlijk, zal ik een mixer met 2 of met 4 channels nemen?

De functies van de mixer met 2 channels zijn:
Main features: - 2 stereo channels - Pro components and controls - 2 Phono/Line inputs - 1 Mic input - Main and Rec output

Aan deze mixer is eigenlijk weinig speciaals (niet dat dat nodig is hoor)

De functies van de mixer met 4 channels zijn:
  • 4 stereo channels

• 3 Phono, 8 line and 2 Mic. inputs with 1 talkover

• professional CUE-section

• 6 built-in soundeffects

• assignable echo-effect with gain, delay and repeat-control

• gain, high, mid and low control for each channel

• assignable and removable crossfader

• booth and record outputs and DJ booth output level control

Deze heeft meer extra functies, maar zijn die nodig?

What do you think about info over een mixer ??

Vote :   

djmamo    posted on 17-01-2006 17:17
denk dat het makkelijker is om te zeggen welke mixer het is en of je er in de nabije toekomst nog gear bij gaat kopen... zoals draaitafels of iets...

als je dat van plan bent zou ik al snel voor de 4 kanaals gaan
www.moonentertainment.nl
Pioneerjunkie    posted on 17-01-2006 17:17
Mja denk wel dat die beter is die 4kanaals als je dan nog stuff bijkoopt heb je geen nieuwe mixer nodig
Dj_T.im    posted on 17-01-2006 17:23
kan beter wel ff zegge welk merk,,, dus eigenlijk kwaliteit
the-melody    posted on 17-01-2006 17:51
4 kanaals is beter denk ik dan kun je nog wat gear aankopen

Nvie    posted on 17-01-2006 18:10
Poster: DJ-DC
kan beter wel ff zegge welk merk,,, dus eigenlijk kwaliteit

Denk dat dat met opzet niet gedaan is, om een zo meningsvrije mogelijk antwoord te krijgen...
djmamo    posted on 17-01-2006 18:17
dan zou ik er nog het merk bij zetten want al is het van het zelfde merk kan er nog veel verschil in zitten. en als hij zegd dat hij geen andere wil is dat toch duidelijk
www.moonentertainment.nl
robbiel    posted on 17-01-2006 18:41
Als de kwaliteit hetzelfde is van beide mixers zou ik natuurlijk voor de 4 kanaals gaan,

Rens    posted on 17-01-2006 19:01
Poster: Nvie

Denk dat dat met opzet niet gedaan is, om een zo meningsvrije mogelijk antwoord te krijgen...

Dit heb ik inderdaad om deze rede gedaan, het is dan wel hetzelfde merk maar heel andere mixers.

En welke opties zijn er om andere dingen erop aan te sluiten behalve draaitafels (dit is niet mijn stijl) dan weet ik of ik iets aan de 4-kanaals heb.

De site is trouwens:
http://highlite.omc.net/index.php/highlite/products/dap_audio/gear/dj_mixers/spark

en

http://highlite.omc.net/index.php/highlite/products/dap_audio/gear/dj_mixers/dj_station

kijk anders ook nog effe op deze link dan zie je alle mixers van dit merk:

http://highlite.omc.net/index.php/highlite/products/dap_audio/gear/dj_mixers

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen...
Lea_Phar    posted on 17-01-2006 19:44
Ik zou iig voor een mixer gaan met een 3-kanaals EQ.
In dit geval dus de 4-kanaals

Of je spaart € 40,- verder en koopt een Gemini UMX SE.

Rens    posted on 18-01-2006 17:09
Tuurlijk zou ik de 4-kanaals pakken, maar ik weet niet of ik er iets aan heb. Welke mogelijkheden zijn er om iets op deze mixer aan te sluiten?
Winston    posted on 18-01-2006 19:12
Nou staat al in je eerste post. 3 phono = draaitafels, 8 line = CD player/effecten/ PC/drummachine/tape/MD/DAT/receiver/DVD etc., verder 2 microphoons, 1 recorder (PC/CD/DAT/MD/tape), verder versterker voor je publiek en versterker voor je booth. Hopelijk kan ook een headphone worden aangesloten. Effecten etc. heb je nodig als je van plan bent ze te gebruiken.
Tic Toc
Rens    posted on 18-01-2006 21:01
Dat klopt ik ga denk ik voor de 4-kanaals, want er zijn dus genoeg mogelijkheden om er iets op aan te sluiten...

thanx

This is an old Topic

No new postings for 7.056 days.
 Post CommentThat would be 235.2 months
or a whopping 19.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

130 Users online: 12 Guests (118 Unknown)
Pages generated today : 34.696
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.843.155