Hulp nodig met asp.net
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

niiicola    posted on 21-11-2011 23:13
Hoi allemaal,

Ik heb de afgelopen maand gewerkt aan de website van Floris en mij.
Dit is hem geworden: livesounddj.ntr5.net (betaalde hosting en domein komen nog)?
Nu zit ik met een probleem. Op de contact en boekingen pagina zitten formulieren.
Alles werkt daar heel mooi aan en ik krijg keurig een mail binnen, maar die ziet er zeg maar zo uit.
' Voornaam=Nicola&Achternaam=Achter&E-mail=email%40hotmail.com&Adres=Bladieblalaan+72&Postcode=1468HJ&Woonplaats=Bussum&Telefoon=
0201234567&Mobiel=0612345678&feestgangers=50-100&Lengte=10&Breedte=10&Hoogte=3&thema=Apr%C3%A8s-Ski&vanaf=21%3A00&tot=01%3A00

'
Dat staat dan gewoon in de mail.
Maar ik wil het gewoon netjes zo hebben:
Voornaam: Nicola
Achternaam: Achter
E-mail: e-mail@hotmail.com
enz.
Maar dan ook dat de aparte tekens gewoon herkend worden.
Ik ben er nu achter gekomen dat het aan asp.net ligt, maar ik begrijp daar nog niks van.
Kan iemand mij uitleggen hoe ik het gewenste resultaat bereik?
Of nog beter: Kan iemand mij uitleggen hoe ik ervoor zorg dat de e-mailclient van degene die het formulier invult niet geopend hoeft te worden. Dat gaat volgensmij met php. Dat je gewoon op verzenden drukt en dat dan de mail automatisch naar mij verzonden wordt..

Dit is de HTML code van het boekingen formulier:

<form method='post' action='mailto:nicolahinss@hotmail.com'> <table border='0'> <tr> <td><font color='grey'><i>Contactinformatie</i></font> </tr> <tr> <td width='200'><i>Voornaam:</i><td><input type='text' size='25' maxlength='40' name='Voornaam'> </tr> <tr> <td width='200'><i>Achternaam:</i><td><input type='text' size='25' maxlength='40' name='Achternaam'> </tr> <tr> <td width='200'><i>E-mail adres:</i><td><input type='text' size='25' maxlength='60' name='E-mail'> </tr> <tr> <td>&nbsp; </tr> <tr> <td><font color='grey'><i>Feestlocatie</i></font> </tr> <tr> <td width='200'><i>Adres:</i><td><input type='text' size='25' maxlength='85' name='Adres'> </tr> <tr> <td width='200'><i>Postcode en woonplaats:</i><td><input type='text' size='4' maxlength='7' name='Postcode' value='1234AB' onblur='if (this.value == '') {this.value = '1234AB';}' onfocus='if (this.value == '1234AB') {this.value = '';}'>&nbsp;<input type='text' size='15' maxlength='80' name='Woonplaats' value='Amsterdam' onblur='if (this.value == '') {this.value = 'Amsterdam';}' onfocus='if (this.value == 'Amsterdam') {this.value = '';}'> </tr> <tr> <td width='200'><i>Huis en mobiele nummer:</i><td><input type='text' size='10' maxlength='11' name='Telefoon' value='020-1234567' onblur='if (this.value == '') {this.value = '020-1234567';}' onfocus='if (this.value == '020-1234567') {this.value = '';}'>&nbsp;<input type='text' size='9' maxlength='11' name='Mobiel' value='06-12345678' onblur='if (this.value == '') {this.value = '06-12345678';}' onfocus='if (this.value == '06-12345678') {this.value = '';}'> </tr> <tr> <td>&nbsp; </tr> <tr> <td><font color='grey'><i>Feestinformatie</i></font> </tr> <tr> <td width='200'><i>Aantal feestgangers:</i><td><input type='radio' name='feestgangers' value='10-30'>10-30 personen </tr> <tr> <td widht='200'>&nbsp;<td><input type='radio' name='feestgangers' value='30-50'>30-50 personen </tr> <tr> <td width='200'>&nbsp;<td><input type='radio' name='feestgangers' value='50-100'>50-100 personen </tr> <tr> <td width='200'>&nbsp;<td><input type='radio' name='feestgangers' value='100-200'>100-200 personen </tr> <tr> <td width='200'><i>Grootte ruimte (LxBxH):</i><td><input type='text' size='1' maxlength='2' name='Lengte'>&nbsp;x&nbsp;<input type='text' size='1' maxlength='2' name='Breedte'>&nbsp;x&nbsp;<input type='text' size='1' maxlength='2' name='Hoogte'> meter </tr> <tr> <td width='200'><i>Thema:</i><td><input type text size='25' maxlength'50' name='thema' value='Bijv. Strand' onblur='if (this.value == '') {this.value = 'Bijv. Strand';}' onfocus='if (this.value == 'Bijv. Strand') {this.value = '';}' > </tr> <tr> <td><i>Tijdstip feest:</i><td><input type text size='5' maxlength='5' name='vanaf'>&nbsp;tot&nbsp;<input type text size='5' maxlength='5' name='tot'> </tr> <tr> <td width='200' valign='top'>&nbsp;<td><input type='submit' value='Verzenden'> </tr> </table> </form>

Bedankt!
Nicola
Gewoon.
User edit by niiicola on 22-11-2011 @ 19:59:44 (100%)

What do you think about Hulp nodig met asp.net ??

Vote :   

Larsz    posted on 21-11-2011 23:25
Misschien handig als je je php ook even post.
niiicola    posted on 21-11-2011 23:27
Er zit geen php in de website, alles in HTML.
Maar ik zal de html code er ff bij zetten.
Gewoon.
niiicola    posted on 22-11-2011 19:53
Antwoord graag. Tis best dringend...
Gewoon.
DJ_OB    posted on 22-11-2011 21:29
Als je er niet zoveel verstand van hebt is het dan niet gewoon een optie dit allemaal weg te gooien en op google iets in de trend van html script email formulier in te typen?

En dan voor je alles naar je wensen aanpast eerst even kijken of de code het gewenste resultaat heeft Winking my eye

Overigens kun je je wel alvast voorbereiden op ladingen spam als je met html een verzendformuliertje maakt Winking my eye
Sebasz    posted on 22-11-2011 21:43
google inderdaad maar op een php contactformulier ofzo want dit is een hopeloos script.

hij stuurt gewoon de form inhoud als body in de mail.. dit is echt niet praktisch hoe het nu in elkaar steekt Cool

Nadat u op 'Verzenden'geklikt heeft opent uw e-mail client. Type als onderwerp in uw e-mail client 'LiveSound Contact' en verzend het bericht.

Dat kon in 1999 nog, maar nu echt niet meer he Cool

Tevens verder no offence, maar ik denk dat je beter geen site kan gebruiken dan deze. Ik raad je echt aan om een webdesigner/programmer in te huren want het lijkt net alsof ik terug ben in 1999. Geeft niet echt een positieve indruk als ik eerlijk ben.

Mod edit by Sebasz on 22-11-2011 21:56 (100%)
niiicola    posted on 22-11-2011 22:49
Haha, bedankt voor het commentaar.
Het was eigenlijk een practicum voor informatica op school. Een html pagina maken. Ik wist daar wel al aardig wat van dus ben gewoon begonnen. En dit is het resultaat van ??n maand, twee dagen in de week 50 minuten er aan werken. Maarja. Ff googlen dus haha.
Gewoon.
Sebasz    posted on 22-11-2011 23:58
Ja voor minimale basiskennis is der ook niet heel veel mis mee ofzo?Cool Maar alles op het web is helaas veel complexer en uitgebreider geworden. Dus ik zou je echt willen aanraden dat als je het zelf niet kan om iemand te zoeken die het wel goed voor je kan doen. Ik zag dat jullie pas 15 zijn en dat geld dus al snel een probleem is, maar probeer anders een Wordpress siteje in elkaar te flansen met een mooi theme. Dat is al stukken beter en representatiever uit dan dit?Smile
Muis    posted on 23-11-2011 08:14
Ik denk dat je een probleem hebt met RTF text, vandaar die rare opmaak! Je zou een RTF to HTML stripping script kunnen gebruiken. Maar meer weet ik er niet van. Succes!

This is an old Topic

No new postings for 4.918 days.
 Post CommentThat would be 163.9 months
or a whopping 13.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

130 Users online: W.i.M & 23 Guests (106 Unknown)
Pages generated today : 56.115
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.663.866