Hallo, mijn vader heeft zaterdag een feest en daarvoor wordt het volgende gehuurd: 9meter truss, 4 of 6 moving heads, 16 ledparren (onder andere om de zaal aan te lichten), stroboscoop, grote spiegelbol (75cm)
Ook wordt onze eigen drive-inn er neer gezet, met 4 led parren, 2 scanners (adj comscan led) en een laser (laserworld el-400rg)
De spullen van de drive inn zullen worden aangestuurd door een martin freekie dmx paneel, di ook van ons is.
Nu is mijn vraag als volgt: Hoe maak ik nu echt een mooie lichtshow, dus dat t er mooi uitziet? Ik weet het, creatief zijn, maar verder?
Het gaat hier vooral om de show waarmee ik de gehuurde spullen aanstuur (moving heads, parren, spiegelbol-verlichting en stroboscoop) aanstuur (wordt met apart dmx-paneel gedaan, dus los van de lichten van de drive inn)
Ik heb het hele dmx protocol aardig onder controle, dus dit is duidelijk. De vraag is dus puur, hoe maak ik nu echt een lichtshow?
De avond zal vooral muziek uit de jaren 60-70-80-90 bevatten, een aantal top40, en heeeell af en toe iets hardere muziek (happy hardcore oid) misschien..
Hebben jullie enige tips, richtlijnen, vuistregels, weetikhet?
Alvast bedankt!
Overigens, hier 2 plaatjes van hoe de zaal eruit zal komen te zien. Aan de truss hangen op deze tekening 4 moving heads, maar dit worden er 6. Aan beide zijden van de spiegelbol zal er ook nog 1 komen te hangen namelijk (onder andere dus om de spiegelbol aan te lichten)
Poster: Gery
ik zou ook eerder voor een PC gaan (met software zoals chamsys magicQ)
Welke tekenprogramma is dat ?
En is de vraag nog nodig ? Ik kan je wel helpen.
Poster: ArnoDekkers1995
Hallo, mijn vader heeft zaterdag een feest en daarvoor wordt het volgende gehuurd: 9meter truss, 4 of 6 moving heads, 16 ledparren (onder andere om de zaal aan te lichten), stroboscoop, grote spiegelbol (75cm) Ook wordt onze eigen drive-inn er neer gezet, met 4 led parren, 2 scanners (adj comscan led) en een laser (laserworld el-400rg)De spullen van de drive inn zullen worden aangestuurd door een martin freekie dmx paneel, di ook van ons is.Nu is mijn vraag als volgt: Hoe maak ik nu echt een mooie lichtshow, dus dat t er mooi uitziet? Ik weet het, creatief zijn, maar verder?Het gaat hier vooral om de show waarmee ik de gehuurde spullen aanstuur (moving heads, parren, spiegelbol-verlichting en stroboscoop) aanstuur (wordt met apart dmx-paneel gedaan, dus los van de lichten van de drive inn)Ik heb het hele dmx protocol aardig onder controle, dus dit is duidelijk. De vraag is dus puur, hoe maak ik nu echt een lichtshow?De avond zal vooral muziek uit de jaren 60-70-80-90 bevatten, een aantal top40, en heeeell af en toe iets hardere muziek (happy hardcore oid) misschien..Hebben jullie enige tips, richtlijnen, vuistregels, weetikhet?Alvast bedankt! Overigens, hier 2 plaatjes van hoe de zaal eruit zal komen te zien. Aan de truss hangen op deze tekening 4 moving heads, maar dit worden er 6. Aan beide zijden van de spiegelbol zal er ook nog 1 komen te hangen namelijk (onder andere dus om de spiegelbol aan te lichten)