CD en CD map indelen?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Blackaround    posted on 17-11-2011 16:47
Jow,
Omdat ik waarschijnlijk met cd's zal beginnen draaien zou ik wel eens willen weten hoe jullie je cd map indeelt?

Brand je ook alle muziek door elkaar op 1 cd of word dat alfabetisch gedaan?

Ben eens benieuwd hoe jullie het doen.

Schrijf je je tracks op cd of op papiertje en steek je dat erbij.....?

What do you think about CD en CD map indelen? ??

Vote :   

Estacy    posted on 17-11-2011 16:54
Danielvb    posted on 17-11-2011 17:30
Ik print de info op een papiertje; artiest, titel, bpm, key, lengte.
Ik brand 8 tracks per cd. Deze zijn allemaal het zelfde genre. Dit schrijf ik er ook bij.
Heb dus in me map verschillende collecties van genres apart.
Yvaroz    posted on 17-11-2011 17:59
ik heb vele manieren geprobeert:

- Ik begon met gewoon zoveel mogelijk tracks op een cd en dan gewoon de lijstjes via word maken, dat was echt het begin
- Daarna had ik door inspiratie van een andere dj waar ik mee draaide op het idee 2 tracks per cd te doen en alle tekst op de cd's te schrijven (Artiest,Titel en BPM), wat wel echt heel makkelijk werkt vind ik zelf, want dan heb je ook niet echt een indeling dus is heel weing werk, en de tracks kon ik op een of andere manier vaak wel vinden, en dan had ik daarbij ook nog verschillende kleuren per genre, wel kost dit echt veel cd's maar daarbij heb je natuurlijk wel het voordeel dat je geen last hebt van dat je tracks na elkaar wilt spelen en ze op dezelfde cd staan.
- De manier daarna was dat ik via Nero brandde, met 8 tracks per cd kon ik daar mooie playlists bij maken waar de artiest, titel, lengte en bpm bij stonden, dat was relatief veel werk vergeleken met de vorige manier, maar het bracht wel een aardig mooi resultaat en mn map werd er stukken netter op.
- ik heb nu alleen maar de titel, en of het een remix is maar verder heb ik er niks op staan, ook de snelheid staat er niet op, dat hoor ik allemaal wel als ik draai en meestal onthou ik dat vanzelf wel.

verder heb ik niet echt een indeling, bij de 2e manier had ik soms als er meerdere vette remixen van tracks waren gewoon een cd met alleen die remixen, en soms heb ik nog meerdere tracks van 1 artiest op een cd omdat ik zelden 2 tracks van dezelfde artiest achter elkaar draai
Nothing is Impossible
Dolivieira    posted on 17-11-2011 18:52
Ik dee altijd op maand basis de beste nummers op een CD.Meestal had ik zo,n 11 tracks op een cd en meestal had ik de. Dan zo'n 8 cd per maand. Ook maakte ik maxi cds van een bepaalde relrase met hoesje.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
maarten_geurts    posted on 17-11-2011 18:58
Ik heb altijd alle genres door elkaar gebrand en in een map gestopt. Op een gegeven moment is het dan zon warboel dat je niets meer kunt vinden. CD 1 tm 40 werd eruit gehaald en alle nummers die ik niet meer gebruikte werden weg gegooid en de overige nummers per genre bij elkaar gezet en opnieuw gebrand. Vervolgens weer alles door elkaar branden tot het moment dat het niet meer overzichtelijk is.

Nu doe ik dat hetzelfde in recordbox. Alles staat in een map per genre en ik heb een map new music waar aale nieuwe muziek in komt. Wordt deze map te groot dan gaat de stofkam erdoor, alle 1 hit wonders en meuk eruit en wat overblijft opruimen in de mappen per genre.
Blackaround    posted on 17-11-2011 18:59
Je zet dus ongeveer 8-12 tracks op 1 cd..

Dan is het tog best dat je die cd 2x brand?
dj-zero    posted on 17-11-2011 20:53
Poster: Blackaround
Je zet dus ongeveer 8-12 tracks op 1 cd..

Dan is het tog best dat je die cd 2x brand?

dat doe ik idd wel, het is handig als je 2 tracks op de zelfde cde achter elkaar wilt draaien...
aan de andere kant, als je op niveau draait staan er cdj 2000s overal, en daar zit de link functie op.

ik draai meestal op cdj's die (nog) geen link hebben, en hebben ze die wel gebruik ik t niet:P

maar wat t beste is, is persoonlijk, maar fijn vind ik t zekerWinking my eye
DJ_OB    posted on 17-11-2011 21:16
Ik zou er met het indelen van je cd map niet vanuit gaan dat je 2000's tegenkomt hoor, zie zelf nog steedst vaker 1000's dan 2000's staan.

Ook niet echt handig om je cd map zo in te delen dat je eigelijk alleen lekker kan draaien op 1 soort cd speler. Beperk je jezelf toch flink.

Ik doe overigens ong 11 nummers per cd (zoveel als er op past) per maand brand ik dan de beste nummer en ik zit er de tijd en BPM bij. Deze cd's print ik 2 maal, ik maak er een hoesje voor en de cd naam print ik op de cd.

Ik heb ook een tijdje cd's per stuk gebrand maar aangezien ik tegenwoordig als ik draai (helaas) voornamelijlk top 40 draai brand ik hier gewoon verzamel cd's van.
the-melody    posted on 17-11-2011 21:16
Hier totaal anders: cd map van 256 gaat mee op gigs waarvan op elke cd 1 track. Deze cd map bevat mijn beste tracks van het moment. Ordenen doe ik niet, als je 2/3 keer op een gig gedraait heb weet je wel waar de cd zit.
Thuis heb ik dan nog 2 cd mappen van 128 cd's en enkele kleinere waar alles geordend zit op alfabetische volgorde (artiest) en zitten de andere tracks. Oudere voornamelijk.

Waarom brand ik maar 1 track per cd: stel: ik heb hitje A en hitje B op 1 cd staan, ik wil hitje B die op cd staat na hitje A draaien die op dezelfde cd staat: probleem.
dj-zero    posted on 17-11-2011 21:23
Poster: DJ_OB
Ik zou er met het indelen van je cd map niet vanuit gaan dat je 2000's tegenkomt hoor, zie zelf nog steedst vaker 1000's dan 2000's staan.

Ook niet echt handig om je cd map zo in te delen dat je eigelijk alleen lekker kan draaien op 1 soort cd speler. Beperk je jezelf toch flink.

Ik doe overigens ong 11 nummers per cd (zoveel als er op past) per maand brand ik dan de beste nummer en ik zit er de tijd en BPM bij. Deze cd's print ik 2 maal, ik maak er een hoesje voor en de cd naam print ik op de cd.

Ik heb ook een tijdje cd's per stuk gebrand maar aangezien ik tegenwoordig als ik draai (helaas) voornamelijlk top 40 draai brand ik hier gewoon verzamel cd's van.

Ben ik het idd mee eens, maar ligt er denk ik aan op welk niveau je draait.. en als je 19/20 x een cdj 2000 voorgeschoteld krijgt, dan kun je die ene keer ook wel uitkomen met het feit dat je een track even moet uitstellen denk ik...(dit is in mijn geval zeker niet zo.. vandaar dat ik alles dubbel brand, daarom zeg ik kijk even op wat voor locaties jezelf draait)
MichaelMiller    posted on 17-11-2011 22:31
Poster: the-melody
Hier totaal anders: cd map van 256 gaat mee op gigs waarvan op elke cd 1 track. Deze cd map bevat mijn beste tracks van het moment. Ordenen doe ik niet, als je 2/3 keer op een gig gedraait heb weet je wel waar de cd zit.

Waarom brand ik maar 1 track per cd: stel: ik heb hitje A en hitje B op 1 cd staan, ik wil hitje B die op cd staat na hitje A draaien die op dezelfde cd staat: probleem.

Dit is in mijn ogen een heel rare logica.... Waarom dan niet gewoon meerdere tracks op 1 CD en dubbel branden? Zo verkl**t je echt een hoop CD's, onnodig niet dan? Probleem opgelost en je kan ook ordenen op genre of datum bijvoorbeeld.
www.facebook.com/michaelmillerofficial
Dolivieira    posted on 18-11-2011 00:01
Het is ook iets heel persoonlijk z'n cd map.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Yvaroz    posted on 18-11-2011 01:07
Poster: the-melody
Thuis heb ik dan nog 2 cd mappen van 128 cd's en enkele kleinere waar alles geordend zit op alfabetische volgorde (artiest) en zitten de andere tracks. Oudere voornamelijk.

deze manier lijkt mij top! zo zou ik het ook wel willen, alleen omdat ik verschillende stylen draai en ik liever gewoon 1 map bij me heb met alles erin.
2 tracks per cd vond ik ook al nice, maar als je zoveel cd's nodig hebt beperk je je volgensmij wel in je flexibiliteit als mensen bijv vragen of je een beetje een andere style wilt draaien, en je alleen je map met house bij hebt ofzo.
Nothing is Impossible
User edit by Yvaroz on 18-11-2011 @ 01:07:23 (2%)
djmstr223    posted on 18-11-2011 08:32
Ik brand 1 nummer per cd. op die cd schrijf ik de titel en de bpm en dat gaan ze op bpm volgorde in mijn map. ik heb dus geen vaste indeling. ik steek gewoon mijn cd terug op een lege plaats Happy, laughing
www.bramvanbergen.nl
Bonchanoize    posted on 18-11-2011 08:47
10 ? 11 tracks op een cd. Cd's gaan allemaal in de onderste rijen van mijn cd-map. In de rijen erboven alle cd-info (artiest, titel, evt remix, tijd...). Zo heb ik het gezien bij een vriend en dat werkt prima voor mij. Verder zijn ze gesorteerd volgens genre, en binnen het genre volgens alfabet. Cd's waar toevallig meerdere grote hits opstaan heb ik dubbel. Ten slotte heb ik altijd een usb-tje bij met de nummers die ik nog niet kunnen branden heb en wat zelfgemaakte bootlegs en mashups.
Let the magic begin
Sandr    posted on 18-11-2011 11:12
Ik draai eigenlijk altijd met Traktor maar heb voor de backup altijd een cd map bij. Ik kijk in Traktor per genre welke nummers ik het meeste draai en pak van elk genre de best 150 (ongeveer) nummers en die brand ik dan met 12 nummers per cd en elke cd dubbel.?

Dit gaat netjes in mijn Slappa map(dubbele cd's achter elkaar) af en toe de nieuwe nummers branden en ik heb altijd een map bij me waarmee ik allround een avond kan vullen..

DIt kan je als ie alleen met cd's draait ook natuurlijk.. dan brand je per week je nieuwe hitjes even door elkaar en sorteer je per maand welke je wel en welke je niet wilt behouden... Dan kan je per maand, per genre een (of meerdere) cd branden met een nummer of 12 en dan dubbel....

Play that funky music white boy....
AdenFarleigh    posted on 18-11-2011 22:28
1 map per genre, 1 track per CD waarop staat het Genre, artiest/tracktitle/remixer en BPM
Gesorteerd op BPM
2x CDJ800mk2 | CDJ850 | Korg KM-402
Sandr    posted on 19-11-2011 10:35
Ohja, tips voor mensen met asociaal veel mappen: Ga 1x per jaar je mappen eens door om te kijken hoeveel nummers je nooit gebruikt... die doorstrepen en de rest op verzamelaars branden per genre en per jaar (of maand)... bespaar je veel ruimte mee in de loop der jaren...
Play that funky music white boy....
the-melody    posted on 19-11-2011 17:45
Poster: Mikeyy-V
Dit is in mijn ogen een heel rare logica.... Waarom dan niet gewoon meerdere tracks op 1 CD en dubbel branden? Zo verkl**t je echt een hoop CD's, onnodig niet dan? Probleem opgelost en je kan ook ordenen op genre of datum bijvoorbeeld.
 Het is maar wat je gewoon bent he Winking my eye Ik doe het van men 14de al zo
daandewit    posted on 22-11-2011 14:05
hier gaat niks per genre (draai zelf alleen maar de hardere stijlen in dance, voornamelijk hardstyle) brand per cd rond de 13 tracks en altijd dubbel gebrand (slappa dubbele cd's achter elkaar), cds zitten genummerd in mijn mappen (1X 256, 1X 128)

brand alleen de tracks die ikzelf lekker vind om te draaien (zitten natuurlijk ook wel hitjes tussen) hardstyle, tekstyle en hardcore gewoon door elkaar gebrand, draai redelijk vaak dus weet exact op welke cd wat staat

tracklists geven tracknaam + rmx, artiest en tijd
Ronn-Sastro    posted on 24-11-2011 15:03
Ik heb mijn map in Genre's Ingedeeld. Brand zoveel mogelijk nummers Per CD's zoek de nummers zorgvuldiguit, brand dus alleen echte bangers op CD..
Elke CD brand ik dubbel. Print een lijstje met BPM en Titel/artiest per CD.
Ook ik heb Slappa's..

Life=Music=Life
Meiwand    posted on 02-12-2011 20:40
Als je met een sd kaart of usb kan draaien is het tog handiger ?
Blackaround    posted on 02-12-2011 22:06
Hoe maken jullie je labels ?
Kan moeilijk overweg met excel enz :p
winfakt    posted on 02-12-2011 22:30
Poster: Blackaround
Hoe maken jullie je labels ?
Kan moeilijk overweg met excel enz :p

?
Gewoon met Microsoft Word, je kan dan altijd de tracklist van 4 cd's op 1 a4 blad zetten.

This is an old Topic

No new postings for 5.020 days.
 Post CommentThat would be 167.3 months
or a whopping 13.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

194 Users online: 130 Guests (64 Unknown)
Pages generated today : 41.714
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.935.259