Bij deze zal ik ook mijn voorstelling maar doen aangezien ik nu ook op het forum wat actiever zal worden.
Ik ben Frederik Nostra(damus) Jacob, woonend te Liedekerke in Vlaams-Brabant
26 jaar en ik draai nu een 13 jaar.
De dj gear evolutie:
begonnen op een riemaangedreven jb systems platendraaiertje en van hetzelfde merk met daartussen een P&Q mixertje indertijd aangekocht via Makro (was goed spul, heeft mij nooit in de steek gelaten op die 2 jaar dat ik hem gehad heb en ging er vrij bruusk mee om).
op mijn 15 jaar een classic 6 mengtafel bijgekocht en de oude mixer doorverlapt, tesamen met een technics sl 1210 mk II met ortophon concordenaald.
Jaartje later, technics sl 1200 mk II bijgekocht aan een prijs die ik niet kon laten (in nieuwstaat met flightcase bij, maa flight was rap dooverkocht aan discobar waar ik later zelf als technieker en dj bij gewerkt heb) tesamen met cdj 100 nieuw aangekocht.
Op mijn 17 een rodec mx 18 volledig gereviseerd bijgekocht en de classic 6 mengtafel dan ook maar eens doorverkocht en cdj 100 ook verkocht wegens aanschaf denon dn-d 4000 (de 3de in B verkocht geweest

)
na 2 jaar een voor toen in de tijd pro dj booth gehad te hebben was het stillaan tijd om over te schakelen op table top cd speler en heb de denon aan de discobar waarvoor ik toen dus werkte in die periode doorverkocht aan mooie prijs en me een stanton C.304 aangekocht bij een plaatselijke stanton dealer. Ik zat met de gekende frame-skip bug dus terug binnengestoken voor reparatie.
intussentijd me 2dehands terug een denon dn-1800 f limited white van een afschrijving kunnen overnemen en deze heb ik tot op vandaag nog steeds thuis staan. De rodec MX 18 ook in deze periode verkocht voor een djm 500, maar heb hiermee ook problemen gehad en staat hier thuis nog steeds stof te happen, ook al heb ik hem zelf (op het eerste kanaal na) zelf gemaakt. en weer rodec MX 180 mk I deze keer aangeschaft.
ja mensen ik ben zelfs nu nog altijd een immense rodec fan (de uitstraling van de mixers, de bouw en het geluid dat er uitkomt, want ik hou van de vrij agressieve klank die de rodecen geven)
intussentijd na een jaar!!!!! een nieuwe stanton gekregen en nu zit ik er ook nog altijd mee

.
goed genoeg geluld over het verleden nu het heden en de toekomst:
op dit moment heb ik nog altijd mijn technicsen staan voor de vinyl, heb me 2X cdj 850 gekocht en een DJM 400 (aangezien ik voor thuis echt niets meer nodig heb) dedicated music laptop met traktor scratch duo 2 op ism audio 6 geluidskaart en deze setup bevalt mij heerlijk!
de toekomst:
aangezien ik de rodec nog altijd staan heb, gaat deze ook blijven (buiten wat optische slijtage is deze nog steeds in perfecte staat) en gaat in een rack komen waar mijn versterker(s), geluidsprocessor, eq en andere randaparatuur gaan inkomen (ik ben nu eenmaal een audiofiel geworden door de jaren heen)
aankoop van een macbook pro 13' voor digitaal mee voort te kunnen
muziek/dj evolutie
kwa muziekrevolutie heb ik al een heel eind er op zitten:
in de beginjaren was het vooral trance aangevuld met retro.
2000: me meer in het progressive techno/french tek/jump gestort
2003: bovenstaande aangevuld met hardstyle
2004/2005: house erbij genomen
2006: volledig met harder styles gestopt en me op house gestort (toen vooral elektrohouse)
heden: een mengeling van verschillende house soorten (ik draai ze wel niet allemaal lukraak door elkaar hoor

) en nog veel retro via de vinyls (vooral thuis dan)
dj evolutie:
12 jaar: eerste vinyls aangekocht
13 jaar: eerste plaatjes thuis draaien
15 jaar: eerste fuif gedraaid
16-18: vooral discobar/drive in werk tesamen met maat
18-21: veel fuiven, enkele discotheken en discobar/drive in werk
21-23: fuiven, discotheek, danscaf's, dj contest gewonnen en op megafuif juist voor dada-life mogen draaien
23-25: zo goed als niets uitgestoken op muziekaal vlak door toenmalige vriendin.
25-heden: terug vollop met plezier beginnen draaien, residentie gehad op 2 plaatsen, waar ik tot op heden op 1 van de 2 plaatsen nog steeds resident ben en vooral house, hip-hop/ R'n B draai aangevuld met foute muziek.
buiten mijn muziekale bezigheden ben ik bmw liefhebber (vooral de oudere modellen), met men hond (franse bulldog) veel bezig, bezoek ik ook graag eens een grote (duitse) kermis en heel amateuristisch bezig met fotografie.
groeten

update:
de windows laptop is vervangen door een MacBook Pro 13' en Traktor is geupdate naar de Pro (wel nog steeds met de A6 geluidskaart aan het werken)
Sennheiser HD25-1 Addidas bijgekocht
KRK Rockit 6 G2 monitors bijgekocht
DJM 750 of DJM 800 staat nog op de planning en dan kunnen we weer een tijdje voort met de huidige setup