Nostradamus
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Nostradamus    posted on 14-11-2011 21:53
Bij deze zal ik ook mijn voorstelling maar doen aangezien ik nu ook op het forum wat actiever zal worden.

Ik ben Frederik Nostra(damus) Jacob, woonend te Liedekerke in Vlaams-Brabant
26 jaar en ik draai nu een 13 jaar.

De dj gear evolutie:

begonnen op een riemaangedreven jb systems platendraaiertje en van hetzelfde merk met daartussen een P&Q mixertje indertijd aangekocht via Makro (was goed spul, heeft mij nooit in de steek gelaten op die 2 jaar dat ik hem gehad heb en ging er vrij bruusk mee om).

op mijn 15 jaar een classic 6 mengtafel bijgekocht en de oude mixer doorverlapt, tesamen met een technics sl 1210 mk II met ortophon concordenaald.

Jaartje later, technics sl 1200 mk II bijgekocht aan een prijs die ik niet kon laten (in nieuwstaat met flightcase bij, maa flight was rap dooverkocht aan discobar waar ik later zelf als technieker en dj bij gewerkt heb) tesamen met cdj 100 nieuw aangekocht.

Op mijn 17 een rodec mx 18 volledig gereviseerd bijgekocht en de classic 6 mengtafel dan ook maar eens doorverkocht en cdj 100 ook verkocht wegens aanschaf denon dn-d 4000 (de 3de in B verkocht geweest Cool )

na 2 jaar een voor toen in de tijd pro dj booth gehad te hebben was het stillaan tijd om over te schakelen op table top cd speler en heb de denon aan de discobar waarvoor ik toen dus werkte in die periode doorverkocht aan mooie prijs en me een stanton C.304 aangekocht bij een plaatselijke stanton dealer. Ik zat met de gekende frame-skip bug dus terug binnengestoken voor reparatie.

intussentijd me 2dehands terug een denon dn-1800 f limited white van een afschrijving kunnen overnemen en deze heb ik tot op vandaag nog steeds thuis staan. De rodec MX 18 ook in deze periode verkocht voor een djm 500, maar heb hiermee ook problemen gehad en staat hier thuis nog steeds stof te happen, ook al heb ik hem zelf (op het eerste kanaal na) zelf gemaakt. en weer rodec MX 180 mk I deze keer aangeschaft.

ja mensen ik ben zelfs nu nog altijd een immense rodec fan (de uitstraling van de mixers, de bouw en het geluid dat er uitkomt, want ik hou van de vrij agressieve klank die de rodecen geven)

intussentijd na een jaar!!!!! een nieuwe stanton gekregen en nu zit ik er ook nog altijd mee Cool .

goed genoeg geluld over het verleden nu het heden en de toekomst:

op dit moment heb ik nog altijd mijn technicsen staan voor de vinyl, heb me 2X cdj 850 gekocht en een DJM 400 (aangezien ik voor thuis echt niets meer nodig heb) dedicated music laptop met traktor scratch duo 2 op ism audio 6 geluidskaart en deze setup bevalt mij heerlijk!

de toekomst:

aangezien ik de rodec nog altijd staan heb, gaat deze ook blijven (buiten wat optische slijtage is deze nog steeds in perfecte staat) en gaat in een rack komen waar mijn versterker(s), geluidsprocessor, eq en andere randaparatuur gaan inkomen (ik ben nu eenmaal een audiofiel geworden door de jaren heen)
aankoop van een macbook pro 13' voor digitaal mee voort te kunnen

muziek/dj evolutie

kwa muziekrevolutie heb ik al een heel eind er op zitten:

in de beginjaren was het vooral trance aangevuld met retro.

2000: me meer in het progressive techno/french tek/jump gestort
2003: bovenstaande aangevuld met hardstyle
2004/2005: house erbij genomen
2006: volledig met harder styles gestopt en me op house gestort (toen vooral elektrohouse)
heden: een mengeling van verschillende house soorten (ik draai ze wel niet allemaal lukraak door elkaar hoor Winking my eye ) en nog veel retro via de vinyls (vooral thuis dan)

dj evolutie:

12 jaar: eerste vinyls aangekocht
13 jaar: eerste plaatjes thuis draaien
15 jaar: eerste fuif gedraaid
16-18: vooral discobar/drive in werk tesamen met maat
18-21: veel fuiven, enkele discotheken en discobar/drive in werk
21-23: fuiven, discotheek, danscaf's, dj contest gewonnen en op megafuif juist voor dada-life mogen draaien Cool
23-25: zo goed als niets uitgestoken op muziekaal vlak door toenmalige vriendin.
25-heden: terug vollop met plezier beginnen draaien, residentie gehad op 2 plaatsen, waar ik tot op heden op 1 van de 2 plaatsen nog steeds resident ben en vooral house, hip-hop/ R'n B draai aangevuld met foute muziek.

buiten mijn muziekale bezigheden ben ik bmw liefhebber (vooral de oudere modellen), met men hond (franse bulldog) veel bezig, bezoek ik ook graag eens een grote (duitse) kermis en heel amateuristisch bezig met fotografie.

groeten Cool

update:

de windows laptop is vervangen door een MacBook Pro 13' en Traktor is geupdate naar de Pro (wel nog steeds met de A6 geluidskaart aan het werken)

Sennheiser HD25-1 Addidas bijgekocht

KRK Rockit 6 G2 monitors bijgekocht

DJM 750 of DJM 800 staat nog op de planning en dan kunnen we weer een tijdje voort met de huidige setup
User edit by Nostradamus on 13-01-2014 @ 15:59:19 (10%)

What do you think about Nostradamus ??

Vote :   

Lead    posted on 15-11-2011 14:54
Hi,
welkom op DJResource hoor.... dit is wellicht wel de meest uitgebreide introductie topic die ik voorbij heb zien komen...
Let the BASS be louder
bambamstudio    posted on 15-11-2011 16:49
...Nostradamus met zijn strakke groene broek... Welkom!
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
Nostradamus    posted on 15-11-2011 21:04
@ Lead, als ik iets doe, doe ik het meestal goed Winking my eye

@ bambamstudio: ik draag helaas nooit een groene broek Cool

bedankt voor de verwelkoming beiden
Winston    posted on 15-11-2011 23:02
Inderdaad een heel mooie kennismaking. Van harte welkom.
Tic Toc
venzi    posted on 15-11-2011 23:03
een topic waar geen vragen meer gesteld worden =p
Bloedworst    posted on 16-11-2011 21:30
Hej welkom op het forum, mooi verhaal man je bent lekker bezig en geweest.
OneSoul    posted on 16-11-2011 23:14
Haha nog een kermisfan, ik ook vschrikkelijk Happy, laughing
Hobby die ik vooral van mijn stiefvader heb overgenomen, ben dan ook al naar grote kermissen geweest, en mijn favoriete is toch die van Dusseldorf, verder ga ik ook naar die van Luxemburg, Tilburg en die van Antwerpen en Luik staan er ook wel elk jaar op Winking my eye verder doen mijn ouders elk jaar die van Soest, welke doe jij zoal? Winking my eye
Play the music, not the instrument.
venzi    posted on 16-11-2011 23:46
Kermis zit er bij de dj's dus ook in! ik ben namenlijk ook helemaal gek ervanHappy, laughing favorieten van mij in nederland zijn toch wel tilburg, geleen , Leiden, Schijndel , best & roermond heeft ook een mooie!
OneSoul    posted on 17-11-2011 13:26
Ja ik doe enkel die van Tilburg, en dan vaak op Roze maandag omdat die dag het meeste ambiance is :p
Sandr    posted on 17-11-2011 13:49
Poster: bambamstudio
...Nostradamus met zijn strakke groene broek... Welkom!

Die stond hem goed...

Bij de topic titel dacht ik dat iemand een remix had gemaakt maar helaas...Haha

ohja, Welkom!

Play that funky music white boy....
OneSoul    posted on 17-11-2011 17:06
Poster: Sandr
Die stond hem goed...

Bij de topic titel dacht ik dat iemand een remix had gemaakt maar helaas...Haha

ohja, Welkom!

Dat dacht ik eerst ook :p
Nostradamus    posted on 18-11-2011 14:24
bedankt voor de verwelkomingen allemaal Cool?

als kermisfan doe ik ieder jaar de winterfoor in aalst (is op 10 min rijden van bij mij), sinksenfoor, aachen ?cher en sommerbend, dusseldorf dit jaar eerste keer gedaan, waregem koersefoor, brussel en luik.

ik ga vooral naar de kermis voor break dancers eigenlijk, zijn mijn favoriete kermisattracties met name mijn favorieten:

deca dance
break dance patris-greif
break dance nr 1 kinzler
break dancer das original van dreher vesperman
break dancer nr 2 van dreher

vooral laatste 2 voor de snelheid van de ritten Cool?
kinzler vooral voor zijn show
deca dance voor de muziek en show
patris-greif, vind ik een prachtige breaker, spijtig dat de ritten zo tegenvallen.

dit jaar eerste keer olympia looping gedaan en alpina bahn, deze 2 baantjes zijn mij ook heel erg bevallen.

popcorn party van van herck is ook prachtig!

circus circus is toch wel DE magic vind ik persoonlijk, heerlijke ritten altijd!

de planning voor volgend jaar ziet er als het volgende uit:

winterfoor aalst
?cherbend aachen
pfinksterkirmesse geldern
sinksefoor antwerpen
dusseldorf
zuidfoor brussel
sommerbend aachen
waregem koersefoor
liedekerke, kermis opperstraat
luik

ik heb ook nog enkele to do attracties op mijn lijstje staan.

flash weber
break dance nr 2 piontek
break dance schneider
die krake

ik ben er wel eerlijk in, ik ben geen tillburg fan, er staan naar mijn insziens veel te veel attracties dubbel en de prijzen swingen ook fameus de pan uit.

als er nog vragen zijn, zowel over het dj gebeuren als het kermis gebeuren, je mag ze altijd stellen Winking my eye
OneSoul    posted on 19-11-2011 05:29
Haha ik ga ook altijd voor de Break Dancers, en mijn favoriet (logisch in mijn geval) is de Deca Dance, al het gebeuren er rond is fantastisch!
Goede muziek, mooi decor/belichting en heerlijke commentaren achter de micro :p
Nostradamus    posted on 13-01-2014 16:01
bij deze de gear base van mezelf nog geupdate en ben hier blij mee.

to do list:

monitor standen kopen

pioneer djm 750/800 zien aan te schaffen

3de cdj850

midi controller voor traktor (kontrolF1 of andere topjes controller)

This is an old Topic

No new postings for 4.216 days.
 Post CommentThat would be 140.5 months
or a whopping 11.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

399 Users online: 376 Guests (23 Unknown)
Pages generated today : 50.193
Most visitors online this month : 621
Lifetime Pageviews since 2003 : 240.932.902