Beetje laat voorstellen
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

PhonoGraaf    posted on 09-11-2011 13:49
Ik bedenk me opeens dat ik mijzelf nog niet heb voorgesteld. Daarom doe ik dat nu alsnog, misschien een beetje laat, maar beter laat dan nooit!

Mijn naam is Roel, ben 18 jaar en woon in Naarden, dat ligt tussen Utrecht en Amsterdam in. Ideale woonplaats dus als je een avond op stap wilt, naar beide steden is het een half uurtje reizen.
Ik ben sinds mijn 13e bezig met draaien, maar ik ben mijn hele leven al met muziek bezig. Mijn ouders zijn niet heel muzikaal, maar hebben mij en mijn zusje altijd gestimuleerd op een instrument te bespelen. Dit kwam vooral van mijn moeders kant, aangezien haar moeder op het conservatorium heeft gezeten en een pianiste en muzieklerares is geweest.
Een instrument spelen vond mijn moeder een deel van de opvoeding. Daarom heb ik nu ervaring met de viool, (bas-) gitaren, enkele blaasinstrumenten en voor mij het belangrijkste: de piano!
Wanneer je een piano kan bespelen heb je de basis van muziek goed onder de knie, en daar heb ik nu met een klein studiotje nog steeds enorm veel plezier van.

Toen ik stopte met piano lessen (moeite met school en alle vrije tijd die ik had moest ik aangrijpen) heb ik een tijdje niets bespeeld. Heb wel altijd veel naar muziek geluisterd. En dat heeft me uiteindelijk ook richting de DJ kant geduwd. Wat ook heeft geholpen was de zolder van mijn oom, waar twee Technics SL1210MK2 en ??n Pioneer CDJ500 stond, voorzien van een enorme platencollectie met artiesten als John Coltrane en Pink Floyd tot Technohead en Ben Liebrand.

Mijn eerste set waren 2 Denon cd spelers en een battlemixer, ook van Denon. Hiermee heb ik wel een aantal feestjes van muziek voorzien. Maar na een tijdje ging ik samen werken met een vriend die zijn gear altijd mee nam, dus bleef mijn gear lekker veilig thuis staan.?

En dan zijn we aangekomen in het heden, waar ik met Traktor, controllers en een Xone mixer af en toe op feestjes draai. Nu weer wat minder aangezien ik met een opleiding ben begonnen, maar dat komt wel weer.

Lang verhaal, maar nu heb ik me toch nog voorgesteld.

Roel

What do you think about Beetje laat voorstellen ??

Vote :   

djmstr223    posted on 09-11-2011 21:32
Welkom dan maar Happy, laughing
www.bramvanbergen.nl
mrmagix    posted on 09-11-2011 21:46
Hi Roel!

Leuk dat we toch nog jouw verhaal mogen horen Happy, laughing. Je weet nu al hoe het hier gaat dus veel valt er dan ook niet te verwelkomen! Leuk aspect en dus een meerwaarde voor dit forum is dat jij iemand bent dat lekker uitgebreid antwoord op topics en mooi onderbouwt als er een discussie van komt.

Houden zo!

Grts,
Frederik
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
Winston    posted on 11-11-2011 02:28
Mooi introductieverhaal. Ook welkom PhonoGraaf, al ben je nu wel een tijdje een bekende.
Tic Toc
MoXeGy    posted on 11-11-2011 16:08
Welkom op djr, mooi om te zien dat je al kennis hebt, wil je naast het draaien ook zelf muziek maken?
PhonoGraaf    posted on 11-11-2011 21:20
Bedankt iedereen!?

@ mrmagix, Ik hoef niet meer verwelkomd te worden hoor, ik kreeg alleen een beetje een schuldgevoel als ik iedereen hier zo op het voorstellen van nieuwe leden hoor hameren. Dan kan ik als 'semi-pro'Cool niet achterblijven natuurlijk, haha!?

@ MoXeGy, ik denk dat het ieders droom is om (goed) te producen, en dat is ook zeker iets waar ik interesse in heb.
Ik merk alleen dat ik veel moeite heb met software als Ableton en Fruity Loops. Als ik hardware voor me heb gaat dat al heel anders. Nadeel van hardware is dat het in verhouding veel en veel duurder is dan software.

Dat is nu (nog) mijn obstakel, waar ik opzich best van baal. Het geld groeit mij niet op de rug, dus die hardware gaat m niet worden. Dan toch maar Ableton, maar ik snap er echt de ballen van. Heb er nu ook al aardig wat uurtjes in gestoken.

Misschien dat ik met wat vrienden kan gaan oefenen met Ableton of Logic. Wanneer ik de kans krijg grijp ik m aan. Of zo'n cursus doet ook wonderen heb ik gehoord.
MoXeGy    posted on 11-11-2011 22:26
als je ergens mee zit in ableton mag je altijd contact met me opnemen Winking my eye
PhonoGraaf    posted on 11-11-2011 22:33
Ben er nu al een tijdje niet mee bezig geweest, maar ga het binnenkort weer eens oppakken.?
Dan hoor je van me als ik vragen heb! Alvast bedankt!

This is an old Topic

No new postings for 5.064 days.
 Post CommentThat would be 168.8 months
or a whopping 13.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

166 Users online: 51 Guests (115 Unknown)
Pages generated today : 14.028
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.349.559