opleiding!?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

stefanH    posted on 04-11-2011 19:25
Beste DJ's,

Zoals jullie misschien al weten zit in nog op de middelbare school vmbo-t leerjaar 4. ik moet dus nu een beslissing gaan maken van welke opleiding ik wil gaan doen. graag wil ik later zelf iets met muziek gaan doen, dus of DJ of een eigen discotheek of whatever. mij lijkt het dan het beste om de opleiding Sound en Vision te gaan volgen. Graag hoor ik wat jullie zoal gevolgd hebben (indien je iets met muziek wilt gaan doen). alle informatie of tips zijn welkom! b.v.d!!?Cool
save water, drink beer

What do you think about opleiding!? ??

Vote :   1 member likes this  

PhonoGraaf    posted on 04-11-2011 20:49
Discotheken zijn tegenwoordig niet meer de toekomstWinking my eye, er gaan veel failliet de laatste tijd. Echt met bosjes.
Ik zou heel graag ook eigenaar van een club of evenementenbureau willen worden, maar vraag me af of dit binnekort nog geld op gaat leveren.

Ik snap dus je punt, maar ik zou iets doen wat zo breed mogelijk is. Doe zelf mbo maatschappelijke zorg, maar dat is gewoon mijn ding, en het managen van een club zie ik me niet de rest van mijn leven doen.
Jij moet gewoon kiezen voor iets in de richting van

Horeca (kun je bijvoorbeeld ook een club mee beginnen)
Sociaal Cultureel Werk (kun je in opdracht van een evenementenbureau gaan werken)
Podium & Evenemententechniek
Audiovisuele productie...

Jij moet het zelf kiezen, en er is genoeg keuze op het mbo.
Je moet alleen uitkijken dat je je niet te veel op 1 ding richt, vooral in die branche.

Het is een advies, geen bevel trouwens Winking my eye
LilQuint    posted on 04-11-2011 21:17
SAE Amsterdam!

Ik wil daar graag naar toe, weet niet of je zoiets bedoelt?
Bcurly    posted on 04-11-2011 21:26
1 member likes this  Ik doe zelf HBO Communicatie, nogal brede opleiding. Ieder bedrijf heeft wel een communicatie afdeling die mailtjes beantwoordt/nieuwe contacten maakt, noem maar op!
Ook platenlabels e.d, Het is iets minder gefocussed op de muziek maar als je eenmaal bij een bedrijf werkt kan je natuurlijk praten en onderhandelen over je functie.
djmstr223    posted on 04-11-2011 22:07
Ik ga zelf een podium en evenmenten techniek opleiding in eindhoven doen. een vriend van zit daar ook en hij verteld dat er ook veel studio werk is. daarna kan bv een hbo managment gaan doen en an zelf iets beginnen, doe ik ook.
www.bramvanbergen.nl
Pur-D    posted on 05-11-2011 00:35
Poster: LilQuint
SAE Amsterdam!

Ik wil daar graag naar toe, weet niet of je zoiets bedoelt?

Ja daar wil ik ook heel graag heen! Alleen dan in Rotterdam, dat is voor mij toch een stuk dichterbij
Dn-s3500 - Dn-x1500s - Dn-s3500 - Traktor Scratch Pro
Ashley    posted on 05-11-2011 11:02
Ik studeer HBO music management aan de hogeschool voor de kunsten Utrecht, is echt een super toffe school en opleiding. Je leert echt alles omtrent muziek management en het organiseren van bijv. een eigen festival. Ook kan je de opleiding heel erg invullen in je eigen voorkeursrichting, bij mij is dit dus de housescene. Wie weet kun je dit nog gaan doen als je een mbo niveau 4 diploma hebt gescoord en nog door wilt leren Happy, laughing just sayin!
Maar wat nou als het lukt, mama?
Bcurly    posted on 05-11-2011 20:08
Ash is dat de HKU in de binnenstad?
bambamstudio    posted on 05-11-2011 20:31
SAE?Cool
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
djmstr223    posted on 05-11-2011 20:56
Poster: bambamstudio
SAE?Cool

helaas moet je daar 18 voor zijn.
je kan het altijd na je MBO nog doen.
www.bramvanbergen.nl
Ashley    posted on 06-11-2011 11:29
Poster: Bcurly
Ash is dat de HKU in de binnenstad?

juistem! lange viestraat, boven de planeet tegenover de mc donalds
vanilladj    posted on 06-11-2011 12:47
Rockacademie in Tilburg anyone?
Schijn je wel talent te moeten hebben.

Klinkt natuurlijk niet 'DJ' achtig maar het is gewoon de naam, volgens mij heeft Hardwell er ook gezeten
Was voorheen: Nils7
Yvaroz    posted on 06-11-2011 13:03
@vanilladj: Joeysuki ook :D
Nothing is Impossible
Ashley    posted on 06-11-2011 13:20
Poster: vanilladj
Rockacademie in Tilburg anyone?
Schijn je wel talent te moeten hebben.

Klinkt natuurlijk niet 'DJ' achtig maar het is gewoon de naam, volgens mij heeft Hardwell er ook gezeten

ook een goede optie, moet je alleen wel 21 voor zijn
danielvds    posted on 07-11-2011 00:38
Ik studeer management popmuziek aan de Herman Brood Academie in Utrecht. Super toffe schoolHappy, laughing Moet je zeker een keer naar kijken.
Visionair Records | Daniel Danté

This is an old Topic

No new postings for 4.935 days.
 Post CommentThat would be 164.5 months
or a whopping 13.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

143 Users online: 22 Guests (121 Unknown)
Pages generated today : 60.584
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.733.536