Beetje advies en hulp gevraagd
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

jeroenvs    posted on 04-11-2011 18:51
Hey allemaal,

ik heb via een vriend dit forum toegestuurd gekregen omdat ik op zoek ben naar wat advies. Ik heb nu ongeveer een 7-tal maanden mijn dj booth maar ik heb tot hiertoe alleen nog maar priv? feestjes gehad. Nu heb ik het kunnen regelen dat ik op onze uitstap met school voor 5-dagen dat ik daar mag draaien op de avond waar ze een fuif voorzien hebben. Ik weet al welk materiaal ik daar heb (2* pioneer cdj 900 bijbehorende djm) Maar dit is de eerste keer voor zo'n grote groep. Hebben jullie wat advies voor hoe ik me het beste hier kan op voorbereiden want ik wil natuurlijk niet afgaan voor mn hele school xs. Misschien qua opbouw van de set of van muziekkeuze? Of andere zaken waar jullie op kunnen komen?

ik zal mogen draaien van 21.30 tot 2.00 (enige dj die er draait ben ik )

mvg Jeroeen

What do you think about Beetje advies en hulp gevraagd ??

Vote :   

TheMole    posted on 04-11-2011 18:59
Wat ze bij ons altijd doen is per klas na gaan welke nummers zij willen horen. Nu dit was gemakkelijk omdat de dj in kwestie op het secretariaat werkte. Misschien kunt gij hetzelfde doen maar dan op kleine schaal.
Gerdo    posted on 05-11-2011 07:46
Ik raad je aan om veel muziek te draaien wat nu 'hitjes' de populaire nummers. Ik denk dat dat het beste gaat werken. Succes!
Thias    posted on 05-11-2011 13:24
Bereid je eerste 2/3 platen voor. Dan hoef je op dat moment daar niet over te denken, kan je nog even wennen aan het publiek, knoppen, etc. Ga uiteraard niet 2/3 uur voorbereiden, maar als het begin loopt sta je ook lekkerder achter je set en dat straal je uit. Wat er ook gebeurd, laat zien dat jij het naar je zin hebt. Als jij lekker in de muziek zit en lekker bezig bent dan krijg je veel sneller een zaal mee. (let op, er is wel een verschil tussen lekker bezig zijn en zelf in je eigen wereld zitten en compleet uit je dak gaan.)?

En verder, wees niet bang om inderdaad lekker hitjes te draaien. Je staat daar om een tof feest te maken, niet om als Tiesto kloon een set neer te zetten.

Veel plezier en succes, al blijft voordat dat 1e belangrijk!
A dj with mixed feelings
Luxx    posted on 05-11-2011 15:00
echt alleen maar Schranz draaien ouwe.
www.mothermusic.nl
Ywe    posted on 05-11-2011 15:16
Aaah Luxx, kwam nog plaatje van je tegen in oude cd map die ik verkocht! Ultimate Rise... toevallig ook op 12'?
Luxx    posted on 05-11-2011 22:33
op 12? wat bedoel je daarmee?
www.mothermusic.nl
IvarioD    posted on 06-11-2011 15:51
Ik zou van tevoren even gaan zitten en gewoon een 20 tal tracks selecteren die je sowieso wilt draaien. Dan heb je als het ware iets om op terug te vallen mocht je het even niet meer weten qua muziekkeuze. Wat het ook altijd goed doet (ik weet niet hoe je producing skills zijn) is het maken van een dikke intro. Gewoon even in ableton of een editing programma wat je gewend bent een beetje remixen etc. En dan om 12 uur ofzo, als iedereen een beetje warm is, even een stilte en die intro erin gooien, en daarna gaan knallen met de rest van je set.

Succes!
Best House Mixtapes: http://www.funkysounds.nl
Dennis1981    posted on 06-11-2011 17:37
Poster: Luxx
op 12? wat bedoel je daarmee?

Op 12 inch denk ik.
Larsz    posted on 06-11-2011 17:43
Gewoon lekker dansbaar en commercieel draaien, denk niet dat je met experimentele house een goede slag slaat.

Wat is de doelgroep (leeftijden)?
jeroenvs    posted on 07-11-2011 14:17
DoelGroep is ongeveer 18-25 jaar.?

Iedereen alvast bedankt voor de tips Happy, laughing.

iemand nog andere tips?
User edit by jeroenvs on 07-11-2011 @ 16:02:28 (33%)
ArTy    posted on 07-11-2011 20:50
80?s en 90?s doen t meestal ook wel goed, af en toe een plaatje dan. Verder, hou t inderdaad vooral commercieel met af en toe een wat onbekendere plaat. Redelijk snel doormixen werkt meestal ook goed, en eventueel een mic erbij om t volk aan de gang te lullen.
User edit by ArTy on 07-11-2011 @ 20:51:26 (7%)

This is an old Topic

No new postings for 4.935 days.
 Post CommentThat would be 164.5 months
or a whopping 13.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

159 Users online: 33 Guests (126 Unknown)
Pages generated today : 62.438
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.735.390