Krijsend geluid uit Ableton
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Mellebeats    posted on 30-10-2011 23:39
Ik zit met een heel vervelend stressend probleem.

Sinds vandaag heb ik al 10 keer een krijsend geluid gekregen terwijl ik muziek aan het maken was in Ableton, geen constant krijsend geluid, het komt om de tijd onregelmatig weer terug en duurt zo'n 5 seconden. Je moet je voorstellen dat je volume opdat moment op max wordt gezet en je alleen maar noise hoort, daardoor krijg je zowat een hartverzakking.

Ik kan zo geen muziek meer maken want wordt daardoor de heletijd uit mijn flow gehaald en raak er ook nog geirriteerd van. Weet iemand het probleem?

Ik draai ableton op een MacBook Pro 13 Inch via CoreAudio, krijg zowel met mijn geluidskaart (M Audio Mobile Pre) Als met die van me laptop dat krijzende geluid.

Ik hoop dat iemand een antwoord hierop heeft.

What do you think about Krijsend geluid uit Ableton ??

Vote :   

Sandr    posted on 31-10-2011 10:05
Is je Ableton aangekocht?
Play that funky music white boy....
MrQreeny    posted on 31-10-2011 11:18
Meestal is dat als je ergens een demo van hebt van bijvoorbeeld een VST die je gebruikt...
Zo van: 'Ik ben irritant totdat je me gekocht hebt, dus betaal ff!'
'Music is the universal language of mankind...'
Gidi    posted on 31-10-2011 14:51
1 member likes this  misschien zit een demon je te treiteren? je weet het nooit.

ontopic: ik denk dat mrQreeny gelijkt heeft.
Dinfaction vrijdag tussen 23.00 en 00.00 @FalconRadio
OneSoul    posted on 31-10-2011 15:49
Poster: Gidi
misschien zit een demon je te treiteren? je weet het nooit.

ontopic: ik denk dat mrQreeny gelijkt heeft.

Het is Halloween voor iets h? :p
Play the music, not the instrument.
Dolivieira    posted on 31-10-2011 17:27
1 member likes this  Nee effe serious. Ik drnk ook dat een van je pluginsu niet legaal is. Et zijn plugins die geluiden veroorzaken als niet zijn aangekocht.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Dolivieira    posted on 31-10-2011 17:28
1 member likes this  Nee effe serious. Ik drnk ook dat een van je pluginsu niet legaal is. Et zijn plugins die geluiden veroorzaken als niet zijn aangekocht.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Sebasz    posted on 31-10-2011 19:46
Wat Dolivieira zegt dus. Voortaan netjes kopen?Cool
Verder kunnen we op dit forum ook niet helpen met een illegale oplossing. Je zult zelf moeten zoeken welke plugin het is, en dan de plugin verwijderen of netjes kopen?Smile
Mellebeats    posted on 31-10-2011 21:29
Ja alles is illegaal, gewoon door de reden dat ik geen geld heb voor software van 2000 euro, en zo gek is dat ook niet. Kom ook alsjeblieft niet met comments aan van, tja dan moet je maar sparen, uiteindelijk koop ik al mijn software wanneer ik er ook voor kan betalen, in feite neem ik het hele 'try before you buy' ding serieus.?

Maar wat er wordt gezegd zou inderdaag goed kunnen, het is alleen zo dat ik nog geen 1 onderwerp op google ben tegen gekomen over deze oorzaak, ik weet niet waar het vandaan komt. Als ik het weet, en het ligt inderdaag aan een illegale plugin dan verwijder ik het meteen.

Niemand heeft zoiets eerder meegemaakt?
Mellebeats    posted on 31-10-2011 21:33
Het is ook zo dat ik alles wat ik heb gebruikt goed heb geregistreerd, en het geluid is zo hard dat je bijna zou denken dat het geen treiter geluid is, het lijkt mij ook eerder dat een plugin dan een audiofile afspeelt waarbij je bv hoort:
' ?you're using a demo version of ... '?

Plugins als Sylenth kan ik betalen en dat is ook geen probleem, het zit mee meer met software als Ableton zelf waar je al snel 500 euro voor betaald en plugins als Omnisphere.

Even offtopic, weet iemand of je als student Ableton goedkoper kan krijgen?
Sebasz    posted on 31-10-2011 22:14
Maak anders even een filmpje van het geluid dan kunnen we iets beter inschatten of het een plugin is die dat doet of dat er iets anders is. Ik vermoed nog steeds gewoon dat het aan een slechte plugin ligt omdat je dit probleem alleen in ableton hebt
Mellebeats    posted on 31-10-2011 22:40
Poster: Sebasz
Maak anders even een filmpje van het geluid dan kunnen we iets beter inschatten of het een plugin is die dat doet of dat er iets anders is. Ik vermoed nog steeds gewoon dat het aan een slechte plugin ligt omdat je dit probleem alleen in ableton hebt

Ja het is sowieso iets binnen ableton of een plugin, ik ga proberen een filmpje te maken, het geluid komt alleen niet om de zoveel seconden, het kan een uur weg zijn of het kan binnen 10 seconden 2 keer gebeuren, zou proberen een filmpje te maken dus.
Mellebeats    posted on 31-10-2011 22:57
filmpje is nogal onduidelijk omdat het geluid zo onregelmatig komt, het komt niet omdat ik nu 200 keer op spatie druk hoor het kan namelijk ook komen als ik het nummer afspeel.?

http://tinypic.com/player.php?v=sd0o4y&s=5

Je hoort het geluid na een seconde of 5, schrik niet haha.
Sebasz    posted on 31-10-2011 23:12
Tering haha. Ik denk toch dat het een van je recent geinstalleerde vst's is eigenlijk?Cool
Mellebeats    posted on 31-10-2011 23:14
Poster: Sebasz
Tering haha. Ik denk toch dat het een van je recent geinstalleerde vst's is eigenlijk?Cool

Ja ik schrik me de pleuris elke keer, vooral als ik heel geconcentreerd ben en me koptelefoon op heb.?
Ik ga wat dingetjes verwijderen kijken of het hetzelfde blijft
Mellebeats    posted on 01-11-2011 00:54
volgens mij heb ik het probleem gevonden! Ik had op A Return een Trueverb van Waves staan, ik verzende dit singaal naar 2 sounds. Op de 1 of andere manier overload hij ofzo waardoor ik die distortion kreeg, haal ik hem weg dan hoor ik het niet.

Kan ik weer rusteloos verder. Happy, laughing
Diamanic    posted on 01-11-2011 08:31
Poster: Mellebeats
volgens mij heb ik het probleem gevonden! Ik had op A Return een Trueverb van Waves staan, ik verzende dit singaal naar 2 sounds. Op de 1 of andere manier overload hij ofzo waardoor ik die distortion kreeg, haal ik hem weg dan hoor ik het niet.

Kan ik weer rusteloos verder. Happy, laughing

Nou, jeeej :P

Neem aan dat je rustig bedoeld Winking my eye
Sebasz    posted on 01-11-2011 14:24
of zorgeloos, maar niet rusteloos?Cool

This is an old Topic

No new postings for 4.941 days.
 Post CommentThat would be 164.7 months
or a whopping 13.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

169 Users online: 22 Guests (147 Unknown)
Pages generated today : 58.599
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.731.551