Grof of ... (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

OneSoul    posted on 30-10-2011 14:44
Ik draai binnenkort op een verjaardag van een vriendin, en ze had me gevraagd of ik eens een mixje wou laten horen.

Zo gezegd zo gedaan, mixje doorgestuurd en ze was helemaal in de wolken (terwijl ik helemaal niet tevreden was, ivm beats die niet mooi samenliepen)

Vrijdag avond maakte ik ander mixje, waar de beats wel samenliepen :p
Dus ik was redelijk tevreden over mijn prestaties, en stuur dus vol trots mijn mixje door!

Haar reactie:

Zij: sori ma kvin deze tog nie zu geslaagd einlijk
die andere was egth zot veel beter
Ik: hoe kunt ge da nu al weten, hij duurt 40 min
Zij: ik luister nie alles e, ma gwn stukjes, kvind die muziek da ge mixt nie egth, aljeaa das gwn liedjes aan mekaar plakke, da kank ook?

Volgens mij kan het niet groffer dan te zeggen dat het gaat om muziek achter elkaar te plakken en te zeggen dat ze het ook kan :o

Mixje bestond uit:

D-Me-Seven Nation army
Jessy - Look At Me Now?
LMFAO - Party Rock Anthem
Pitbull - Give Me Everything
Black Eyed Peas - Don't Stop The Party
Alex Gaudino Ft. Kelly Rowland - What A Feeling
David Guetta - Who's That Chick
Chris Brown - Yeah 3X
Peter Luts - The Rain
LMFAO - Sexy And I Know It
Avicii - Fade Into Darkness
The Temper Trap - Sweet Disposition (Axwell &Dirty South Hot Remix)
Swedish House Mafia - Save The World

Wat vinden jullie van de reactie, terechte opmerking over muziekkeuze of niet?
En wat vinden jullie van de uitspraak over het aaneen plakken van muziek?

Mvg Y.
Play the music, not the instrument.

What do you think about Grof of ... ??

Vote :   

ThijsG    posted on 30-10-2011 14:51
Muziekkeuze is natuurlijk persoonlijk, dat kan niet slecht of goed zijn eigenlijk.
T kan zijn dat zij t daar niet mee eens is.
En DJen is zeker niet 'aaneenplakken van muziek' vind ik. Al doe je niks anders dan overgangen maken, komt er alsnog timing, plaatkeuze, beatmatching bij kijken.?

Maar is dit echt iets om een topic over aan te maken?
TripleSpin    posted on 30-10-2011 15:05
Gewoon haar eens achter die draaitafels neer zetten en aan laten kloten. Komt ze heel snel terug van die mening Winking my eye.
We don't live in your shadow, but we grow in your shade
djmstr223    posted on 30-10-2011 15:12
Poster: TripleSpin
Gewoon haar eens achter die draaitafels neer zetten en aan laten kloten. Komt ze heel snel terug van die mening Winking my eye.

hahah klopt.

ontopic:
Zou je de 2de mix eens online kunnen zetten ik zou wel eens willen luiserenHappy, laughing
www.bramvanbergen.nl
main    posted on 30-10-2011 15:14

doe ik ook altijd als mensen dit soort opmerkingen maken. eerste wat er dan gebeurt is dat ze de cue uitproberen bij het deck dat al loopt. hmm, dus niet even achter elkaar plakken haha
OneSoul    posted on 30-10-2011 15:15
Uit agressie en teleurstelling in haar reactie al men mixjes, zowel eerste en 2e buitengezwierd, vanavond of morgenavond ga ik er een nieuwe maken denk ik :/
TripleSpin    posted on 30-10-2011 15:23
Dat je nog de moeite neemt. Ik had al heel snel zoiets gehad van, graag of niet.
We don't live in your shadow, but we grow in your shade
Ywe    posted on 30-10-2011 15:32
Als je zo typt als haar, dan neem ik dr sowieso niet serieus. Gewoon lekker mixjes blijven maken en op de avond zelf laten zien hoe 'makkelijk' ?dat plaatjes aan elkaar plakken is :P
User edit by Ywe on 30-10-2011 @ 15:51:37 (3%)
bambamstudio    posted on 30-10-2011 20:28

Gooi haar eerst eens op Nederlandse les Winking my eye
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
User edit by bambamstudio on 30-10-2011 @ 20:28:15 (1%)
vanilladj    posted on 30-10-2011 20:46
Tjah sommigen zullen mijn reactie wel grof vinden hahah

Maar ik zou incasseren op die avond en gewoon plaatjes dan maar aan elkaar 'plakken' Thumbs Up
DJ'ing is voor de gemiddelde persoon niet echt te begrijpen en iedereen denkt idd dat het een playlist is en op tijd op play rammen (sommige DJ's doen dat overigens wel)..
Niks mis mee natuurlijk als je dat doet, bij een leuke platenkeuze kan de avond net zo geslaagd zijn.
Is een DJ nog capabel genoeg om ze wel lekker en goed in te mixen dan maakt het dat helemaal af natuurlijk Happy, laughing
Was voorheen: Nils7
OneSoul    posted on 30-10-2011 21:24
Ik weet zelf ook dat ik minder goed kan draaien als de gemiddelde DJ hier, maar dit is wel de laatste commentaar die ik kan gebruiken, ben paar maandjes bezig, dus leer elke keer weer wat bij...
Ywe    posted on 30-10-2011 21:33
Niet van aantrekken dus en mooi je ding doen!
dj-zero    posted on 30-10-2011 21:43
idd gwoon je ding doenWinking my eye
en haar laten proberen heeft vaak ook geen zin...
merk zelf vaak genoeg dat mensen t verschil tussen een 'perfecte' overgang en een 'rampzalige'overgang niet eens horen:S
wil iemand even uitproberen hoe t werkt en vind dan van zichzelf oah klonk best lekker, terwijl ik met mn handen in mn haren zit,,, HOE KON JE DAT LEKKER VINDEN:S maarja:P
tis dus ook een kwestie van gehoortraining, en ik moet zeggen, heb wel vaker gemerkt dat t commentaar dat je krijgt niet altijd ergens op slaatWinking my eye trek je dr dus niet teveel van aan.
Tekhead    posted on 30-10-2011 22:06
mooie vriendin !
Ach het is duidelijk dat ze er de ballen van kent, en jouw mixen beoordeeld naar muziekvoorkeur en niet naar beatmatchkunde. Ze wil gewoon haar muziekvoorkeur horen, en of die nu goed of slecht gemixt zijn zal haar worst wezen net als wat jij ervan vindt !
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
iGrasmat    posted on 30-10-2011 23:21
Meisjes die geen DJ zijn zeggen altijd dat je goed draait als je gewoon populaire muziek/muziek die zij mooi vindt uitkiest. Dan doet het er niet toe hoe je het mixt.

Tenminste dat is mijn ervaring...
''A DJ is not a jukebox, fuck your request!''
Tekhead    posted on 30-10-2011 23:48
Poster: iGrasmat
Meisjes die geen DJ zijn zeggen altijd dat je goed draait als je gewoon populaire muziek/muziek die zij mooi vindt uitkiest. Dan doet het er niet toe hoe je het mixt.

wat ik dus net vermeld heb.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
RAS    posted on 31-10-2011 02:40
Poster: Tekhead
wat ik dus net vermeld heb.

Jaja, we kunnen allemaal lezen. Alle credits naar Tekhead :S
User edit by RAS on 31-10-2011 @ 02:41:14 (6%)
Gerdo    posted on 31-10-2011 10:26
Probeer het eens met meer verschillende muziek soorten, pop muziek, r&b, vrouwenmuziek:p

succes!
DJADMIN    posted on 31-10-2011 12:27
Poster: iGrasmat

Inderdaad, en als je dus wil draaien op dat feest, moet jij je als dj daarop aanpassen....
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
Gerdo    posted on 31-10-2011 12:55
Klant is koning! Wat het publiek wil dat moet je draaien, dat kan niet je smaak zijn. Maar anders vinden ze het een @#$ feest.
DJADMIN    posted on 31-10-2011 13:53
Poster: Gerdo
Klant is koning! Wat het publiek wil dat moet je draaien, dat kan niet je smaak zijn. Maar anders vinden ze het een @#$ feest.

Juist, en als je niet bereid bent om te draaien wat het publiek wil horen, zal je dit feest over moeten slaan en andere dj's dit op laten knappen (die dat wel willen doen)
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
Yorick    posted on 31-10-2011 14:09
Omgaan met kritiek heet dit.
Luxx    posted on 31-10-2011 16:11
Kan iemand vertalen wat ze ?berhaupt zei?
www.mothermusic.nl
ArTy    posted on 31-10-2011 16:42
Ze zei dat ze liever 3 breezertjes wilde ipv een DJ.. tenminste daar komt het op neer?Cool
Ywe    posted on 31-10-2011 16:49
Oeh, breezers... das lang geleden Cool
mrmagix    posted on 02-11-2011 00:50
Vrouwen, altijd hetzelf... Neenee, haha :p

Zoals eerder gezegd, omgaan met de kritiek dat ze heeft gegeven. En persoonlijk zou ik er niet veel belang aan hechten. Ze geeft in haar reden aan dat ze maar door de mix scrolled + dat ze vindt dat de liedjes maar aan elkaar geplakt zijn.. Dat klopt niet h? Happy, laughing.

Als je als leek (noob) naar een mix luistert, ga je direct naar de muziekkeuze. Als die haar niet bevalt, tjah, das dan smaak. Maar ik zou het h??l verbazend vinden dat iemand als zij *even vooroordelen cree?ren vanwege haar manier van schrijven* nog maar een klein beetje interesse heeft in de stijl waarop er gemixed wordt... Duidelijk kent ze er niks van, dus jij moet je volgens mij helemaal niet aangevallen voelen.

Het maximum dat je kan zeggen is dat het grof is... Als bijvoorbeeld een sterrenchef een maaltijd voor je heeft klaargemaakt en je proeft enkel van het ingredi?nt dat je niet lekker vindt, ga je toch ook niet zeggen dat je het zelf ook wel kan maken door gewoon wat dingen op dat bord te smijten? Happy, laughing

Respect hebben voor iemand die z'n passie in iets legt. Zij moet dat weten. Als ze een super lelijk kleedje hebben gezien in de winkel en plotseling loopt de volgende dag hun beste vriendin met dat kleedje rond, gaan ze alle mogelijke complimenten bovenhalen dat het toch oooooh zo mooi is. En dat enkel omdat de vriendin zelf dat mooi vond Happy, laughing.

Maarbon, bovenstaande teksten zijn niet veralgemeenbaar op alle vrouwen, maar alleen op de breezah MeiSjs enzuuu. Wil hier geen ruzie met de vrouwelijke helft haha :D
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.

126 Users online: 14 Guests (112 Unknown)
Pages generated today : 19.664
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.828.123