Beatmatchen (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

luyten    posted on 30-10-2011 12:28
hallo iedereen, misschien een hele domme vraag Cool, maar als je beatmatcht, mag je dan naar je bpm-tellers kijken??

Alvast bedankt

What do you think about Beatmatchen ??

Vote :   

feestbeest    posted on 31-10-2011 21:29
Er is niet een wet voor draaien, gelukkig maar.
Beatmatchen is niet een benodigde om te kunnen draaien he. Je kan ookal oefenen met het timen van een track. Als ik een avond draaien bij bijv. een verjaardag voor jongeren dan ben ik 50 % aan het beatmatchen en 50% gebruik een bepaalde timing. Dat je dircet van het ene nummer naar het andere gaat. Vaak heb je het wel over top 40. Dat als bijv. je het refrijn van het ene nummer en dan gelijk van een ander nummer het refrijn and so on.

Beatmatchen, ik heb er ook nog moeite mee, het gelijk trekken als de tracks een gelijke bpm's hebben is het probleem helemaal niet maar wel als ik 2 verschilende bpm's met alleen het gehoor moet gelijk trekken. Het luk wel maar het kost wat extra tijd.

Heel veel oefenen dus en op een gegeven gaat er vast een lampje branden!
Mac Book Pro, Traktor scratch Duo 2, X1, CDJ 800MK2
Dolivieira    posted on 31-10-2011 23:19
Poster: Meiwand
Denk je dat Afrojack , armin van buuren etc nog echt beatmatchen ook al komen hun de podium op en spelen ze paar plaatjes af gaat iedereen al uit ze dak dus echt beatmatchen hoefen ze niet te doen :p

Die beatmachen echt hoor. Of ze kunnen het wel. Maar om DJ te zijn op een House/ Dance feest is een van de vereisten dat je kan beatmachen. Of dat je in iedergavel er van af weet. Zodat je een sync nop ook goed weet te gebruiken.?

Maar voor Top 40 en populaire feest muziek is dat weer niet en vereiste. Timming is bij allebij een vereisten en als DJ moet je goed kunnen weten wanneer een nummer tot zijn recht komt. Dat is zeker belangrijker dan beatmachen.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s

This is an old Topic

No new postings for 4.943 days.
 Post CommentThat would be 164.8 months
or a whopping 13.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

152 Users online: 24 Guests (128 Unknown)
Pages generated today : 3.684
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.740.199