[P] SinuZ - Disco JackZ (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Bootstrap    posted on 29-10-2011 14:29
Produced by
SinuZ


Production Name
Disco JackZ


Check it out



Hij is eindelijk af, Disco JackZ! Ik ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden. Via dit linkje is hij op soundcloud te beluisteren en in 320kbps te downloaden.
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
User edit by Bootstrap on 29-10-2011 @ 14:32:29 (10%)


What do you think about [P] SinuZ - Disco JackZ ??

Vote :   

Gerdo    posted on 29-10-2011 16:09
Schitterend! Ik ga hem vanavond draaien:D
Bootstrap    posted on 29-10-2011 16:43
Thanks! Cool
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
Bootstrap    posted on 31-10-2011 14:22
Nog meer mensen die hem geluisterd hebben? Er wordt op dit moment een remix van de track gemaakt en hij wordt opnieuw gemasterd (ben ik niet zo goed in) en dan wordt hij als EP uitgebracht op een Amerikaans label. Jullie horen het wel als het zo ver is Cool
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
Gerdo    posted on 31-10-2011 14:34
Super vet dat het nummer uit gaat komen! Op welk label komt hij uit?
Bootstrap    posted on 31-10-2011 15:12
Hou ik nog even stil totdat het zover is Cool Heb je hem nog gedraaid trouwens? En sloeg hij een beetje aan? Happy, laughing
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
Gerdo    posted on 31-10-2011 20:10
Ik heb hem gedraaid! Ze keken in het begin een beetje raar, ik draai in cafe waar dit niet de gangbare muziek is. Maar ze gingen er uiteindelijk op dansen:D Ik blijf het een super vet nummer vinden. En ik ben blij dat ze erop gingen dansen, aankomende zaterdag draai ik hem weer.
Bootstrap    posted on 01-11-2011 00:28
Haha top, goed om te horen Cool Ben alweer aan een nieuwe track aan het werken. Al die positieve reacties motiveren me echt heel erg.
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
Gerdo    posted on 01-11-2011 08:22
Succes met die nieuwe track! Je bent goed bezig!
Bootstrap    posted on 01-11-2011 12:15
Hier is alvast een eerste opzet van mijn nieuwe track Happy, laughing Het gaat vooral om het stuk na de break, dat begint al ergens op te lijken.
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
Gerdo    posted on 01-11-2011 13:41
Poster: Bootstrap
a href='http://dl.dropbox.com/u/2941461/mumbai%20electro%20versie%201.mp3' target='_blank'>Hier is alvast een eerste opzet van mijn nieuwe track Happy, laughing Het gaat vooral om het stuk na de break, dat begint al ergens op te lijken.
 

Dat begint zeker ergens op te lijken. Weer erg lekker hoor! Succes er verder mee!
Bloedworst    posted on 01-11-2011 20:53
Heb je goed gemaakt man, heb hem op soundcloud geluisterd en m?et zeggen er zitten leuke dingen in.
Bootstrap    posted on 01-11-2011 23:29
Bedankt, goed om te horen Happy, laughing Ik heb me de afgelopen dagen wat meer verdiept in Massive om nog wat ziekere synth geluiden te kunnen maken en ik ga me ook wat meer verdiepen in mastering. Heb nog veel te leren, maar dat maakt het juist leuk Happy, laughing Heb je nog tips aan de hand van Disco JackZ? En wat vond je er goed aan?
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
MoXeGy    posted on 02-11-2011 22:29
Klinkt niet verkeerd, mis alleen soms wat diepte/warme in je track.
Kan het ook zijn dat ik toevallig wat loopjes uit een sample pack hoor? Winking my eye
Bootstrap    posted on 03-11-2011 12:05
Klopt heb wel wat loopjes gebruikt. Nu ik nog niet zo snel ben met Logic vind ik dat wel fijn, omdat het anders eindeloos lang duurt voordat ik er iets leuks uit krijg en dan mijn motivatie een beetje kwijtraak. Ik snap wel wat je bedoelt met die warmte of diepte die je mist. Hoe zou jij dat toevoegen?
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
MoXeGy    posted on 03-11-2011 20:09
Is een goede vraag, weet zelf ook niet precies wat het is maar mischien iets meer in het hoog frequentie gebied doen zoals de hatjes mischien iets meer hoog geven.
In de break op 03:13 zou ik een delay of iets dergelijks doen.
Bloedworst    posted on 04-11-2011 11:02
Voor meer warmte zou je inderdaad weer ff terug moeten gaan naar je Eq in de mix. ik hoor en paar dingen,, je hats gaan als en gek tekeer en en deesser zou er gek op zijn of en nauwe eq cut zou ook helpen, het lijkt ook of er en snare inzit die zijn punch volledig kwijt is omdat hij?laag mist in de eq, je claps zijn ook schril.
Het bovenstaande zou je opnieuw moeten eqen en meer rekenig houden met je mid want die is er bijna niet met zoveel hoog en je hi mid is belangrijk voor de air in je track.
Je laag kan ook zeker wat werk gebruiken ook weer en eq verhaal, waar ik ook wel op in wil gaan als er behoefte aan is.
belangrijk gebruik niet onnodig compressors op je individuele tracks die doen vaak meer kwaad dan goed.
Eind verhaal probeer op je masterbus in deze volgorde eq-detailer-vintagewarmer-comp-limiter.
tip subtiele reverbs (rooms)?kunnen veel aan kicks en bassen toevoegen, ik weet het is en omstreden onderwerp maar bassen en kicks en stereo beeld geven kan rustig sinds onze productie niet meer op vinyl worden uitgebracht maar als mp3 of whatever maar wat wel verstandig is not to mutch.
Mischien heb je er wat aan succes Bootstrap
Bootstrap    posted on 04-11-2011 18:57
Bedankt voor de tips Bloedworst Happy, laughing Super! Ik ga er mee aan de slag. Zou je wat dieper in willen gaan op dat eq verhaal? Alle beetjes helpen me heel erg Happy, laughing Nogmaals, bedankt voor de tips!
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
Bloedworst    posted on 04-11-2011 20:32
Ja is goed doe ik morgen zit nu mobiel typt niet zo best .
Bootstrap    posted on 04-11-2011 20:37
Haha is goed hoor Happy, laughing Thanks!
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
Bloedworst    posted on 05-11-2011 12:25
Het is natuurlijk en lang verhaal, en iedereen heeft zijn methode, en zijn smaak.
Het eqen van je tracks is een van de belangrijkste stappen in je productie, het doel, alle instrumenten zijn plek geven, en ongewenste frequencies cutten, ook belangrijk gebruik je eq zoveel mogelijk om te cutten en NIET om te boosten.

Ik gebruik en eq op twee manieren serieel en parallel, wil ik ook wel op ingaan maar is en heel verhaal dus op verzoek, yes i will.

Wat ik bijvoorbeeld zij over de snare, die bestaat uit meerdere frequenties de low end rond note f3 =220/260hz zijn snap rond note c7= 1.8/2.2khz en hoog rond note f8= 3/9khz
dat zijn de esentiele frequencies van je snare, dus ga de freq daaromheen en beetje cutten (om ruimte te maken voor andere instrumenten) en je kan hem en beetje nauwe boost geven op de frequencies zelf naar smaak en sound, tip gebruik en bandpassfilter of narrowpeakfilter om de freq waar ik net over verteld heb te zoeken waar de essentieele freq bij jou snare ligt, dit verhaal geld voor alle instrumenten alleen en piano heeft natuurlijk andere essentieele frequenties en harmonieeen dan en snare (dus zoeken met en narrowpeak!) als je dit toepast op alle instrumenten zal je horen dat je totaal sound voller en warmer en minder troebel is.

Wat ik in mijn vorige post schreef over de masterchain die begint met de eq, die gebruik ik eigenlijk alleen om het hele audio spectrum gelijk te trekken probeer daar dus mee te bereiken dat laag mid hoog alles een level heeft ( en horizontale lijn in je spectrum analyzer) vaak pieken je bassen en kicks wel daar en beetje boven uit en weer zeg ik het, niet boosten maar cutten, en uiteindelijk en low cut onder de 25hz en een high cut boven de 16khz en dat is weer belangrijk dat je comp niet gaat compressen op subs die je niet hoort en je headroom verpest wat ten kosten gaat van je loudness.

Zo ga nu ff bakkie koffie drinken is nog vroegSmile
Bouncy    posted on 05-11-2011 14:57
Poster: Bloedworst
span style='font-size: x-small;'>
Wat ik in mijn vorige post schreef over de masterchain die begint met de eq, die gebruik ik eigenlijk alleen om het hele audio spectrum gelijk te trekken probeer daar dus mee te bereiken dat laag mid hoog alles een level heeft ( en horizontale lijn in je spectrum analyzer) vaak pieken je bassen en kicks wel daar en beetje boven uit en weer zeg ik het, niet boosten maar cutten, en uiteindelijk en low cut onder de 25hz en een high cut boven de 16khz en dat is weer belangrijk dat je comp niet gaat compressen op subs die je niet hoort en je headroom verpest wat ten kosten gaat van je loudness.
 

Even een audionerd vraagje: waarom alles boven de 16kHz weg?
Bloedworst    posted on 05-11-2011 17:06
Eigenlijk de zelfde redene als het laag (subs kun je nog voelen highs niet ) het menselijk gehoor houd daar en beetje op en we maken natuurlijk geen muziek voor honden en katten die veel hogere freq kunnen horen, maar comp en limiters reageren ook op voor ons niet hoorbare frequenties als die in je track zitten dus het is overbodig om dat er in te houden
Bloedworst    posted on 05-11-2011 17:10
Ow dubbel post zo'n mobiel is toch niet handig hiervoor

Eigenlijk de zelfde redene als het laag (subs kun je nog voelen highs niet ) het menselijk gehoor houd daar en beetje op en we maken natuurlijk geen muziek voor honden en katten die veel hogere freq kunnen horen, maar comp en limiters reageren ook op voor ons niet hoorbare frequenties als die in je track zitten dus het is overbodig om dat er in te houden
User edit by Bloedworst on 05-11-2011 @ 21:46:58 (19%)
Bouncy    posted on 05-11-2011 19:36
Poster: Bloedworst
Eigenlijk de zelfde redene als het laag (subs kun je nog voelen highs niet ) het menselijk gehoor houd daar en beetje op en we maken natuurlijk geen muziek voor honden en katten die veel hogere freq kunnen horen, maar comp en limiters reageren ook op voor ons niet hoorbare frequenties als die in je track zitten dus het is overbodig om dat er in te houden
 

Ok, ik heb dan altijd het idee dat de hihats en snare's e.d een beetje nep gaan klinken...

Laatst in de studio hebben we een blinde test gedaan, en gek genoeg hoor je t wel als er een filter op 16kHz op zit (schijnt toch een soort harmonische boven te zitten die je niet direct hoort maar wel in combinatie). Over dat laag ben ik het trouwens helemaal met je eens, ik gebruik zelf altijd een 32db/oct laagaf vanaf 30
User edit by Bouncy on 05-11-2011 @ 19:36:58 (1%)
Bloedworst    posted on 05-11-2011 21:32
@ Bouncy

Ja dat klopt er zitten veel meer harmonien en resonanties boven de 16khz van bijna alle instrumenten, dat is ook de rede waarom je die cut, je hoorde ze niet maar ze maken je high troebel en be?nvloeden het gedrag bijv je comp en limiter, en je limiter laten limiten op iets wat je niet hoort, niet echt zinvol, wand je track bestaat natuurlijk niet alleen uit en snare die wel en mooie harmonische
boven de 16khz heeft.

EDIT heb hier en kleine gehoor test download de wavejes 16 tot 20 khz luister of je ze hoort, waarschijnlijk hoor je nog 17 a18 khz, maar nu de 20khz wav zet hem?in je daw programma en zet er en goede limiter achter en je zal zien dat hij keihard gaat limiten zonder dat je het geluid eigenlijk hoort.

link?? http://homerecording.about.com/od/homestudiobasics/a/test_tones.htm

Nog en methode neem en sinus, resonantie op 100% kies bandpassfilter en draai je cutoff van 0 naar 100% en hij loopt het hele spectrum af van onhoorbaar tot onhoorbaar
User edit by Bloedworst on 06-11-2011 @ 15:27:13 (100%)




95 Users online: 8 Guests (87 Unknown)
Pages generated today : 3.054
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.182.923