Poster: Larsz
Ik zou hem gewoon in een DAW limiten + compressen.
Poster: bambamstudio
Licht eens toe wat je bedoeld. Waarom moet je hem in een DAW zetten? Waarom heb je een limiter nodig? Waarom wil je hem na dat je een limiter gebruikt mebt nog compressie geven?
Dit is nu zo'n typisch antwoord om het antwoorden. Want een limiter is in feite een compressor, maar dan omgekeerd. Dus compressie toepassen nadat je een limiter gebrukt hebt slaat nergens op.
Dus wat topic Giles123 wel kan doen: Kijk eens of?audacity een normalyze functie heeft, hiermee kun je al veel levelen. Als dat niet werkt kun je een compressor gebruiken om ervoor te zorgen dat op plekken waar het zachter wordt, de compressor ervoor laten zorgen dat de zachtere delen harder worden.
Want een compressor is niet meer dan een automatische volume regeling.
Poster: Larsz
Lijkt mij eigenlijk meer dan logisch dat je limiter na je compressor plaatst inderdaad, maar misschien was dat niet helemaal duidelijk.?
Je mp3 of wav in een DAW zetten, dan een compressor erop (als je echt heel veel variatie in je volume hebt kunnen stukken wel overcompressed klinken) en ik zet altijd overal een limiter op (op 0.0db) om gare peaks tegen te gaan..
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.