Licht voor in danscafé
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ArTy    posted on 28-10-2011 20:06
Beste forummers,
In het danscaf? waar ik werk zijn we toe aan vervanging/toevoeging van disco lampen. De helft van de huidige lampen is kapot en de effecten die ze geven zijn te ouderwets. Vooral op de dansvloer willen we de boel een stuk verbeteren.

Het gaat om een zaal onder de grond met een capaciteit van +/-150 man. Helaas is de ruimte niet echt hoog, ik schat zo'n 2,50 meter. De dansvloer zal zoon 100 tot 130m? zijn.

Helaas gaat het de laatste tijd niet geweldig met de horeca dus het moet niet al teveel gaan kosten, een precies budget is er niet maar het mag geen duizenden euro's kosten. We willen het liefst onder de 1000 euro blijven eigelijk.

Ik heb zelf al wat bedacht maar heb niet zoveel verstand van lichten. Ik dacht aan een stuk of 8 LED parren en dan wat leuke effecten. En dit dan alles aan te kunnen sturen op de pc op een simpele manier. Bijvrbeeld knoppen maken met 'zaal rood' en als je daar dan op klikt dat alle lampen rood worden. Een pc en apparaat om alles aan de pc aan te sluiten is er al, software nog niet.

Mijn vraag aan jullie is, hebben jullie idee?n en tips voor mij hierover. Wat kan er het beste aangeschaft worden? 2de hands is ook geen enkel probleem

We hebben al 2 werkende movingheads en 2 strboscopen en wat simpele (volgens mij geen dmx) effecten hangen.
User edit by ArTy on 28-10-2011 @ 20:06:59 (10%)

What do you think about Licht voor in danscafé ??

Vote :   

DJADMIN    posted on 28-10-2011 20:27
Ik zou inderdaad 8 ledparren (met filter !!) halen, en daar 6 scans ofzo bijhangen. Ik weet dat je in Duitsland Scanic scanners krijgt, zijn leuke apparaten ! Kosten 100 euro, nieuw !! En ik spreek uit ervaring, die zijn leuk !! Heb je 6 scans, 8 parren...en de strobe heb je al...en de rest kan je zelf weten !
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
ArTy    posted on 28-10-2011 20:28
Kijk.. en de bende is direct aan te sluiten aan de pc? via zoon dmx switch dan? En welke software is simpel in gebruik?
DJADMIN    posted on 28-10-2011 20:30
Ik heb zelf...Sweexlight...kan dat ? Dongletje kost 100 euro..met software...DMX kabels doorlussen...en zelf programmeren...en klaar !! Ik had zelf altijd hetzelfde, en werkt echt easy, terwijl ik er zelf echt niks van kan !
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
LLCoolP    posted on 28-10-2011 20:57
Poster: DJADMIN
Ik heb zelf...Sweexlight...kan dat ? Dongletje kost 100 euro..met software...DMX kabels doorlussen...en zelf programmeren...en klaar !! Ik had zelf altijd hetzelfde, en werkt echt easy, terwijl ik er zelf echt niks van kan !

Die was ik ook van plan aan te gaan schaffen, maar dan nog met IR en tijd/datum klokje erin.
Join the party and become famous!

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

325 Users online: 99 Guests (226 Unknown)
Pages generated today : 54.985
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.443.359