FL Studio Tutorial serie 2
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Luxx    posted on 28-10-2011 13:14
hi guys.?

lange tijd heb ik geen nieuwe tutorials gemaakt vanwege gebrek aan opname mogelijkheid en stiekem ook geen idee waarover ik tutorials wilde gaan maken, heb ik nu een nieuwe serie.

ik wil iedere week op de donderdag een nieuwe video online zetten. Ik ga hierbij focussen op Mixdown en Arrangement. Iets dat ik nog vrij weinig bij andere tutorails heb gezien.

de eerste video staat nu online en gaat over het cre?ren van een focus (of Focal) punt in je track. Wat dit precies is leg ik in gebrekkig engels uit in de video dus ik zou zeggen, neem even een kijkje. een like en comment word zeer gewaardeerd overigens.

*DISCLAIMER*
ik ben een auto-didact. dat wil zeggen dat alles dat ik weet over muziek, akkoorden, FL studio etc. ik mijzelf heb aangeleerd. per definitie is dus alles wat ik zeg niet direct absolute waarheid. ik kan bepaalde termen totaal anders noemen dan mensen die wel een opleiding hiervoor gedaan hebben het gewend zijn of iets heel anders aanpakken. (BamBamStudioDude zal dan ook vast wel een aantal keer een facepalm moment hebben bij mijn videos) Ik wil dan ook niet beweren dat ik alles weet, maar ik doe mijn best om de kennis die ik wel heb zo goed mogelijk door te geven.?

ik hoop dat de nieuwe serie tutorials in de smaakvalt en dat het nuttig is voor velen van jullie!

mijn youtube kanaal:
http://www.youtube.com/djluxx

Eerste video:
http://www.youtube.com/watch?v=PdIlEvOZ_-Q

Tweede Video
http://www.youtube.com/watch?v=aCJlReBIank&lc=Wg__AvOWNPIfz2Qp9Q9jMLBNX6dbaTfRI_dwVIH4gok&feature=inbox

www.mothermusic.nl
User edit by Luxx on 07-12-2011 @ 23:41:45 (21%)

What do you think about FL Studio Tutorial serie 2 ??

Vote :   

Blackaround    posted on 28-10-2011 17:10
Jo lux,
Heb een vraagje.

Heb een keyboard, ( behringer umx 610 )
Maar als ik een melodie speel.. klinkt hij egt offbeat.. nogtans tijdens het spelen niet..

Hoe komt dit eig?
MrQreeny    posted on 28-10-2011 17:12
Leuk hoor Luxx! Ik kijk altijd graag naar je video's!!
'Music is the universal language of mankind...'
Luxx    posted on 29-10-2011 04:22
Poster: Blackaround
Jo lux,
Heb een vraagje.

Heb een keyboard, ( behringer umx 610 )
Maar als ik een melodie speel.. klinkt hij egt offbeat.. nogtans tijdens het spelen niet..

Hoe komt dit eig?

Dan heb je een slechte geluidskaart die het midi signaal niet snel genoeg verwerkt. Ga even naar je audio settings en probeer of je geluidskaart ASIO drivers ondersteunt. Zo niet, dan heb je deze latency totdat je je kaart vervangt
www.mothermusic.nl
bambamstudio    posted on 29-10-2011 08:41
Eeeeh wat heb ik er mee te maken? Winking my eye
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
Rusafli    posted on 29-10-2011 09:02
Poster: bambamstudio
Eeeeh wat heb ik er mee te maken? Winking my eye

Blijkbaar gelooft (bijna) iedereen je hier LOL of ze zijn bang voor de knuppel van Bam Bam

User edit by Rusafli on 29-10-2011 @ 09:06:54 (2%)
bambamstudio    posted on 29-10-2011 09:28
Poster: Rusafli
Blijkbaar gelooft (bijna) iedereen je hier LOL of ze zijn bang voor de knuppel van Bam Bam

Whahahahahahaha
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
Larsz    posted on 29-10-2011 10:53
Wat voor een vst gebruik je voor die bassline? :P
Luxx    posted on 29-10-2011 12:00
Poster: Larsz
Wat voor een vst gebruik je voor die bassline? :P

eigen gemaakte preset voor Fruity Sytrus. ik geloof dat alle andere leads en chords etc. allemaal gemaakt zijn met standaard Fruity plug ins. geen externe VSTi?s
www.mothermusic.nl
User edit by Luxx on 29-10-2011 @ 12:02:23 (98%)
Luxx    posted on 06-11-2011 16:33
tweede video online
www.mothermusic.nl
Luxx    posted on 07-12-2011 23:42
even een bump en een excuus voor het uitblijven van de derde video en die daaropvolgent. ik heb het momenteel heel erg druk met het afmaken van eigen releases onder The Voyagers waardoor andere dingen even wat minder aandacht krijgen. ik probeer zsm weer een video te maken en online te zetten.
www.mothermusic.nl
Toppertje    posted on 08-12-2011 00:01
Altijd leuk om te zien hoe andere werken!

Doe je ook feedback op tracks? Ik wil weten of mijn focus point goed is, je tutorials zijn een hele andere style dan dat ik leuk vind om te maken. Dus is het moeilijk om dat in me eigen werk toe te passen.
Ik ben Snoey, Admin reageert niet op mijn verzoek.
Luxx    posted on 08-12-2011 00:27
Poster: Toppertje
Altijd leuk om te zien hoe andere werken!

Doe je ook feedback op tracks? Ik wil weten of mijn focus point goed is, je tutorials zijn een hele andere style dan dat ik leuk vind om te maken. Dus is het moeilijk om dat in me eigen werk toe te passen.

als je iets stuurt luister ik er graag naar en geef ik feedback. ik geef alleen wel eerlijke feedback en sommigen mensen waarderen dat op een of andere manier niet altijd.

het makt niet zo heel veel uit welke stijl je doet aangezien het meeste van wat ik vertel toepasbaar is op andere stijlen. ik leg het alleen uit in wat ik doe omdat ik dan een hoop extra werk uit de weg ga. heb al bijna te weinig tijd om het op deze manier te doen.
www.mothermusic.nl
Toppertje    posted on 08-12-2011 00:40
Ik wil niet opscheppen, een aantal bekende dj's en mc vinden me tracks erg tof, maar nog net niet goed genoeg om het te supporten. Heb dus alle kritiek en tips nodig die ik kan krijgen. Dus leef je uit, en dan kan ik kijken wat ik er mee kan. In ieder geval bedankt voor de reactie! Wil je dat ik het via een specifieke upload site het door mail, of vind je een soundcloud al genoeg?
Ik ben Snoey, Admin reageert niet op mijn verzoek.
Luxx    posted on 08-12-2011 00:42
soundcloud is prima man. ik PM je even
www.mothermusic.nl
iGrasmat    posted on 06-03-2012 00:59
Die laatste link kun je ook verkorten tot http://www.youtube.com/watch?v=aCJlReBIank Winking my eye
''A DJ is not a jukebox, fuck your request!''

This is an old Topic

No new postings for 4.924 days.
 Post CommentThat would be 164.1 months
or a whopping 13.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

255 Users online: 145 Guests (110 Unknown)
Pages generated today : 73.831
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.870.868