Geluidsinstallatie
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Aquarius    posted on 28-10-2011 02:15
Hallo allemaal,

Aangezien ik zelf 0,0 verstand heb van geluidsinstallaties wil ik mezelf toch wel een beetje laten informeren.

Momenteel beschik ik over;
- 4 DAP PS 115 passieve luidspreker
- 2 versterkers

Binnenkort komt er weer een feestje voor 350 man. Voorheen werden er altijd nog wat boxen bij gehuurd.
Wat kan ik het beste aanschaffen?

Mijn budget is 800 euro.

Ik ben benieuwd naar jullie advies.

Mvg.
Aquarius

What do you think about Geluidsinstallatie ??

Vote :   

PhonoGraaf    posted on 28-10-2011 08:38
2 actieve subwoofers
DJADMIN    posted on 28-10-2011 10:52
Als ik jou was zou ik die DAP set verkopen, en daar een actieve Mackie of JBL set van halen Winking my eye !!

Maar weet niet of dat mogelijk is

Anders eventueel ook 2 passieve subs, valt net zo goed te gebruiken op setje passief zou ik zeggen !
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
mrmagix    posted on 28-10-2011 10:56
Ik volg Admin. Ofwel alles weg en een Mackie of JBL, dan ben je zeker van je spul en kan je een h?le tijd voort + geen externe versterkers en heel die toestand.

Anders nog maar een versterkertje bijkopen met 1000 draden voor je passieve set uit te breiden met 2 subs.

Al bij al, ik zou kiezen voor de eerste optie, gewoon al omwille van de duurzaamheid van het materiaal. Voor je huidige set kan je best wel wat geld bij elkaar krijgen waarmee je dan je budget kan aandikken.
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
jochemke    posted on 28-10-2011 11:53
Ik volg ook hun mening. Ik heb zelf mijn passieve set verkocht en ben overgestapt op actieve set. Heb er geen spijt van in tegendeel.
Yorick    posted on 28-10-2011 12:09
1 processor
1 versterker
2 Dap sub's

Mooi setje heb je dan waarmee je alle kanten op kan gaan
Aquarius    posted on 28-10-2011 13:40
Top voor alle reacties! Wat voor subwoofers worden me dan aangeraden? Als je actieve subwoofers hebt dan heb je geen versterkers meer nodig toch?

Yorick    posted on 28-10-2011 14:00
Actief is leuk voor als je het alleen zelf gebruik. Al verhuur je het en ze vinden het te zacht en ze zien een knopje dat het harder kan slopen ze alles.
Processor kan je locken met een password.
Al gaat er wat stuk ben je ook goedkoper uit.
PhonoGraaf    posted on 28-10-2011 14:12
Klopt, actieve subwoofers hebben een ingebouwde versterker, waar je meestal nog een speaker op aan kan sluiten.
Denk aan de DAP 18BA of 15BA, ze gaan wel wat over je budget heen maar dan heb je wel wat. Ze sluiten qua vermogen ook wel aan op je speakers. Als je voor passieve woofers gaat moet je er nog een versterker en een crossover bij kopen. De crossover is om de hoge en lage tonen te verdelen over je speakers en woofers. (via de versterkers natuurlijk)

Prijzenplaatje:

Passieve set
Passieve subwoofers van DAP (X15B / X18B) kosten tussen de 250 en 400euro. (laten we uitgaan van 800euro voor 2)
Versterker met juiste vermogen kost rond de 300euro.
Bekabeling (XLR en Speakon) kost niet meer dan 100euro, stuk goedkoper denk ik zelfs.
Totaal: +/- 1200euro, maar dit hangt van jouw voorkeuren af.

Actieve set
Een actieve subwoofer van DAP (X18BA / X15BA) kost tussen de 400 en 600euro. (uitgaan van 1200euro voor 2)
Bekabeling (XLR) kost niet meer dan 50euro.
Totaal: +/- 1250euro, maar dit hangt weer van jouw voorkeuren af.

Vergeet niet dat hier nog processors of crossovers bij moeten, die kosten verschillen heel erg. Een degelijke crossover kost niet meer dan 300euro en een processor valt wel een stukje duurder uit, zo'n 500euro.

Yorick    posted on 28-10-2011 14:41
Ik vraag me af waarop je baseert dat een processor zo'n 500 euro kost.

Behringer DEQ2496 processor is een erg goede processor waar je alle kanten mee op kan gaan.
D-From-Dutch    posted on 28-10-2011 14:42
voordeel van actief is dat de versterker is afgespteld voor de spieker bij passief moet je dat zelf doen eigelijk nog met een equliser en dergerlijke
music is a religion
PhonoGraaf    posted on 28-10-2011 14:48
Ik ken Behringer niet maar ik weet dat Behringer kwalitaties gezien vaak wat minder is, en ik heb ook ervaring met de drive in show van een vriend. Hij gebruikt DBX.?DBX is een top merk dat erg veel verschillende prijsklasses heeft. De goedkopere DBX proccessoren kosten ongeveer 500eurom, en daar baseer ik dit op.

Zoals ik al zei is het allemaal een indicatie en ligt het aan de voorkeuren van Aquarius...
Yorick    posted on 28-10-2011 15:09
Intelli-x en XTA en de processor van Rane zijn wel de top merken.
DBX was dat vroeger ook Winking my eye

This is an old Topic

No new postings for 5.036 days.
 Post CommentThat would be 167.9 months
or a whopping 13.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

234 Users online: 209 Guests (25 Unknown)
Pages generated today : 10.361
Most visitors online this month : 793
Lifetime Pageviews since 2003 : 241.538.662