Engels presetatie Dj
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

RemcoRelion    posted on 26-10-2011 19:18
Goedendag,

Ik moet morgen een engelse presetatie houden over Dj-en en dan vooral de soorten vormen dus met vinyl, cd's en timecode en helemaal digitaal en beetje de technieken enzo uit leggen.
Zelf gekozen als onderwerp
Maar ik vraag mij af hoe spreek je vinyl nou eigenlijk uit in engels?
Ik heb een beetje gezocht op google en daar kwam ik op final uit zo ongeveer. Klopt dit? en zijn er andere worden voor vinyl ?
Het moet passen in de zin first im going to tell you something about vinyl of een woord wat daar zou passen en mischien makkelijker uit te spreken is? of duidelijker is mischien voor mensen

Don’t be a prisoner of your own style!

What do you think about Engels presetatie Dj ??

Vote :   1 member likes this  

bambamstudio    posted on 26-10-2011 19:22
Vaynill zo spreek je het uit
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
RemcoRelion    posted on 26-10-2011 19:29
1 member likes this  dus beetje als veeniel als je letterlijk zou typen?
Winston    posted on 26-10-2011 19:30
Vroeger zei men gewoon records of vinyl records. Gewoon vinyl alleen is ook een soort vloerbedekking hahaha ....
Tic Toc
Winston    posted on 26-10-2011 19:31
Vaai-nil!
Tic Toc
Henri_D    posted on 26-10-2011 19:32
gewoon online kijken naar iets van docu ofzo waar ze het in uitspreken helpt vaak meest. Dit is eerste wat ik op youtube tegenkomt. Mss heb je er iets aan, maar anders zoek je best zelf eens wat rond mss. (is wat uitleg over timecoded enzo)

http://www.youtube.com/watch?v=v-_348G9UvQ
dance2mix    posted on 26-10-2011 19:38
vaj-nol lijkt mij Happy, laughing
CDJ 850 K- DJM 700 K - HDJ 500 K - Event 20/20 BAS
RemcoRelion    posted on 26-10-2011 19:41
is inderdaad iets als vy-nol beetje
Ik denk dat ik gewoon vinyl eerst zeg en dan beetje ga vertellen van for the people who doesn't know what vinyl means it is a record dan moet wel goedkomen denk ikSmile
@ Henri_D dat filmpje helpt wel met uitspreken
Winston    posted on 26-10-2011 19:48
Ben je niet bang dat een dom blondje zal denken: Hmmm, heeft hij het over vloerbedekking dat een record is van het guiness book of world records?
Tic Toc
Winston    posted on 26-10-2011 19:54
Ik bedoel zeg eerst 'turntables' en daarna dat je 'records' erop afspeel, die gemaakt zijn van 'vinyl' en daarom nu populair gezegd als deejaying with vaainil bekend staat.
Tic Toc
RemcoRelion    posted on 26-10-2011 20:00
Ik schat eigenlijk het niveau van me klas wel ietsje hoger inCool maar ik ga ook echt alles duidelijk uitleggen dus dat moet wel goedkomen
Maar ik had nog een vraag
Wanneer is de eerste timecode set eigenlijk uitgevonden zegmaar? en de eerste midi controller? want dit kan ik helaas niet vinden op internet
En zelf ben ik nog niet lang genoeg mee bezig om dat te weten dus ik hoop dat iemand dat meegemaakt heeft en ongeveer nog weet wanneer het begon
Winston    posted on 26-10-2011 20:02
Volgens mij was Stanton's Final Scratch het eerst met time code. Check hun website.

Hercules was de eerste met een DJ midi controller volgens mij. Andere soort midi controllers waren er al langer.

Of nee er waren al controllers sinds de eerste DJ software, maar dan zonder mixer gedeelte zoals de hercules console. De controller moest je nog aansluiten op een gewone mixer. Ze zagen eruit als het controller gedeelte van de rackmount cd players. Ze bestaan nog steeds.
Tic Toc
User edit by Winston on 26-10-2011 @ 20:11:06 (100%)
Rusafli    posted on 26-10-2011 20:09
Hoe je het uitspreekt: klik

Klik op die site op het woord Vinyl (in het roze/paars) en het wordt voor je uitgesproken
RemcoRelion    posted on 26-10-2011 20:24
Erg bedanktHappy, laughing
Dit gaat zeker helpen met me presentatie
Nu maar hopen op een goed cijferSmile

This is an old Topic

No new postings for 4.948 days.
 Post CommentThat would be 164.9 months
or a whopping 13.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

126 Users online: 27 Guests (99 Unknown)
Pages generated today : 3.387
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.739.902