Apple macbook for producing and DJ (2/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

dance2mix    posted on 26-10-2011 18:36
Beste mensen,

Ik weet nu zeker dat ik een macbook pro ga kopen voor eerst maar eens oefenen met produceren, maar nu nog ff een vraagje. Wat is het slimste om te? doen, een 15 inch macbook pro kopen ( veel mensen zeggen dat 13 inch te klein is ) en gewoon een goede koptelefoon of een 13 inch met geluids kaart en speakers??
Want ik denk alvast een beetje vooruit dus ik dacht dan kan ik met een macbook ook nog vooruit met een ddj-t1 lijkt me maar is 13' ook te klein hiervoor?

?Ik heb nu 1800 euro te besteden, zeer lang gespaard als 13 jarige en nu eindelijk mentaal zover om het uit te geven dus ik hoop heel erg op nuttige opmerkingen maar nutteloze zijn ook zeer welkom Happy, laughing

Alvast bedankt iedereen d(^_^)b
CDJ 850 K- DJM 700 K - HDJ 500 K - Event 20/20 BAS
User edit by dance2mix on 26-10-2011 @ 18:38:04 (28%)

What do you think about Apple macbook for producing and DJ ??

Vote :   

dance2mix    posted on 26-10-2011 22:34
Haha Happy, laughing ja bedankt moxegy maar ik vind het echt niet zo aardig van bambam dat hij zulke dingen zegt over iets dat ik niet zo bedoelde maar ik word niet zo snel gestrest of boos Cool?
?
@ moxegy maar is het niet slim om te bedenken dat ik apparatuur ook voor later kan gebruiken? Happy, laughing Dus ik begin gewoon met MBR om te beginnen en te kijken hoe het is enz en als het te gecompliseerd word for een MBR dan neem ik pc kan toch ook?
bambamstudio    posted on 26-10-2011 22:42
Ik wordt niet boos, maar jij begint over een mac/win discussie die er helemaal niet is! Ik zeg alleen dat je als beginner redelijk veel nodig hebt, en dat dan een MBP een dure optie is.
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
RenéKuppens    posted on 26-10-2011 22:45
.

@BamBamStudio

Oke bedankt voor je uitleg.
Maar jij bekijkt het vanuit de kant van een (ik mag wel zeggen) studio guru die thuis met een mega studio
zit en jaren ervaring en een bulk verstand heeft van alle ins and outs.

Dat neemt niet weg dat ik roei met de riemen die ik heb, begon met een simpele pc, daarna een snelle pc
en toen overgestapt op MAC.

Al mijn platen komen gewoon uit deze simpele set:
Macbook pro, Apogee Duet en een midi controller en een Ableton met een aantal goede plugins.

Hier kan ik prima mee overweg en ja soms gaat mijn CPU de 200 in en hoor ik niets dan gekraak.
Jammer op dat moment maar ik freeze wel ergens een spoor en problem solved.

Het is natuurlijk een eindeloze discussie maar als je mij vraagt het produceren van muziek op een
mac book pro, is dat een goede keus?

Zeg ik ja, en zeker als je ook wil gaan draaien heb je 2 vliegen in een klap.
User edit by RenéKuppens on 26-10-2011 @ 22:45:29 (1%)
Sebasz    posted on 26-10-2011 22:47
Poster: bambamstudio
Nou... ik tweak mac OSX ook, door al die grafische flauwekul zoals doorschijnende schermen ed uit te zetten hou je ook wat processor kracht over heb ik gemerkt.

Even een protip van sebaszzz. Doorschijnende schermen (in Windows sowieso, maar in Mac OS X ook mag ik hopen) worden geregeld door je GPU, je grafische kaart dus. Als jij geen grafische kaart hebt of een hele slechte, worden die taken juist voor een groot deel overgenomen door je CPU, je processor?Cool. En ik denk dat je eerder een paar MB ram overhoudt door wat extra dingen uit te zetten dan CPU power?Cool.

Enige voordeel van Mac OS is imo de core audio. Voor de rest zou ik zeker als beginner gewoon een goede Windows bak kopen inderdaad
Mod edit by Sebasz on 26-10-2011 22:48 (48%)
bambamstudio    posted on 26-10-2011 22:50
Poster: Ren?Kuppens
.

@BamBamStudio

Oke bedankt voor je uitleg.
Maar jij bekijkt het vanuit de kant van een (ik mag wel zeggen) studio guru die thuis met een mega studio
zit en jaren ervaring en een bulk verstand heeft van alle ins and outs.

Dat neemt niet weg dat ik roei met de riemen die ik heb, begon met een simpele pc, daarna een snelle pc
en toen overgestapt op MAC.

Al mijn platen komen gewoon uit deze simpele set:
Macbook pro, Apogee Duet en een midi controller en een Ableton met een aantal goede plugins.

Hier kan ik prima mee overweg en ja soms gaat mijn CPU de 200 in en hoor ik niets dan gekraak.
Jammer op dat moment maar ik freeze wel ergens een spoor en problem solved.

Het is natuurlijk een eindeloze discussie maar als je mij vraagt het produceren van muziek op een
mac book pro, is dat een goede keus?

Zeg ik ja, en zeker als je ook wil gaan draaien heb je 2 vliegen in een klap.

Klopt Ren?, maar we hebben het hier over een beginner, die nog veel moet aanschaffen qua controller, software, geluidskaart ed. En dan is het naar mijn mening niet slim om een dure laptop te kopen. Je hoort mij nergens zeggen dat het met een laptop niet kan, ik zeg alleen maar dat het niet verstandig is.
Winston    posted on 27-10-2011 00:01
Kort samengevat, als je het meteen goed wil doen als beginnende producer volg je het advies van bambam. Die is expert op het gebied van studio producties.

Als je flexible wil zijn (DJ en producer tegelijk) doe je een laptop. Je kunt heel goed DJ-en met een laptop en aardig producen. Rene Kuppens heeft al een heleboel bereikt met zijn setje. Talent speelt natuurlijk nog steeds een elementaire rol, en verkijk je dus niet alleen op de apparatuur.

Als je ouder bent en nog steeds goed in sparen, komt het vast wel van dat je een echte studio hebt voor producties en daarnaast een aparte DJ set-up.?

Succes
Tic Toc
Dolivieira    posted on 27-10-2011 10:17
Bambam heeft wel gelijk. Ik produceer ook gewoon op een windows7 bak. Niks mis mee. Ik heb wel een MBP. Waar ik hem het meeste voor gekocht heb is voor Traktor en Rekordbox. Daar heb ik ook Ableton op draaien en daar doe ik dan precies zoals Bambam al zegt. beginstukjes maken als ik onraod ben. Die sla ik dan op in op een USB Stick en werkt en mix het uit op mijn Windowsbak die thuis in mijn studio staat. Ik wil niet zggen dat het niet gaat op een MBP. Maar de rekenkracht van een Desktop is gewoon beter en sneller.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 27-10-2011 @ 10:19:40 (29%)
LouisCasper    posted on 27-10-2011 10:54
Poster: bambamstudio
...
Een desktop (en dus ook geen imac) heeft voldoende schijfruimte, je kunt er 4 HD's in plaatsen als je wilt. Daarnaast heb je voor plug-ins geheugen nodig. Noem mij maar eens een laptop waar je 16Gb geheugen in stopt. Ook loopt een laptop altijd achter qua snelheid. Bijvoorbeeld een haxacore i7 vindt je niet in laptops.
...

Bedoel je dat een iMac nou wel of geen desktop is die jij bedoelt? Want in een iMac kan je 16 GB ram proppen en die 3,4 Ghz Quad Core i7 is rete snel! Ook lijkt mij 2 TB HD + een Solid State schijf van 256 GB meer dan zat voor een professionele studio PC. (Wel moet ik toegeven dat je dan een iMac van 3449 euro hebt..)
http://www.louiscasper.com
Sebasz    posted on 27-10-2011 15:37
Poster: Look
Bedoel je dat een iMac nou wel of geen desktop is die jij bedoelt? Want in een iMac kan je 16 GB ram proppen en die 3,4 Ghz Quad Core i7 is rete snel! Ook lijkt mij 2 TB HD + een Solid State schijf van 256 GB meer dan zat voor een professionele studio PC. (Wel moet ik toegeven dat je dan een iMac van 3449 euro hebt..)

Tja ik vind 1TB eigenlijk al meer dan genoeg. Maar wat hij bedoelde is denk ik dat je ruim aan 8TB hdd ruimte in je pc kan proppen, waar dit bij een imac niet kan
Dolivieira    posted on 28-10-2011 12:42
Een iMac is.niet een echte Desktop. Een desktop kan je onbeperkt uitbreiden. Je kan er in stoppen wat je wil. HDs, Uitbreidings kaarten, Je kan meer USB op inprikken zonder een hub te gebruiken. Normaal gesproken zitten er al 10 usb poorten op. Neem niet weg dat een iMac wel een hele vette computer is. Als ik een Mac koop voor studio gebruiken koop ik een MAC Pro. Maae angezien ik het geld niet heb. Doe ik het gewoon met een windows comp en daar gaat prima mee.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
bambamstudio    posted on 28-10-2011 14:07
Poster: Sebasz
Tja ik vind 1TB eigenlijk al meer dan genoeg. Maar wat hij bedoelde is denk ik dat je ruim aan 8TB hdd ruimte in je pc kan proppen, waar dit bij een imac niet kan

Poster: Look

pcies 3449 euro, voor zeker 1400 minder heb je een win PC die sneller is en meer HD. Koop daar voor 300 euro beeldschermen bij en je bent ruim 1000 euro goedkoper uit en je hebt meer scherm. En voor 1000 euro koop je een setje monitoren en een goede audio interface.
djcanta    posted on 28-10-2011 14:36
een iMac vind ik voor produceren echt geen verstandige keuze, daar kan je geen PCI-kaarten in prikken voor processing. Koop dan een desktop.
2 x SL1200 MK2 || Dateq XTC || Serato SL3 ||
dance2mix    posted on 28-10-2011 17:11
Hey peoples, is het misschien een goed idee om hier een computer ( mac en pc ) topic van te maken? kunnen mensen met dezelfde vragen hier ook terecht en dan noem ik het 'Dj?en producing?computer?topic'??Happy, laughing goed idee?

Allemaal zoiezo heel erg bedankt Happy, laughing

maar bambam studio, jij stuurde mij die link met die producing comps, is het echt mogelijk om 16gb in te laten bouwen en ik had een 2tb hd en nog een 2tb?sample hd?erin en dan kwam ik pas bij 1700 euro. klopt dat ech?!
User edit by dance2mix on 28-10-2011 @ 17:12:42 (13%)
Unidentified    posted on 28-10-2011 20:34
Als ik de topicstarter was dan kocht ik een laptop (win of mac maakt niet uit, gewoon een goede) omdat hij zegt dat hij ook wilt draaien met Traktor, in verband met draaien op verplatsing later, dan moet hij geen laptop meer kopen als hij een desktop gekocht zou hebben. Een goede laptop is ook ruim voldoende voor een beginnende producer

Btw, er zijn ook grote producers die nog produceren met een laptop en een HP, kijk maar naar Laidback Luke, en dat hoor je toch niet aan zijn tracks?
User edit by Unidentified on 28-10-2011 @ 20:35:47 (45%)
dance2mix    posted on 28-10-2011 22:15
Hey unidentified,

Ja nou ja, ja Cool?ik koop gewoon eerst een super goede pc voor produceren en dan ga ik gewoon kijken of dj'en er dan nog bij moet naar mijn gevoel en dan kan ik altijd nog een macbook kopen Happy, laughing
Vinnyo    posted on 28-10-2011 22:28
Mij lijkt toch een MBP verstandiger voor deze jongen, kijk naar zijn leeftijd.. Als jij een MBP koopt ipv een beginners studiotje kun je nog een hoop andere dingen uitvinden die je misschien leuk vind om te doen. Happy, laughing
LilQuint    posted on 28-10-2011 22:47
Ik heb in het begin een Mac Power gekocht (12 jarige leeftijd).
Om een beetje mee te beginnen met producties wat sireuser nemen enzovoort, maar ik miste toch de inputs van usb enzovoort.
Nu ben ik bijna 14, En heb ik nu op dit moment thuis een mac mini staan.
Vind ik toch wel fijner, want je zit meer in je 'studio' waar je door de monitors werkt als je die zou hebben.
Want vaak als je een laptop hebt en je hangt op de bank een beetje te produceren, dan ga je toch vaker op de bank verder en daarna nog 2/3 uur verder in je studio. Nu zit ik dagelijks in mijn studio, en neem ik mijn platen ook sireuser.
Dus als ik jou was zou ik een vaste computer pakken.

Mischien is dit een heel erg nuttelosen toevoeging aan dit topic.
Maar is maar gewoon even om een voorbeeld te geven Happy, laughing

is ook meer mijn mening haha.
User edit by LilQuint on 28-10-2011 @ 22:48:21 (5%)
dance2mix    posted on 28-10-2011 22:49
Ik word echt compleet gek xD eerst ben ik compleet overgehaald door bambam studio en nu weer over de MBR Happy, laughing
hmm ik weet het echt ff niet meer Cool?maar......... ik heb echt geen idee meer. Ik vind een stevige pc ook wel fijn maar een lichte produceer set met geluids kaart, MBR , en een setje speakers met klein midi keyboardje.......

Heeft iemand nog iets in te brengen nadat diegene het hele topic heeft doorgelezen.
LilQuint    posted on 28-10-2011 22:50
Poster: dance2mix
Ik word echt compleet gek xD eerst ben ik compleet overgehaald door bambam studio en nu weer over de MBR Happy, laughing
hmm ik weet het echt ff niet meer Cool?maar......... ik heb echt geen idee meer. Ik vind een stevige pc ook wel fijn maar een lichte produceer set met geluids kaart, MBR , en een setje speakers met klein midi keyboardje.......

Heeft iemand nog iets in te brengen nadat diegene het hele topic heeft doorgelezen.

Je kan ook een licht setje om een vaste computer bouwen he dance2mix haha.

[off-topic] waarom staat er dat je 20 jaar bent in je profile haha.
User edit by LilQuint on 28-10-2011 @ 22:51:24 (13%)
dance2mix    posted on 28-10-2011 22:52
Okey ik maak weer een lekkere dubbel post speciaal voor lil quint, Cool

Ja dat lijkt me ook wel lekker inderdaad zo'n mac mini, heb ik ook heel lang over na gedacht, maar die heeft maar 2 gb ram of niet en dat lijkt me toch echt te weinig? Heb jij daar ook twee beeldschermen op aangesloten? en wat voor speakers heb je? Happy, laughing
LilQuint    posted on 28-10-2011 22:58
Poster: dance2mix
Okey ik maak weer een lekkere dubbel post speciaal voor lil quint, Cool

Ja dat lijkt me ook wel lekker inderdaad zo'n mac mini, heb ik ook heel lang over na gedacht, maar die heeft maar 2 gb ram of niet en dat lijkt me toch echt te weinig? Heb jij daar ook twee beeldschermen op aangesloten? en wat voor speakers heb je? Happy, laughing

Ik heb hier thuis die met 2 ram staan, merk eigelijk niks ervan!
Voor de rest geen problemen mee, draai er ook alleen ableton op, wat sample packs, wat vsts en angry birds voor de ontspanning Cool.
Mijn muziek downloaden doe ik ook op deze mac mini, maar dan zet ik het meteen op mijn interne hardeschijf.
ZOIEZO DIE ALTIJD MEE LATEN LOPEN!
Heb ik namelijk geleert toen mijn computer crashte. Tja dan ben je de ***

Heb 1 24'' scherm er op aan gesloten, voor mij genoeg.
Heb nu nog van die brakke kurzweil speakers, voor nu nog even goed.
Binnekort komen er beter monitors. Welke ga ik naar de winkel en lekker uit testen Happy, laughing

Het is als nog zoiezo wel wat je zelf fijner vind, vaste computer of laptop...
bambamstudio    posted on 28-10-2011 23:31
Poster: LilQuint
Ik heb hier thuis die met 2 ram staan, merk eigelijk niks ervan!...

Dan draai jij lichte plug-ins
MoXeGy    posted on 29-10-2011 11:37
2gb is inderdaad te weinig om lekker te kunnen werken, ik heb zelf namelijk ook nog 2gb.
Daarnaast kost een mac mini met 4gb 800 euro en dan kom je weer op het verhaaltje uit:
Koop je een mac voor ios, of koop je een pc met windows waarbij je voor hetzelfde geld een snellere pc hebt.

Dance2mix, ga eens voor jezelf uitzoeken wat je wilt, mobiliteit of een snellere pc.

dance2mix    posted on 29-10-2011 11:48
hmmmm, ja maar dan moet ik ook rekening houden met welke software ik erop wil runnen, is er een heel groot verschill tussen cubase en logic? Happy, laughing

Ik heb nog ff gekeken of ik een mac mini ook op produceer pc niveau kon krijgen op de apple website maar dat haalt? hij nooit dus misschien moet ik het toch ff afwegen,?cubase en snelle computer of logic en een wat langzamere computer ( allebei desktops )
User edit by dance2mix on 29-10-2011 @ 11:54:32 (100%)
dance2mix    posted on 29-10-2011 17:29
Ik wil graag even uitproberen welke softwares ik het fijnste vind en dan wil ik ook meteen kijken of ik er iets van kan, is het het beste om een LE versie te KOPEN van 89 euro om alleen uit te proberen of illegaal downloaden met allemaal dingen die ik niet nodig heb erbij?

alle meningen zijn welkom

267 Users online: 137 Guests (130 Unknown)
Pages generated today : 82.865
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.879.902