Poster: bambamstudio
Nou... ik tweak mac OSX ook, door al die grafische flauwekul zoals doorschijnende schermen ed uit te zetten hou je ook wat processor kracht over heb ik gemerkt.
Poster: Ren?Kuppens
.
@BamBamStudio
Oke bedankt voor je uitleg.
Maar jij bekijkt het vanuit de kant van een (ik mag wel zeggen) studio guru die thuis met een mega studio
zit en jaren ervaring en een bulk verstand heeft van alle ins and outs.
Dat neemt niet weg dat ik roei met de riemen die ik heb, begon met een simpele pc, daarna een snelle pc
en toen overgestapt op MAC.
Al mijn platen komen gewoon uit deze simpele set:
Macbook pro, Apogee Duet en een midi controller en een Ableton met een aantal goede plugins.
Hier kan ik prima mee overweg en ja soms gaat mijn CPU de 200 in en hoor ik niets dan gekraak.
Jammer op dat moment maar ik freeze wel ergens een spoor en problem solved.
Het is natuurlijk een eindeloze discussie maar als je mij vraagt het produceren van muziek op een
mac book pro, is dat een goede keus?
Zeg ik ja, en zeker als je ook wil gaan draaien heb je 2 vliegen in een klap.
Poster: bambamstudio
...
Een desktop (en dus ook geen imac) heeft voldoende schijfruimte, je kunt er 4 HD's in plaatsen als je wilt. Daarnaast heb je voor plug-ins geheugen nodig. Noem mij maar eens een laptop waar je 16Gb geheugen in stopt. Ook loopt een laptop altijd achter qua snelheid. Bijvoorbeeld een haxacore i7 vindt je niet in laptops.
...
Poster: Look
Bedoel je dat een iMac nou wel of geen desktop is die jij bedoelt? Want in een iMac kan je 16 GB ram proppen en die 3,4 Ghz Quad Core i7 is rete snel! Ook lijkt mij 2 TB HD + een Solid State schijf van 256 GB meer dan zat voor een professionele studio PC. (Wel moet ik toegeven dat je dan een iMac van 3449 euro hebt..)
Poster: Sebasz
Tja ik vind 1TB eigenlijk al meer dan genoeg. Maar wat hij bedoelde is denk ik dat je ruim aan 8TB hdd ruimte in je pc kan proppen, waar dit bij een imac niet kan
Poster: Look
Bedoel je dat een iMac nou wel of geen desktop is die jij bedoelt? Want in een iMac kan je 16 GB ram proppen en die 3,4 Ghz Quad Core i7 is rete snel! Ook lijkt mij 2 TB HD + een Solid State schijf van 256 GB meer dan zat voor een professionele studio PC. (Wel moet ik toegeven dat je dan een iMac van 3449 euro hebt..)
Poster: dance2mix
Ik word echt compleet gek xD eerst ben ik compleet overgehaald door bambam studio en nu weer over de MBR
hmm ik weet het echt ff niet meer?maar......... ik heb echt geen idee meer. Ik vind een stevige pc ook wel fijn maar een lichte produceer set met geluids kaart, MBR , en een setje speakers met klein midi keyboardje.......
Heeft iemand nog iets in te brengen nadat diegene het hele topic heeft doorgelezen.
Poster: dance2mix
Okey ik maak weer een lekkere dubbel post speciaal voor lil quint,
Ja dat lijkt me ook wel lekker inderdaad zo'n mac mini, heb ik ook heel lang over na gedacht, maar die heeft maar 2 gb ram of niet en dat lijkt me toch echt te weinig? Heb jij daar ook twee beeldschermen op aangesloten? en wat voor speakers heb je?
Poster: LilQuint
Ik heb hier thuis die met 2 ram staan, merk eigelijk niks ervan!...