beat onder track maken
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

cheesefondu    posted on 24-10-2011 21:14
hallo resource leden

Ik moet binnenkort ergens draaien.
en ik moet daar allround draaien zowel house als tot jaren 70.
nou wou ik bepaalde tracks time stretchen en daar een beat onder plakken.
weet iemand hier een handig programma voor. ik ben al een tijdje op zoek , maar kan het niet vinden.

alvast bedankt!

What do you think about beat onder track maken ??

Vote :   

Unidentified    posted on 24-10-2011 21:30
Ableton schijnt heel handig te zijn om te timestretchen, hiermee kan je er ook gemakkelijk een beat onder zetten.?
Tip: zet niet alles op hetzelfde tempo als je ze stretcht, zo hou je de uitdaging voor jezelf erin tijdens het mixen Cool
MrQreeny    posted on 24-10-2011 21:47
Ik zou ook ableton gebruiken daarvoor of eventueel mixmeister pro... Maar als ik jou was zou ik gewoon niet zo moeilijk doen en een paar bestaande remixen pakken! En waarom wil je perse overal een beat onder hebben? Meestal is het bij allroundfeestjes juist nodig om even een 'pauze' in te lassen, zodat mensen weer een beetje op adem kunnen komen en dus weer energie op kunnen doen voor een nieuwe ronde knallers Winking my eye!

Probeer voor de gein 'I will always love you' van Whitney Houston is... Dat is echt geweldig om even rustig te worden Winking my eye Of bijvoorbeeld angels van Robbie Williams (al dan niet met de we will rock you beat eronder).

'Music is the universal language of mankind...'
Larsz    posted on 24-10-2011 21:53
Als je allround gaat draaien kan je beter gewoon alles een beetje afstemmen en afwisselen met bestaande tracks, maar als je per se een bootlegje wil maken zou ik inderdaad gewoon Ableton Live of FL Studio gebruiken.?

In FL kan je gewoon het bpm tappen en automatisch timestretchen, blijft de pitch hetzelfde en is hij 100% on beat Happy, laughing.

This is an old Topic

No new postings for 4.948 days.
 Post CommentThat would be 164.9 months
or a whopping 13.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

131 Users online: 18 Guests (113 Unknown)
Pages generated today : 60.588
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.668.339