Hoe bewijzen dat je muziek legaal is? (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Blackaround    posted on 22-10-2011 18:46
Jow,

Ik heb net mijn eerste tracks gekocht op itunes!
Maar hoe bewijs je nu dat je tracks zijn aangekocht?

Ik heb de naam moeten veranderen..

En bij eigenschappen staat er niet eens bij copyright van itunes ofzo.

Dus het ziet er eig niet uit als een aangekochte track ^^

What do you think about Hoe bewijzen dat je muziek legaal is? ??

Vote :   

LouisCasper    posted on 22-10-2011 18:51
Je krijgt als het goed is een factuur toegestuurd van Apple met daarin je aankopen in de iTunes- en Appstore. Hiermee kan je altijd bewijzen dat je de tracks gekocht hebt.
http://www.louiscasper.com
Dolivieira    posted on 22-10-2011 18:55
Idd, en zo is het met alles wat je aankoopt bij. iTunes, Beatport, Dance Tunes, Audiojelly, Juno Downloads, DJtunes, Trackit Down, DJ Downloads enz enz enz. Overal krijg je netjes een Bon, Reciepe, InVoice.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
mrmagix    posted on 22-10-2011 19:03
En ter aanvulling,?copyrights staan er wel in.?
Je kan ze meestal niet zien of terugvinden maar ze zijn wel meegeschreven in de aangekochte file.
Anders zou het makkelijk zijn, denk je ook niet? Happy, laughing
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
Blackaround    posted on 22-10-2011 19:09
Poster: Look
Je krijgt als het goed is een factuur toegestuurd van Apple met daarin je aankopen in de iTunes- en Appstore. Hiermee kan je altijd bewijzen dat je de tracks gekocht hebt.

Dus er komt thuis een factuur toegestuurd dan?

Dan moet je die altijd meehebben in mapje? als je op fuif staat ?
mrmagix    posted on 22-10-2011 19:11
In de mailbox of je zou het anders hebben aangegeven. Maar vermits je deze tijd voor ALLES een e-mail adres moet ingeven, druk je ze best af, steek ze in een Leitz-mapje en steek ze mee de flightcase in. Zo doe ik het.
Steekt steeds onder men mengpaneel, zo vergeet ik die nooit.
Blackaround    posted on 22-10-2011 19:14
Zit niets in mailbox .. ook niet bij ongewenst fzo..

Dus per keer dat je iets aankoopt staat dat altij op ander papiertje?
mrmagix    posted on 22-10-2011 19:18
Neen, gaat per bepaalde tijd. Stel je koopt er 5 op een uurtje, zal dat op hetzelfde factuur staan.
Koop je er dagelijks 1, krijg je steeds een nieuwe toegestuurd. Normaal gezien zijn ze op iTunes redelijk accuraat en snel met hun mails, dus check even dat je geen fouten hebt getypt in het mail adres Happy, laughing.
Danielvb    posted on 22-10-2011 19:26
Poster: mrmagix
En ter aanvulling,?copyrights staan er wel in.?
Je kan ze meestal niet zien of terugvinden maar ze zijn wel meegeschreven in de aangekochte file.
Anders zou het makkelijk zijn, denk je ook niet? Happy, laughing

Even uit interesse; muziek die illegaal op internet staat is toch op een gegeven moment ook ooit gekocht. Dus zouden die geschreven tags nog in die file moeten staan?
mrmagix    posted on 22-10-2011 19:32
Elke keer dat een file gekopieerd wordt, wordt dat bijgeschreven Happy, laughing.
Zo gaan ze bijvoorbeeld ook bij foto's na of die origineel zijn en anders, van waar ze komen.
Privacy= 0 op internet! Hoe degoutant het ook kan zijn, je bent nergens veilig als je nog maar connectie hebt Happy, laughing.
User edit by mrmagix on 22-10-2011 @ 19:32:28 (1%)
PhonoGraaf    posted on 22-10-2011 20:07
Maar in Nederland komen deze controles toch niet voor? Ik dacht dat dat in Engeland en Amerika alleen gebeurde...
User edit by PhonoGraaf on 22-10-2011 @ 20:08:14 (1%)
mrmagix    posted on 22-10-2011 20:17
Ze worden niet als permanente controle gebruikt in Belgi? of Nederland.
Wel is het toegelaten om bijvoorbeeld als er bewijsstukken zijn op foto's voor een rechtzaak, de originele file's op te zoeken. Dan gaat men echt in het 'geheugen' van die file's kijken. Wegens privacy komen ze niet verder dan dat in de Benelux.

Maar, er zijn natuurlijk uitzonderingen... Nooit afgevraagt waarom de spam in de banners en aan de zijkanten van de site's net jouw interesse bevatten?
Elke muisklik dat je doet op het net staat geschreven in een logboek. Advertising bedrijven hebben daar een beperkte acces tot, waartoe ze gerichte reclame op je kunnen afvuren. Wat dus wel betekend, dat ze perfect weten wat je doet op het internet en dus ook wat je intresseert.

Zo is het ook geweten dat in Belgi? elke mail dat je stuurt, 2 jaar lang actief wordt bijgehouden.
Hierna worden ze normaal gezien verwijderd, maar naar mijn mening verwijderen ze deze niet maar steken ze die gewoon in archieven. Dat laatste is dus mijn denkpatroon en dus subjectief Happy, laughing.
User edit by mrmagix on 22-10-2011 @ 20:23:19 (4%)
Sebasz    posted on 22-10-2011 20:57
Elke keer dat een file gekopieerd wordt, wordt dat bijgeschreven?smile.
Zo gaan ze bijvoorbeeld ook bij foto's na of die origineel zijn en anders, van waar ze komen.

Wel is het toegelaten om bijvoorbeeld als er bewijsstukken zijn op foto's voor een rechtzaak, de originele file's op te zoeken. Dan gaat men echt in het 'geheugen' van die file's kijken
-----------------------------------

In hemelsnaam, waar haal je die onzin vandaan? Tenzij ik je niet goed snap, maar lijkt me niet dat ik dit verkeerd kan interpreteren
DJ_OB    posted on 22-10-2011 21:05
Dat zou dus betekenen dat als ik iets download van dance tunes, en vervolgens aan itunes toevoeg ik al niet meer het 'originele' bestand hebt omdat itunes het in de itunes folder vormt.?

Lijkt me sterk dat ze daar achteraan gaan.

Wat ik overigens ook doe voor de nummers die ik koop is netjes de facturen die gemailt worden uitprinten.
mrmagix    posted on 22-10-2011 21:55
Poster: Sebasz
In hemelsnaam, waar haal je die onzin vandaan? Tenzij ik je niet goed snap, maar lijkt me niet dat ik dit verkeerd kan interpreteren

Denk na voor je iets zegt.

Elke file heeft een soort van meta-data. ?En in die meta-data, kan je ALLES vinden. In photoshop bijvoorbeeld (dus met foto's) heb je daar toegang tot, maar kan je deze vaak niet veranderen. Hier kan je zien wat er met de file is gebeurd, of ie origineel is, met welke camera, welke instellingen, welk uur en dag (als de camera goed was ingesteld), ...

Nogmaals, er zit meer in een file dan dat je zelf kan zien.?

Graag had ik wel jouw argumentatie geweten om mijn info onzin te noemen. Heb zelf een opleiding internet/webtechnologie genoten + een basis opleiding multimedia. Heb jij dan betere bronnen? Ik hoor het graag. Happy, laughing?

Iedereen kan fouten maken, maar ben eigenlijk wel redelijk overtuigd dat de fout niet in mijn kant ligt nu.

Poster:?DJ_OB
Dat zou dus betekenen dat als ik iets download van dance tunes, en vervolgens aan itunes toevoeg ik al niet meer het 'originele' bestand hebt omdat itunes het in de itunes folder vormt.?

Lijkt me sterk dat ze daar achteraan gaan.?

Je kan zien wat er is veranderd, dus zeer waarschijnlijk ook dat het op dezelfde pc is gekopieerd naar een simpele lijst. Als je de file's immers rechtstreeks verplaatst naar je iTunes folder, is dat probleem ook weer opgelost. Maar ik heb nooit bedoeld dat ze daadwerkelijk gaan opzoeken in die meta-data. Gewoon het feit dat het kan. Als dat enige verwarring veroorzaakte, dan excuseer ik mij daar natuurlijk voor Winking my eye.
User edit by mrmagix on 22-10-2011 @ 22:00:05 (73%)
Sebasz    posted on 22-10-2011 22:47
Denk na voor je iets zegt.

Elke file heeft een soort van meta-data. ?En in die meta-data, kan je ALLES vinden. In photoshop bijvoorbeeld (dus met foto's) heb je daar toegang tot, maar kan je deze vaak niet veranderen. Hier kan je zien wat er met de file is gebeurd, of ie origineel is, met welke camera, welke instellingen, welk uur en dag (als de camera goed was ingesteld), ...

Nogmaals, er zit meer in een file dan dat je zelf kan zien.?

Graag had ik wel jouw argumentatie geweten om mijn info onzin te noemen. Heb zelf een opleiding internet/webtechnologie genoten + een basis opleiding multimedia. Heb jij dan betere bronnen? Ik hoor het graag. Happy, laughing?

Iedereen kan fouten maken, maar ben eigenlijk wel redelijk overtuigd dat de fout niet in mijn kant ligt nu.

Dan denk ik niet dat je je diploma gehaald hebt. META data kun je wissen en veranderen. Daarbij wordt er helemaal niet in een mp3tje opgeslagen hoevaak hij al gekopie?rd is of andere onzin.

Foto's die direct van een digitale camera komen hebben bepaalde metadata inderdaad. En ook daar kun je alles eenvoudig veranderen hoor.

Beetje flauw hoe je mij af probeert te schilderen als grote boze wolf. Jij zou juist met bronnen moeten komen. Hoe kan ik met bronnen komen voor iets wat niet is?
Ashley    posted on 22-10-2011 23:38
Neen, gaat per bepaalde tijd. Stel je koopt er 5 op een uurtje, zal dat op hetzelfde factuur staan.
Koop je er dagelijks 1, krijg je steeds een nieuwe toegestuurd. Normaal gezien zijn ze op iTunes redelijk accuraat en snel met hun mails, dus check even dat je geen fouten hebt getypt in het mail adres Happy, laughing.

Ik heb al redelijk vaak tracks gekocht via itunes, en soms kreeg ik mijn mail met ontvangstbewijs pas een dag erna. gewoon nog even geduld hebben dus, blackaround Happy, laughing
Maar wat nou als het lukt, mama?
mrmagix    posted on 22-10-2011 23:50
1 member likes this  
Dan denk ik niet dat je je diploma gehaald hebt. META data kun je wissen en veranderen. Daarbij wordt er helemaal niet in een mp3tje opgeslagen hoevaak hij al gekopie?rd is of andere onzin.

Foto's die direct van een digitale camera komen hebben bepaalde metadata inderdaad. En ook daar kun je alles eenvoudig veranderen hoor.

Ik heb wel mijn diploma gehaald, dus je vooroordeel dat ik niets hebt geleerd is dus fout meneer de boze wolf.
Hoe verklaar je dan het feit dat je vroeger aangekochte muziek maar op 1 toestel kon afspelen? Heeft toch met een liscentie te maken? Waar zit die liscentie dan?
In de meta-data, onwisbaar of je zou de mp3 'kraken' door meta-data removers te gebruiken.
Verder ga ik hier niet op in gaan, heb geen zin op dezelfde manier afgeblaft te worden als dat je andere members aanpakte. Da's niet m'n ding en zeker ook niet mijn bedoeling dit bij jouw te doen. Al vind ik het wel grappig dat je er direct vanuit gaat dat ik mijn diploma niet kon halen Happy, laughing.
Beetje flauw hoe je mij af probeert te schilderen als grote boze wolf. Jij zou juist met bronnen moeten komen. Hoe kan ik met bronnen komen voor iets wat niet is?

Wel euhm, bronnen... Had ik niet gezegd dat ik school heb gevolgd daarvoor? En ik probeer je niet af te schilderen als boze wolf, helemaal niet. Maar als iemand mij zegt dat ik onzin vertel zonder de moeite te doen te argumenteren, dan is die volgens mij ofwel sociaal minder vaardig of gewoon een lui member van dit forum dat eventjes iemand komt verklaren als leugenaar en er dan terug mee weg is.

Oh ja, ik hoop dat je je niet aangevallen voelt door de hele historie met Maikel. Mij heb je toen niets misgedaan, dus ik reken je daar niet op af, al kan ik wel toegeven dat vele members gelijk hadden over jouw met je status hier. Eerlijk gezegd zou ik je een beetje terugtrekken in de normale topics en gewoon je werk hier doen. Als je dan commentaar geeft op iemand's topic of reactie, doe dat dan zodat het een voorbeeld voor ons allen is.
Yvaroz    posted on 23-10-2011 00:55
je hoeft toch niet elke factuur uit te printen die je maakt?
Nothing is Impossible
Tekhead    posted on 23-10-2011 00:58
je krijgt altijd een mailtje met aankoop en betalingbewijs, dat is bij mij altijd al accuraat en heel snel gelopen, ongeacht of ik, muziek, app's of software kocht, altijd binnen de 24 uur.?

Wat ik wel lachen vind hier, sommige lijken echt wat stressy uit schrik voor controles van Sabam/Buma of arbeid/sociale inspectie. ?Waarom ? Illegale muziek controleren ? Mogelijk ja, maar eerder zullen ze nagaan of er een vergoeding moet betaald worden of aangevraagd, en dat je de bewijzen voor je aangekochte muziek moet bijhebben is ook tarara, laat je daarin vooral niks wijsmaken (In Belgie, NL weet ik niet), geen enkele ondernemer, groot of klein neemt zijn aankoop fakturen mee tijdens zijn 'niet kantoorwerk', ook een dj niet, en het is zelfs zo dat men naar jou hoeft te gaan voor de controle niet andersom.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
feestbeest    posted on 23-10-2011 01:34
Laten we het gezellig houden. 1 member weg is al genoeg.

Maar ik denk dat als je niet op mega basis werkt je niet snel een controlle tegenkomt. En ik denk trouwens dat ze helemaal niet actief controleren? Alleen op risico plaatsen. Denk bijv. aan grote clubs waar nog niet bekende dj's draaien.
En een tijd geleden hoorde ik dat ze helemaal geen recht hebben op controlleren, tenzij je zelf instemt? (mits met politie erbij) Dat je ze dus zo kan weg sturen.
Kan iemand mij vertellen of dit ook echt zo is of niet?
Mac Book Pro, Traktor scratch Duo 2, X1, CDJ 800MK2
Sebasz    posted on 23-10-2011 01:37
1 member likes this  
Ik heb wel mijn diploma gehaald, dus je vooroordeel dat ik niets hebt geleerd is dus fout meneer de boze wolf.
Hoe verklaar je dan het feit dat je vroeger aangekochte muziek maar op 1 toestel kon afspelen? Heeft toch met een liscentie te maken? Waar zit die liscentie dan?
In de meta-data, onwisbaar of je zou de mp3 'kraken' door meta-data removers te gebruiken.

De rest van je bericht heeft er niks mee te maken dus daar zal ik verder geen aandacht aan besteden, maar je haalt twee dingen door elkaar. DRM beveiliging heeft niks te maken met meta data / id3tags van een mp3tje. D??rom kan je het maar op beperkte media devices afspelen. Tegenwoordig is DRM dacht ik afgeschaft, maar dat weet ik niet helemaal zeker, maar voor zover ik weet kan DRM beveiliging ook niet in een .mp3 maar is daar een speciale extentie voor. En in die extentie zitten bepaalde headers, maar ook dat heeft weer niks met meta data te maken. Die bestanden kun je ook inderdaad niet zomaar rippen naar mp3. Voor films is dat weer anders omdat AVI en MKV containers zijn dus wel gewoon de extentie kunnen houden.
Maar als je het d??r niet over hebt, maar over rips van legale cd's die je thuis had, ja dat kan ook kloppen. Sony (en anderen?) hadden vage spyware en rootkits op hun cd's gezet waardoor je ze niet kon rippen. Maar ook dat heeft niks met het audiobestand zelf te maken. Verdiep je voortaan eens even in de materie voordat je je school aanhaalt als zogenaamde bron Cool
Mod edit by Sebasz on 23-10-2011 01:44 (14%)
Tekhead    posted on 23-10-2011 01:52
Poster: feestbeest
Laten we het gezellig houden. 1 member weg is al genoeg.

Maar ik denk dat als je niet op mega basis werkt je niet snel een controlle tegenkomt. En ik denk trouwens dat ze helemaal niet actief controleren? Alleen op risico plaatsen. Denk bijv. aan grote clubs waar nog niet bekende dj's draaien.
En een tijd geleden hoorde ik dat ze helemaal geen recht hebben op controlleren, tenzij je zelf instemt? (mits met politie erbij) Dat je ze dus zo kan weg sturen.
Kan iemand mij vertellen of dit ook echt zo is of niet?

In Belgie was dat altijd al zo, hoewel daar vrijwel niemand van op de hoogte was, maar er was een wetswijziging goedgekeurd voor die controleurs wettelijk autonoom te maken, of dat nu al effectief zo is heb ik het raden naar.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
OneSoul    posted on 23-10-2011 09:38
VIa Delhaize is er nu ook een actie dat je bij elke aankoop van 20 eur een zakje met kaarten met daarop info van artiesten krijgt.
Ook zitten er onder al die zakjes 13 miljoen gratis downloads verdeeld.
Heb ondertss 2 zo'n kaarten met een code met een gratis download, maar heb nog geen aankoopbewijs in mijn mailbox gekregen :/
Dit is ook legale muziek want je kan die ook kopen via die site, maar hoe toon je dit dan aan?
Download is zo'n 2 dagen geleden gebeurd.

Mvg Y.
Play the music, not the instrument.
mrmagix    posted on 23-10-2011 13:15
De rest van je bericht heeft er niks mee te maken dus daar zal ik verder geen aandacht aan besteden

Ah nee, want daarin heb je ongelijk tot het laatste punt.
, maar je haalt twee dingen door elkaar. DRM beveiliging heeft niks te maken met meta data / id3tags van een mp3tje. D??rom kan je het maar op beperkte media devices afspelen. Tegenwoordig is DRM dacht ik afgeschaft, maar dat weet ik niet helemaal zeker, maar voor zover ik weet kan DRM beveiliging ook niet in een .mp3 maar is daar een speciale extentie voor. En in die extentie zitten bepaalde headers, maar ook dat heeft weer niks met meta data te maken. Die bestanden kun je ook inderdaad niet zomaar rippen naar mp3. Voor films is dat weer anders omdat AVI en MKV containers zijn dus wel gewoon de extentie kunnen houden.
Maar als je het d??r niet over hebt, maar over rips van legale cd's die je thuis had, ja dat kan ook kloppen. Sony (en anderen?) hadden vage spyware en rootkits op hun cd's gezet waardoor je ze niet kon rippen. Maar ook dat heeft niks met het audiobestand zelf te maken. Verdiep je voortaan eens even in de materie voordat je je school aanhaalt als zogenaamde bron Cool

Was het nu zo moeilijk om te argumenteren? Denk het niet h? Happy, laughing. Nu kan ik teminste volgen waarom ik onzin uitkraai.
Vermits we op mijn school niet in detail gingen, maar enkel opleiding kregen over hoe klein de privacy maar is op het internet, kon ik geen details meegeven speciaal aan mp3's. Heb dus foutief veralgemeneend, waarvoor mijn excuses.
Blackaround    posted on 23-10-2011 13:36
Dus ik heb een track gekocht..

Dan mag ik hem niet kopieren naar een andere map ofwat?

105 Users online: 25 Guests (80 Unknown)
Pages generated today : 14.476
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.750.991