Poster: Look
Je krijgt als het goed is een factuur toegestuurd van Apple met daarin je aankopen in de iTunes- en Appstore. Hiermee kan je altijd bewijzen dat je de tracks gekocht hebt.
Poster: mrmagix
En ter aanvulling,?copyrights staan er wel in.?
Je kan ze meestal niet zien of terugvinden maar ze zijn wel meegeschreven in de aangekochte file.
Anders zou het makkelijk zijn, denk je ook niet?
Poster: Sebasz
In hemelsnaam, waar haal je die onzin vandaan? Tenzij ik je niet goed snap, maar lijkt me niet dat ik dit verkeerd kan interpreteren
Poster:?DJ_OB
Dat zou dus betekenen dat als ik iets download van dance tunes, en vervolgens aan itunes toevoeg ik al niet meer het 'originele' bestand hebt omdat itunes het in de itunes folder vormt.?
Lijkt me sterk dat ze daar achteraan gaan.?
Denk na voor je iets zegt.
Elke file heeft een soort van meta-data. ?En in die meta-data, kan je ALLES vinden. In photoshop bijvoorbeeld (dus met foto's) heb je daar toegang tot, maar kan je deze vaak niet veranderen. Hier kan je zien wat er met de file is gebeurd, of ie origineel is, met welke camera, welke instellingen, welk uur en dag (als de camera goed was ingesteld), ...
Nogmaals, er zit meer in een file dan dat je zelf kan zien.?
Graag had ik wel jouw argumentatie geweten om mijn info onzin te noemen. Heb zelf een opleiding internet/webtechnologie genoten + een basis opleiding multimedia. Heb jij dan betere bronnen? Ik hoor het graag.?
Iedereen kan fouten maken, maar ben eigenlijk wel redelijk overtuigd dat de fout niet in mijn kant ligt nu.
Neen, gaat per bepaalde tijd. Stel je koopt er 5 op een uurtje, zal dat op hetzelfde factuur staan.
Koop je er dagelijks 1, krijg je steeds een nieuwe toegestuurd. Normaal gezien zijn ze op iTunes redelijk accuraat en snel met hun mails, dus check even dat je geen fouten hebt getypt in het mail adres.
Dan denk ik niet dat je je diploma gehaald hebt. META data kun je wissen en veranderen. Daarbij wordt er helemaal niet in een mp3tje opgeslagen hoevaak hij al gekopie?rd is of andere onzin.
Foto's die direct van een digitale camera komen hebben bepaalde metadata inderdaad. En ook daar kun je alles eenvoudig veranderen hoor.
Beetje flauw hoe je mij af probeert te schilderen als grote boze wolf. Jij zou juist met bronnen moeten komen. Hoe kan ik met bronnen komen voor iets wat niet is?
Ik heb wel mijn diploma gehaald, dus je vooroordeel dat ik niets hebt geleerd is dus fout meneer de boze wolf.
Hoe verklaar je dan het feit dat je vroeger aangekochte muziek maar op 1 toestel kon afspelen? Heeft toch met een liscentie te maken? Waar zit die liscentie dan?
In de meta-data, onwisbaar of je zou de mp3 'kraken' door meta-data removers te gebruiken.
Poster: feestbeest
Laten we het gezellig houden. 1 member weg is al genoeg.
Maar ik denk dat als je niet op mega basis werkt je niet snel een controlle tegenkomt. En ik denk trouwens dat ze helemaal niet actief controleren? Alleen op risico plaatsen. Denk bijv. aan grote clubs waar nog niet bekende dj's draaien.
En een tijd geleden hoorde ik dat ze helemaal geen recht hebben op controlleren, tenzij je zelf instemt? (mits met politie erbij) Dat je ze dus zo kan weg sturen.
Kan iemand mij vertellen of dit ook echt zo is of niet?
De rest van je bericht heeft er niks mee te maken dus daar zal ik verder geen aandacht aan besteden
, maar je haalt twee dingen door elkaar. DRM beveiliging heeft niks te maken met meta data / id3tags van een mp3tje. D??rom kan je het maar op beperkte media devices afspelen. Tegenwoordig is DRM dacht ik afgeschaft, maar dat weet ik niet helemaal zeker, maar voor zover ik weet kan DRM beveiliging ook niet in een .mp3 maar is daar een speciale extentie voor. En in die extentie zitten bepaalde headers, maar ook dat heeft weer niks met meta data te maken. Die bestanden kun je ook inderdaad niet zomaar rippen naar mp3. Voor films is dat weer anders omdat AVI en MKV containers zijn dus wel gewoon de extentie kunnen houden.
Maar als je het d??r niet over hebt, maar over rips van legale cd's die je thuis had, ja dat kan ook kloppen. Sony (en anderen?) hadden vage spyware en rootkits op hun cd's gezet waardoor je ze niet kon rippen. Maar ook dat heeft niks met het audiobestand zelf te maken. Verdiep je voortaan eens even in de materie voordat je je school aanhaalt als zogenaamde bron