Legaliteit Mash-ups
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Bonchanoize    posted on 22-10-2011 18:12
Over legaliteit en auteursrechten is hier al veel inkt gevloeid, maar ik wou toch nog iets weten over een specifiek onderdeel van muziek. Ik maak graag mash-ups van house-nummers door mekaar en house-nummers met bekende pop-vocals erover. De house koop ik gewoon via Beatport, maar de acapella's haal ik van internet (de site maakt hier nu niet uit). Hoe (il)legaal is dit??

(HM is gewoon een PS)

Hidden Message

Reply to view the Secret Message
Let the magic begin

What do you think about Legaliteit Mash-ups ??

Vote :   
Danielvb    posted on 22-10-2011 18:34
Je hebt de rechten van de acapella's niet gekocht. Dus speel je dus in feite illegaal af. Of er ooit iemand moeilijk om zal doen is natuurlijk een tweede. Je kunt kijken of de acapella niet op itunes/beatport te koop is. Als het nergens te koop is zou je nog de originele song kunnen kopen. Maar je moet daarin zelf maar beoordelen hoe ver je wilt gaan Winking my eye.
Bonchanoize    posted on 22-10-2011 18:37
Acapella's geraak je nergens aan, of toch niet degene die je wilt. Af en toe vind je er wel op Beatport, maar het zou al moeten lukken dat je er iets mee bent. Ik denk gewoon soms vocals bij een instrumentaal nummer en soms passen die daar echt goed bij. Ik heb een mash-up gemaakt met Calling van Alesso en Ingrosso met de vocals van Katy Perry's Firework en dat klinkt zooo goed en ik zo hem graag eens testen voor een crowd.
Als ik er zou voor kunnen betalen, zou ik het graag doen hoor.
Let the magic begin

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

116 Users online: 50 Guests (66 Unknown)
Pages generated today : 18.276
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.353.807