Kabel Voor pc
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Servio    posted on 22-10-2011 17:29
Hallo,
?
ik wil graag via mijn computer liedjes selecteren om af te spelen op mijn 2x Numark axis 4 en 1x Behringer DJX700
mijn vraag is of dit uberhaupt kan en welk programma/ kabel ik daar voor nodig heb.
?
MvG

What do you think about Kabel Voor pc ??

Vote :   

main    posted on 22-10-2011 17:54
Dat kan met timecode, staat meerdere malen uitgetypt op djr, wiki en google, even zoeken dus.
Servio    posted on 22-10-2011 18:05
ik wil graag virtual DJ gebruiken , dan moet ik Time code CD's gebruiken?
welke?
Servio    posted on 22-10-2011 18:16
okeee, ik snap dat time code en virtual dj nu. maar er moet toch ook nog een kabel van mijn computer naar mixer dan?
watvoor kabel is dat?
tek-zotic    posted on 22-10-2011 18:23
kabel??
je hebt een USB kaart nodig, zoek nog maar eens goed op wat timecode net is
en virtual dj ondersteunt bij mijn weten nog altijd geen timecode
je hebt eerder traktor scratch, serato, reloop spin, mixvibes,... nodig
Bonchanoize    posted on 22-10-2011 18:27
Timecode is een dure affaire als je nog software en dergelijke moet aankopen
Let the magic begin
Servio    posted on 22-10-2011 18:43
sorry, maar idt is echt de 1e keer dat ik hoor van timecode en snap er ook niks van,
ik wil gewoon draaien met mijn Numark axis4 en Behringer DJX700
en dan liedjes selecteren via mijn computer. wat hab ik hier voor nodig?
het liefst zo goedkoop mogelijk
User edit by Servio on 22-10-2011 @ 18:55:58 (15%)
Dolivieira    posted on 22-10-2011 19:01
Poster: tek-zotic
kabel??

Virtual DJ ondersteund wel Timecode.

Je moet ten eeste een Audiokaart hebben met 4 ins en 4 outs. Dus 2 Stereo Ins en 2 Stereo Outs. Timecode CDs zijn op de site down te loaden.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Servio    posted on 22-10-2011 19:06
die timecodes CD's moet je dan dus downloaden en branden dat heb ik gezien, Dankjewel maar dat audio kaart met 4ins en outs snap ik niet helemaal? dat is gewoon een audio kraat voor in je pc?
mrmagix    posted on 22-10-2011 19:09
@ Servio
Een extract uit het topic: Dj'n, hoe doe je dat? - De inleiding
Dit is speciaal geschreven voor members als jij, die nieuw zijn in deze hobby of nog niet over de volledige kennis beschikken.

'Vervolgens hebben we de timecode, oftewel DVS setups. DVS staat hier voor Digital Vinyl System. Deze systemen gebruiken vinylplaten of CD?s met hierop een codering op. Je behoudt je analoge setup, dus bijvoorbeeld je twee platenspelers en je mixer, maar je verbindt ze anders. De rca kabels die normaal gezien je mixer in gaan, worden hier verbonden met een geluidskaart. De geluidskaart stuurt het signaal dan door naar je computer. De code die op de cd?s of de vinyplaten staat, wordt door de software vertaald. Als jij dan in je software een track klaar zet, wordt deze virtueel op de plaat of cd geplakt. Dus start jij je plaat of cd, start het liedje op de software mee. Leg je je hand op de vinylplaat, stopt ook de track op de software. Vervolgens stuurt de geluidskaart het signaal terug door naar het mengpaneel en is de cyclus weer volledig.

Nu moeten we eigenlijk een stelling corrigeren die we daarnet hebben gemaakt. DVS staat voor Digital Vinyl Systems, maar dit is te beperkt. We kunnen echter ook perfect CD?s gebruiken binnen de timecode setups. Het mooie aan dit soort setups is dat je de feeling van het analoge dj?n behoudt. Je werkt nog steeds met je geliefde cd- of platenspelers en je hebt alles in de hand.

Wel worden deze systemen vaak gecombineerd met een midi-controller voor bijvoorbeeld de liedjes klaar te zetten in de software of effecten toe te passen. Dit is makkelijker met een midi-apparaat dan met je muis en toetsenbord.'

Voor de rest, zoek gewoon op webshops in de categorie digitaal naar timecode en je vindt zo de setjes dat je nodig hebt. Op deze manier leer je ook de markt kennen binnen Timecode draaien en andere digitale mogelijkheden, zo verruim je ook nog eens je kennis. Happy, laughing

Maar een goude raad, lees eerst het topic eens door dat ik in het begin heb gegeven. Staat een bom van informatie in, ook over het digitale.
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
Dolivieira    posted on 22-10-2011 21:49
1 member likes this  Mooi uitlegje MR Magic. Dat is heel duidelijk voor de Topic Starter.?
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
niiicola    posted on 22-10-2011 22:51
Je zoekt gewoon op een webshop voor dj's naar een audio interface (de geluidskaart). Op deze geluidskaart moeten 4 ingangen zitten. 2x stereo tulp aansluitingen. Ook 2x stereo uitgangen. Zie hier:
in
Zoals je ziet heb je in totaal 4 plugjes.
Nu moet je van je ene NDX400 met twee kabels naar de ene inputs gaan. Met de andere NDX naar de andere.
De outputs gaan naar de kanalen van je mixer.
Je hebt dus eigenlijk hetzelfde als normaal, met je ndxen aan je mixer. Alleen zit er nu een kastje tussen.
De geluidskaart sluit je met een usb kabel aan je computer.

EDIT: Ik zal even iets maken op paint.

EDIT 2: Zie hier mijn tekening!: ////www.djresource.eu/images/dump/gear/timecode-20111022-230707.gif
Gewoon.
User edit by niiicola on 22-10-2011 @ 23:08:36 (25%)
Ywe    posted on 23-10-2011 10:27
Poster: tek-zotic
kabel??

Ik neem aan dat jij de HOME editie bedoeld? Want ik draai 4 decks timecode met VDJ hoor Happy, laughing

In elk geval ben ik niet zeker of de HOME (gratis) versie het wel ondersteund

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

99 Users online: 21 Guests (78 Unknown)
Pages generated today : 14.267
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.750.782