Moet ik dit nu geloven? (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

EclipX    posted on 14-01-2006 10:36
Ik had een advertentie staan op hebbes.be een soort van verkoop-koop-site. Plots krijg ik dit binnen, ik vind het hoogst verdacht, gezien mijn advertentie in 't Nederlands was, dusja, hier de mail:

Hallo!

Dear seller,
pls i will like to buy your item posted on this site and also i will like to know if you still some in stock am buying it to my stores in usa and africa because i seller all this type of item in my stores in usa and also west africa pls tell you total cost for this item and also including the shippment fare via fedex courrier to usa or via ems to nigeria.
you have choice to make a decission on which or the two country you will like to shipp this item to .about the payment i will like to pay you your money through secure online payment method which is money and it is fastes and well secure mode of payment which does not allow both buyer and seller to run in loss and it has ben protect me from been fraud for so long years.
please reply to me as soon as possible.
these are the shipping details for both countries below.
FOR USA
Name for delivery(store manager): micheal gates
Address: 600 East Adam Street,
City: Itasca,
State: Texas
Zip code: 76055

FOR WEST AFRICA NIGERIA>
Name for delivery (store manager): Awosanmi Olaposi
Address: No9, Abayomi Apoeso Street, Isopako Sango,
City: Ibadan
State: Oyo
Zip code: 23402
pls reply this mail as soon as you can.
thansk regards.

Dit bericht werd door Hebbes.be verzonden op vraag van:

Referentienummer van het zoekertje: 3385746 (2x JB HQ20D zwart draaitafels )

Klik hier om het zoekertje te bekijken.
Vriendelijke groeten,

HEBBES.be
www.hebbes.be

User edit by EclipX on 14-01-2006 @ 10:36:24 (54%)

What do you think about Moet ik dit nu geloven? ??

Vote :   

EclipX    posted on 16-01-2006 13:44
Poster: djmamo
wat dacht je van mijn daeteq xtc, dacht dat een beetje dj wel begreep wat ik bedoelde
t

't Wil niet zeggen omdat ik je rare term niet begrijp dat je zo minderwaardig moet doen he, je hebt ook het label XTC, en ik dacht dat je dat wou verkopen. En ik deed voor de grap die pillen, dat wist ik ook wel hoor
djmamo    posted on 16-01-2006 13:53
een beetje persoon gaat dan kijken wat er bedoel zou worden en niet zomaar een onlogische post neer zetten over iets wat niet ontopic is en ook helemaal nergens opslaat.

dus om dan te zeggen dat ik niet minderwaardig moet doen is ook wel iets wat je over je zelf afroept....

dus als je je volgende keer gewoon verdiept in de stof waar het overgaat en alle andere dingen er buiten laat dan krijg je ook niet van dit soort dingen terug gestuurd...
www.moonentertainment.nl
Viper    posted on 16-01-2006 14:09
Zeg DJ Mamo,

Het mag altijd plezant blijven he, zoiets. Kvond de reactie van EclipX best wel grappig. Was wel lachen. En trouwens... Waarom leeft iedereen, en is iedereen hier dj?... Voor zichzelf te amuseren en te lachen natuurlijk...  

En nu on-topic: Heb op mijn aanbieding van mijn denon 4000 op www.kapaza.be ook al een bericht aangehad in het Engels van die mannen uit Nigeria. Heb er gewoon niet op gereageerd.
EclipX    posted on 16-01-2006 14:11
Poster: djmamo
dus om dan te zeggen dat ik niet minderwaardig moet doen is ook wel iets wat je over je zelf afroept....

Ja, maar ik vind het niet erg hoor, maar laten we hier nu niet over discusieren aub, ik vond gewoon de manier dat het daar stond zo minderwaardig klinken, maar eind goed al goed.
djmamo    posted on 16-01-2006 14:14
presies gaan we weer verder met het topic
www.moonentertainment.nl
DJdarkness    posted on 26-05-2006 16:53
even een schop voor deze!!!

Als je advertenties op marktplaats of e-bay hebt staan let dan verdomd goed op!!

Ik had mijn 2 cd spelers te koop staan, en er wordt op geboden door een amerikaanse mevouw 1100 euro, zij zou het geld oevr maken en ik zou het verzenden. Het pakketje ging naar haar zoon in nigeria.
Echter kreeg ik van de BANK OF AMERICA een mailtje, waarin stond dat de transactie klaar was om overgemaakt te worden. echter hadden hun het schipping nummer nodig, van het pakket, ik dus gebeld met DHL, deze man vroeg gelukkig door waarom en het ging, en vertelde mij dat er een grote grote oplichters bezig was in nigeria, dat je mailtjes kreeg maar het geld nooit wertd overgemaakt.

Ik ben dus door het oog van de naalt gegaan, ik belde namelijk om een courier te boeken, als deze man niet had door gevraagd was ik 1325 euro lichter geweest. Dit is voor mij op een leeftijd van 19 jaar, gewoon absurd veel geld.

Of wel allemaal opgepast!!!!!!

De mailtjes zien er echt zeer oficiel uit, en de banken bestaan echt, maar tis dus allemaal nep. De geen waar ik conact mee heb gehad is Mrs Linda Ben.

Ik hoop dat ik hiermee iedereen een beetje heb gewaarschuwd, want ik ben bijna de boot ingegaan!!!

edit: zie dus dat deze gasten al even actief zijn, geen zaken doen met nigeria, is allemaal gelul.

Met vriendelijke groet,
DirkGa naar boven

Reemz    posted on 26-05-2006 16:58
Klopt ik heb laatst ook zo'n mailtje gehad van een Nigeriaan die mijn tt's wilde kopen.

En ook precies dezelfde methode. Ik heb dat mailtje beantwoord met de mededeling dat ik het mailtje van hem laat natrekken om zo achter z'n adres te komen. (beetje bluffen natuurlijk)

Sindsdien niks meer gehoord.

Maar inderdaad doe geen zaken met mensen uit Nigeria via het internet!
User edit by Reemz on 26-05-2006 @ 16:58:48 (6%)
Maartenb    posted on 26-05-2006 18:24
haha ja deze gevallen, ik heb zelf ook ooit zo'n mailtje gehad via marktplaats..

ik typte die naam in bij google en kreeg meteen honderden hits van fora waar ze deze truuk beschreven dus ik wist genoeg. Maarja ik dacht even die man op stang jagen, ik in het engels terugschrijven:

oh ok dus je wilt ze kopen, binnenkort ga ik voor zaken naar Nigeria (geloof dat ie daarvandaan kwam) (even informatie over het vliegveld en het land opgezocht zodat het serieus leek) en ik zei dat ik zijn adres had en dat ik het wel langs kwam brengen , toen hoefde ie het niet meer

DJ-Emotion    posted on 27-05-2006 22:36
Deze gasten staan reeds te boek als oplichters.
Zij werken met b.v. Moneygram e.a. geld transfer sites die
niet te vertrouwen zijn.
Enige wat je hoeft te doen is de E-mail gegevens en de originele mail
door te sturen naar de beheerder van de 2de hands site.
Dan zullen zij ongetwijfeld van de site gebanned worden.

Twizz    posted on 27-05-2006 22:46
kheb trouwens nog een leuk maniertje om vrienden mee te misleiden. Check
deze link

om vrienden mee te plagen zodat ze denken dat ze iets hebben gewonnen. bijv
dit
User edit by Twizz on 27-05-2006 @ 23:04:09 (98%)
Lead    posted on 27-05-2006 22:59
Waar gaat die laatste link over ? Ik zie alleen een boodschap staan Confused
Let the BASS be louder
Mifex    posted on 28-05-2006 02:02
Voilla: Kijk hier is

Was ook het journaal te zien. Eerst stelen ze je spullen via marktplaats ofzo, dan bieden ze heel veel en krijg j nooit iets van het geld te zien en vervolgens verkopen ze de boel weer.

Opgepast!
User edit by Mifex on 28-05-2006 @ 02:02:59 (20%)

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

97 Users online: 14 Guests (83 Unknown)
Pages generated today : 19.251
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.827.710

DJResource