Moet ik dit nu geloven? (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

EclipX    posted on 14-01-2006 10:36
Ik had een advertentie staan op hebbes.be een soort van verkoop-koop-site. Plots krijg ik dit binnen, ik vind het hoogst verdacht, gezien mijn advertentie in 't Nederlands was, dusja, hier de mail:

Hallo!

Dear seller,
pls i will like to buy your item posted on this site and also i will like to know if you still some in stock am buying it to my stores in usa and africa because i seller all this type of item in my stores in usa and also west africa pls tell you total cost for this item and also including the shippment fare via fedex courrier to usa or via ems to nigeria.
you have choice to make a decission on which or the two country you will like to shipp this item to .about the payment i will like to pay you your money through secure online payment method which is money and it is fastes and well secure mode of payment which does not allow both buyer and seller to run in loss and it has ben protect me from been fraud for so long years.
please reply to me as soon as possible.
these are the shipping details for both countries below.
FOR USA
Name for delivery(store manager): micheal gates
Address: 600 East Adam Street,
City: Itasca,
State: Texas
Zip code: 76055

FOR WEST AFRICA NIGERIA>
Name for delivery (store manager): Awosanmi Olaposi
Address: No9, Abayomi Apoeso Street, Isopako Sango,
City: Ibadan
State: Oyo
Zip code: 23402
pls reply this mail as soon as you can.
thansk regards.

Dit bericht werd door Hebbes.be verzonden op vraag van:

Referentienummer van het zoekertje: 3385746 (2x JB HQ20D zwart draaitafels )

Klik hier om het zoekertje te bekijken.
Vriendelijke groeten,

HEBBES.be
www.hebbes.be

User edit by EclipX on 14-01-2006 @ 10:36:24 (54%)

What do you think about Moet ik dit nu geloven? ??

Vote :   

RoyBeware    posted on 14-01-2006 10:44
Het zou kunnen. Ze kijken naar de prijs en het product en het is goed.. Maar wel beetje ver.. Wel een risico.. Kan je t beter in NL Houden of BE.
EclipX    posted on 14-01-2006 10:46
Wel ik heb een paar maanden geleden ook een soortgelijke mail gehad toen ik een laptop verkocht, en ook was die van Nigerie...
RoyBeware    posted on 14-01-2006 10:53
@ EclipX: Ook toevallig dan.. Ckr opsturen en nooit je peon krijgen... Zoon vaag vergeggiestan land :D
Cyrille    posted on 14-01-2006 11:02
ik vind het een beetje verdacht..
Nvie    posted on 14-01-2006 11:06
Ik zou zeggen: niet doen! Ik geloof dat ik precies dezelfde mail in m'n inbox heb gehad!
Lead    posted on 14-01-2006 11:08
Niet doen.... Je krijgt betaald met Creditcard (waarschijnlijk) dus je verstuurd je spulllen want je denkt dat je het geld binnen hebt. Echter een paar dagen alter zie je ineens het geld weer van je rekening gaan omdat de creditcard bounced.... Geen geld en je spullen zijn op weg....

Da's pech
Let the BASS be louder
W.i.M    posted on 14-01-2006 11:28
Zeker NIET doen, waarschijnlijk willen ze dit via Western Union Bank of zoiets dergelijks doen en je bent je geld/spullen KWIJT.

Vertrouw dit niet, er zijn al zoveel mensen bedonderd.

Kijk hier eens :

http://www.internetoplichting.nl/
Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
Mod edit by W.i.M on 14-01-2006 11:30 (30%)
W.i.M    posted on 14-01-2006 11:32
Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
Illusion    posted on 14-01-2006 12:29
Dit zie je veel meer gebeuren, ik heb het ook gehad, en ik reageer er niet op
check:

Hello,

Gertjan i am from Germany in Berlin  but presently in Nigeria for international assgnment i will like you to help me confirm TPG by posting into this address below.

NAME:SUNDAY EZEKIEL

ADDRESS:NO7 IYANDA CLOSE IDI APE IWO ROAD ,

CITY:IBADAN,

COUNTRY:NIGERIA
Kindly send the total amount with shipment to me ,your full name and your account

details so i will contact western union money transfer to pay into your bank account.

22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
HannuZ    posted on 14-01-2006 13:39
NIET DOEN!!!!!!!!!!!!!!!

heb ook 2 van die lui gehad die mn cd-speler wouden kopen, en moest t maar verschippen. moet dan via BID-PAY het bewijs van verscheping opsturen en dan zou mn geld worden overgemaakt........ gemailt aan die gast dak eerst mn geld wou, maar heb toen nooit meer iets van m gehoord.......
EclipX    posted on 14-01-2006 13:47
Ja, tuurlijk zal ik er niet op antwoorden, tzijn allemaal oplichters zoals die keer met een of andere president uit afrika, die geld wou hebben voor terug president wou worden Happy, laughing

Yeah right.... :p
Ferre    posted on 14-01-2006 14:26
je kan ze wel aan het lijntje houden en ze het geld cash laten opsturen
Illusion    posted on 14-01-2006 14:27
t'zijn me wel een stelletje grapjassen.
HannuZ    posted on 14-01-2006 14:40
tja je bent mooi genaait als je d'r in trapt..

Laidback    posted on 14-01-2006 14:46
alles wat uit de richting Zuid Africa Komt. niet op ingaan.. er gebeurd daar nu HEEL veel oplichting , wit wasserij.. afpersingen.. geld fraude....

ik kreeg zelf hele inboxen vol met crap uit nigeria.. zuid africa.. etc. etc...!

Dusz ik zeg alleen ma.. het lijkt leuk.. ma is opgelicht worden ook leuk >?

greetsZ!
dj-nick    posted on 14-01-2006 17:38
niet doen dat ik oplichterij ik was er ook bijna ingestonken ze wilde me eerste mengpaneel kopen (skytec) voor 600 dollar maar je word erin geluisd
je stuurd het op en je ziet er niks meer van terug
DJ-Emotion    posted on 15-01-2006 19:30
Dit zijn oplichters. Inmiddels ook gesignaleerd op marktplaats
Basrose    posted on 15-01-2006 19:34
echt jammer dat je zulke mensen hebt
Lea_Phar    posted on 15-01-2006 19:51
Mijn vriendin heeft ook zo'n soort mailtje gehad toen ze iets op marktplaats had gezet.
Ook iemand uit Nigeria.
 Niet gedaan dus
Illusion    posted on 15-01-2006 20:19
Poster: DJ-BasRose
echt jammer dat je zulke mensen hebt

idd. en zielig
Nvie    posted on 15-01-2006 20:33
Niet om negatief te doen ofzo... maar wonen in dat soort landen over het algemeen mensen die zich DJ-Gear kunnen veroorloven?
Illusion    posted on 15-01-2006 22:56
Jah, er wordt altijd gesproken dat er in die werelddelen geen geld is, en dat mensen zo arm zijn. Maar er zijn in vele delen, ook gewone steden. Waar ze wel geld hebben.

djmamo    posted on 16-01-2006 13:22
ik heb dit ook mee gemaakt afgelopen zomer, wou mijn xtc verkopen en er werd 700 euro voor geboden, dat was het dubbele van wat ik vroeg.

en was het zelfde adres en naam als boven genoemde.

ik was eigenlijk accoord gegaan en toen kreeg ik allemaal informatie van bedrijven die in de transactie zaten: fedex en de westen union bank en money travel..

ik vertrouwde het al niet omdat er het dubbele werd geboden en ben gaan bellen, nu bleek dat de man in questie niet bekend was bij de geld verstrekkende organisaties (w.u.b en money travel) wel bij fedex en die zijn aan de deur geweest voor de dateq, omdat ik niet de juiste papieren en informatie had heb ik het niet mee gegeven, ook omdat ik eigenlijk van niets wist...

ik ben verder op internet gaan zoeken en het bleek dus dat het een oplichter is die voornamelijk apparatuur "koopt" en en dan via nigeria alles naar de u.s. stuurd en alles daar weer verkoopt... alleen krijgen de mensen waar hij het van "kocht" nooit hun geld te zien, omdat er van hem uit nooit een transactie wordt gedaan...

dus je moet heel erg uitkijken met dit soort dingen dat je er niet intrapt, want je ziet je geld nooit terug...

je kan oplichters ook vaak herkennen aan het feit dat ze vaak veel meer bieden dan dat jij vraagt voor je object....
www.moonentertainment.nl
User edit by djmamo on 16-01-2006 @ 13:24:21 (1%)
EclipX    posted on 16-01-2006 13:30
Poster: djmamo
 wou mijn xtc verkopen

Bedoel je het label xtc? Of wou je gewoon een hele zak met pillen verkopen?
djmamo    posted on 16-01-2006 13:42
wat dacht je van mijn daeteq xtc, dacht dat een beetje dj wel begreep wat ik bedoelde

een dateq xtc is een 4 kanaals dj mengpaneel dat wordt gebruikt voor het mixen van vinyl plaatjes, een persoon die dit doet voor hobby of beroep wordt in de volksmond ook wel dj genoemd....

helaas eclipsX je gaat niet door voor de koelkast
www.moonentertainment.nl

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

178 Users online: Dajara & 37 Guests (140 Unknown)
Pages generated today : 18.168
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.826.627

DJResource

About & Contact Us

Privacy Policy
2001 © 2025Terms of Use